nog even over nagelgilde

• Esther kvk

hoi dames,

ik ben nu toch erg benieuwd hoe iedereen denkt hierover.

er zijn er een hoop die heel positief zijn, waaronder ikzelf, maar sprak paar dagen geleden een styliste en die vind het dus geldklopperij.

als je de profnail leest vindt zij dat het allemaal mensen zijn die zelf baat hebben bij het oprichten van het nagelgilde en zij is van mening dat je alleen hun zak zit te vullen.

hoe denken jullie daar nu over? ik vond dat wel heel erg zwart wit gezien!

zij is geen beuner ofzo, maar een goede styliste met de hele handel geregeld etc.

ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Esther

• Sandra Fairy Nails and Nailart

Hoi Esther,

Ik kan me enorm opwinden over mensen die zonder enige informatie een oordeel geven over de beweegredenen van het nagelgilde. Ik wordt er geen ene cent rijker van, ik betaal mijn eigen benzinegeld om half Nederland af te rijden om naar de vergaderingen te gaan. En met mij ook de andere bestuursleden van het nagelgilde. Niemand die mij daar of de andere leden er voor betalen en dat is ook niet bepaald het idee er achter. Welke baat zouden wij er persoonlijk mee moeten hebben dan? Het kost ons tijd en eigen geld maar dat hebben we graag voor dit prachtige beroep over. De tijd die wij aan het gilde besteden kunnen wij niet besteden aan onze eigen salons dus eigen gewin…???? Het is lekker makkelijk om te zeuren over de slechte toestanden binnen het werkveld, maar als iedereen het bij klagen houdt zal het nooit beter worden. Je moet ergens beginnen, maar om nou als een achterlijk om je heen te gaan maaien, dar schiet je niets mee op. Wij verrijken ons er niet aan, wij worden er zelf niet beter van, we praten niet ons eigen stoepje schoon, we zijn het alleen beu om steeds maar weer de elllende van niet gecertificeerde personen op te knappen. We zijn uit idealisme ermee begonnen, en niet om er rijk ervan te worden. Als we op de beurs staan, betaal ik zelf de rekening van de benzine, mijn eten, mijn hotelkamer en niemand anders. Natuurlijk kan je geen ijzer met handen breken en binnen een week alle misstanden goedmaken, dat wordt nu wel verwacht geloof ik. Natuurlijk zijn er veel zaken die aangepakt moeten worden, maar aangezien wij geen sponsoring krijgen moeten we wel geld hebben om iets te doen. De website moet betaald worden, de folders, het logo en zo kan ik er nog tigduizend opnoemen. Op een ander forum wordt er gevallen over een lettertje die verkeerd gespeld staat.. lekker belangrijk zou ik zeggen maar ja, je moet toch ergens over vallen? omdat wij het proffecioneel willen en moeten aanpakken is er simpel geld nodig en wij kunnen het niet zelf voor blijven schieten. Enig idee wat een inschrijving kost bij een notaris? hoeveel de oprichting alleen al kost? Oke, daar zijn we niet toe verplicht inderdaad, net zo goed dat niemand lid hoeft te worden van het gilde. Het is alleen een manier om met z'n alle de wantoestanden aan te pakken. Alleen krijg je niets voor elkaar maar als je met een aantal bent kun je veel werk verzetten.

men zou beter eerst informatie moeten inwinnen (per slot van rekening staan er zat emailadressen op de site vermeld) voordat er over eigen gewin gesproken wordt. Ben daarom ook blij dat je open je vraag hier neerzet zodat er op gereageert kan worden. We hopen oprecht dat het hele vak van nagelstyling omhoog gat met de erkenning die het verdient, iedereen (oke.. bijna iedereen) heeft ontzettend veel tijd geld en energie in zijn/haar salon en opleiding gestoken en er is niemand die nu voor onze belangen opkomt, de wantoestanden bij groothandels aanpakt, de opleidingsniveau's bespreekbar maakt. Wordt het niet eens tijd dat er iemand opstaat voor de belangen van de nagelstylist??????

Groetjes Sandra van Mourick, bestuurslid het Nagelgilde.

• Esther kvk

hoi Sandra,

ik vond het ook erg zwart wit bekeken, zoals ik al eerder zei.

heb het hele stuk in de prof nog eens goed doorgenomen en ik kan er niets negatiefs aan vinden hoor.

binnekort zal ik mij inschrijven, moet eerst nog wat verzekeringen beter regelen.

ik zet dit ook niet neer om onrust te stoken, dat begrijp je hopelijk wel, maar was erg benieuwd naar de reactie om mij heen.

er zullen best styliste's zijn die niet de behoefte hebben om lid te worden, maar dat hou je altijd wel denk ik.

ik vind het in ieder geval een goede actie van jullie en ik denk dat je in je stuk weer wat meer info hebt vermeld.

succes in ieder geval met de dingen die jullie (daan) doen en ben nogsteeds benieuwd naar reactie van de collega's!

Esther

• Sandra Fairy Nails and Nailart

Hoi Esther,

Daarom ben ik blij met deze topic, er wordt her en der nogal wat onrust veroorzaakt terwijl het in mijn ogen niet nodig is. Niemand raakt zijn brood kwijt en zeker niet aan mij ;)

Ik heb wel contact gelegt met de mede bestuursleden want we moeten toch weer wat duidelijker naar buiten treden met onze ideeen en doelstellingen. HEt zou doodzonde zijn als het nagelgilde door verkeerde informatie ten onder zou gaan. Dus bij deze… welkom aan boord meid! Op naar een betere toekomst!

Groetjes Sandra van Mourick, bestuurslid Het Nagelgilde

• yvon KvK

Hoi Esther en Sandra

Ik zie het ook al een positief iets. Ik heb ook de website doorgelezen maar kan daar nog maar weinig van de eisen lezen die men stelt in de profnail. Een tijdje geleden toen het gerucht hier rond ging, werd er volgens mij ook verteld dat we weer een examen moeten afleggen. Dit kan ik nu nergens meer terug lezen. Ik zou het heel fijn vinden om te lezen wat er nu precies wordt geeist om lid te worden. Nu staat er alleen maar:

Lid worden kun je als je het vak van nagelstylist als hoofdactiviteit uitoefent of hebt uitgeoefend en je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel of werkzaam bent bij een bedrijf dat is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Uitgesloten zijn diegenen die als hoofdactiviteit hebben: een opleidingsinstituut, importeurschap of groothandel.

Schrijf nu in!

En in de profnail zie je tussen vele zinnen staan wat de vereisten zijn. Dus als hier allemaal wat duidelijkheid over is ga ik me ook aanmelden. Als je leest wat voor wereld er open gaat voor ons en waar we ons voor in kunnen schrijven bijv. workshops enz. Denk ik zeker dat het die 150,00 ( dus maar 15,00 per maand en waarschijnlijk ook weer voor een gedeelte aftrekbaar) waard is, plus en dat is het belangrijkste dat de klanten nu eens eindelijk weten waar men naar toe moet lijkt mij. Ik ga eerst op vakantie en dan ga ik er weer tegen aan en regel het. Misschien is er tegen die tijd ook iets meer bekend!

En ik ben ook benieuwd naar de andere reacties!

groetjes Yvon

• Daniella

Hmmm… ja ja we zitten nog met heeeeeeeeeeel veel vragen want tijdens de beurs zal hier wel een stort vloed van vragen komen.Als groothandel en importeurs niet lid worden mogen.Sandra jij heb toch ook een groothandel in nailart enz dus dat zou toch betekent dat jij ook niet lid mag worden laat staan in het bestuur mee draaien of is dit ook verkeer begrepen? .Het staat zwart op wit in de prof uitleg graag groetjes dani

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Hai Meiden,

Ik heb me inmiddels al aangemeld!

Ik ben er erg over te spreken en zie eigenlijk meer voordelen dan nadelen…

Groetjes, Peet

• Nagelstudio Adele

Hoi Sandra;

Ik ben voor een branche vereniging heel graag zelf, en vind het vervelend dat je het denk ik verkeerd opgenomen hebt op het andere forum. Ik heb net naar de website van de nagelgilde http://www.nagelgilde.nl/ gekeken en daar staat nu wat meer informatie op. Mischien is er wat onduidelijk over het laten zien van certificaten, en over de nagelstylistes die alleen in gel of acryl zijn gespecialiceerd of die ook mee kunnen doen, en alle andere vragen. En voor sommige is het bedrag ook erg veel omdat ze startend zijn en nog niet weten wat ze er voor terug krijgen. Ik denk dat elke nagelstyliste voor een goede en betrouwbare nagelverenging is en het beste naar de Presentatie van de Nagelgilde op 10 september kan gaan om te luisteren wat het nu daadwerkelijk inhoud. En Sandra nogmaals excuses voor het vele onbegrip van iedereen.

Groetjes Adele

http://www.nagelstudioadele.nl/

• Annewiep Salari

Hallo Sandra,

Ik heb ook mijn mening gegeven op diverse forums en wil deze ook hier ff kwijt. Hoop dat je het leest ;-))

Ben voor de volle 200% ervan overtuigd dat het bestuur, waaronder jij zich helemaal inzet en er ook voor gaat….en geen zakkenvullers zijn….

Ik denk echter dat veel nagelstylistes eerst eens bij zichzelf ten rade moeten gaan. Als ik zie dat men wel naar de beurs gaat voor aanbiedingen, maar niet de seminars volgt omdat geld kost, geen zin heeft etc. of het maar onzin vind.

Vaak denkt men alleen maar aan wat het allemaal kost, elk jaar bijscholing is onzin, want men kan het al en de klanten klagen niet…een diploma telt niet, want de buurvrouw heeft ook een diploma en die kan helemaal geen mooie nagels zetten of 3d nagels maken etc….dus waarom moet je dan een examen doen???toch??….

Maar de meesten weten niet hoe je een allergie kan voorkomen, wat de chemie is van acryl, hoe het uithardingsproces verloopt…waarom gel soms brand in een lamp of wat de UV straling betekent…dat je de lampen na 500 branduren moet vervangen…..

Men wil alleen dat mooie bloemetje van acryl maken, dat staat zo leuk, maar een perfecte french manicure nagel maken…dat zie ik heel weinig….of een natuurlijke nagel , wat veel klanten het liefst dragen….het verschil tuussen een schimmel of een bacterie weet men ook niet….

Commercieel een succes maken van de nagelstudio is ook al te moeilijk, een minimaal uurloon berekenen …tjonge dat hoeft toch niet????? Dat er een seminar over is geweest, lekker boeiend….

Zo is er nog veel meer op te noemen en als je dit soort dingen op forums gooit dan wordt er niet of amper geantwoord…ja de meeste dames hebben een partner als kostwinner, vaak zelf een parttime baantje die 8 euro per uur bruto oplevert, dus elke 10 euro is meegenomen….een set van ongeveer 30 euro is dan makkelijk verdient….

Na 1 a 2 jaar nagelen gaat men over tot distributeurschap omdat men denkt…hee wat die kan, kan ik ook…..

Bovenstaande zorgt ervoor dat ons mooie nagelvak nog lang niet is waar het moet zijn, ik ben ook pedicure, daar wordt ook gecertificeerd en felle discussies ook daar…..

Mijn mening, zorg eerst dat de opleiding valt onder bijvoorbeeld KOC, een onafhankelijk diploma, goede opgeleide docenten, niet iemand die toevallig nagels kan zetten, maar ook weet van pathologie, anatomie en fysiologie zodat er een goede basis is.

Heel verhaal, maar misschien kan je er wat mee….ik heb het nagelvak met bloed en tranen geleerd….ben geen natuurtalent….volg ook overal opleidingen omdat ik van mening ben dat het altijd nog beter kan…en soms heb ik mijn neus gestoten, dat ik meer weet dan een docent of er wordt een onzin verhaal opgehangen..toch leer ik daar ook van….en al deze opleidingen kan je aftrekken van de belastingen…dus als je gewoon wit werkt dan heb je een keus…belasting betalen of de belasting een deel van de opleiding laten betalen….

• Joy

Ik vind het alleen raar dat er toch heel veel mensen uitgesloten worden die juist in deze branche er alles voor over hebben, het op de goede manier te doen.

Zoals groothandels, distributeurs, docenten, etc.

Maar ook dat je het als hoofdactiviteit moet doen. Er zijn er heel veel die dit erbij doen, omdat ze het heel leuk vinden om te doen, en hun "hoofdactiviteit' nodig hebben voor de huur/hypotheek. Dus eigenlijk moet je dan al bijna fulltime ‘nagelen’ en een salon hebben. Want ze komen controleren, en doe jij het aan de keukentafel zal je heus niet goedgekeurd worden.. Ook al heb je 5 certificaten.

Zelfs in het dorp waar ik woon, komen de stylisten uit de lucht vallen en valt het echt niet mee om hiermee fulltime je geld te verdienen. Ook al hebben ze allemaal een goede opleiding.Nagelstudio Adele schreef:

>

> Hoi Sandra;

>

> Ik ben voor een branche vereniging heel graag zelf, en vind

> het vervelend dat je het denk ik verkeerd opgenomen hebt op

> het andere forum. Ik heb net naar de website van de

> nagelgilde http://www.nagelgilde.nl/ gekeken en daar staat nu

> wat meer informatie op. Mischien is er wat onduidelijk over

> het laten zien van certificaten, en over de nagelstylistes

> die alleen in gel of acryl zijn gespecialiceerd of die ook

> mee kunnen doen, en alle andere vragen. En voor sommige is

> het bedrag ook erg veel omdat ze startend zijn en nog niet