twijfelaar

• vagile

Hallo,

Ik ben een beginnende nagelstyliste en ik wil zeker verder in het vak.

Maar af en toe twijfel ik eraan want ik heb dan wel 6 mensen gehad die op mijn advertentie reageerde en ik ze netjes beantwoorde maar reageerde nooit meer terug. waar zou het aan kunnen liggen?

Ik schrijf hun een mail terug dat ik wel een beginner ben dus wel wat langer over doe 2 1/2 de prijzen en als ze meer vragen of een afspraak kunnen maken dat ze mij kunnen mailen.

Hebben jullie tips hoe ik het anders moet aanpakken of is het nu gewoon kwestie van geduld?

Een twijfelaar.

vagile

• Beads-enzo

Hoi twijfelaartje,

ga nou niet zitten twijfelen aan jezelf. Er zijn diverse trukjes om klanten terug te laten komen en om via bestaande klanten nieuwe te werven. Die snelheid komt vanzelf wel.

Bij mij gaat bijvoorbeeld geen klant de deur uit zonder dat ze een nieuwe afspraak gemaakt hebben. Klinkt misschien raar, maar mijn ervaring is dat mensen vaak vergeten een nieuwe afspraak te maken.

Nieuwe klanten laat ik na een week terugkomen voor een controle-afspraak. Op die manier kan ik kijken hoe snel de nagels groeien en het geeft klanten het gevoel dat je betrokken bent in je werk. Na de controle-afspraak maak ik gelijk een afspraak voor de eerste opvulbehandeling.

Als ik een nieuwe set opgezet heb krijgen mensen een foldertje mee waarin een aantal punten staan over de verzorging van kuntsnagels. Veel mensen weten niet wat ze wel en niet met kunstnagels kunnen doen. Je kunt het wel allemaal vertellen, maar 2 dagen later zijn ze alles weer vergeten.

Als bestaande klanten een nieuwe klant aanbrengen krijgen ze de eerstvolgende behandeling 10% korting.

Soms doe ik iets extra's voor vaste klanten. Een paar weken geleden ging één van mijn klanten trouwen. Ik heb toen ook de nagels van haar dochtertje mooi gelakt en er allemaal kleine bloemetjes opgeplakt.

Ga niet te laag zitten met jouw prijzen. Als jij goed werk levert mag je daar ook een redelijk bedrag voor vragen. In mijn woonplaats zitten veel nagelstudio's. Daarom heb ik de prijs van een nieuwe set laag gehouden, maar de prijs van een opvulbehandeling ligt op het “normale” niveau. Als klanten eenmaal binnen zijn en je levert goed werk, dan komen ze vanzelf terug.

Het belangrijkste is om niet te laten blijken dat je een twijfelaartje bent. Klanten pikken het meteen op dat je onzeker overkomt.

Mocht je nog meer informatie willen hebben, dan kun je mij altijd mailen.

Veel succes,

Véronique

• Esther kvk

stuur ze geen mail, maar bel ze of vermeld op je site dat ze hun nummer in de mail zetten.

als je belt en je hebt alle info gegegeven dan kan je gelijk zeggen, dat als ze willen je gelijk een afspraak kan maken.

wat ik in het begin heel brutaal wel eens deed is zeggen dat ik best wel vol zat

dan willen ze toch wat sneller.

misschien niet helemaal netjes maar merkte dat ik er toch een aantal hiermee over de streep trok.

je moet proberen alert te zijn, niet opdringerig of zo maar door gelijk te reageren en alle informatie goed te vertellen willen ze sneller.

veel succes

Esther