thuis nagelen?

• Nina

Dag allemaal,

Misschien een rare vraag maar ik ben styliste in opleiding en kan bij mijn eigen styliste ‘intrekken’ voor een bepaald percentage per klant. Wat ze vraagt is redelijk hoor, maar ik hou toch niet zo heel veel over dan, omdat ik ook gewoon wit wil werken. Af en toe droom ik erover om vanuit huis te werken, maar ik heb er echt de mogelijkheden niet voor. Dus als ik thuis zou werken, dan zou dat gewoon aan de eettafel moeten. Zou dat erg raar zijn? En zou ik dan mijn prijzen moeten verlagen omdat ik niet in een salon werk?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Nog een korte vraag: heeft iemand ervaring met de tip blender? Een vloeistof die ervoor zorgt dat de opgeplakte tip makkelijker wegblend?

Dank jullie alvast.

• John

Ja ik weet t niet…. Ik vind persoonlijk nagelen aan de keukentafel een beetje knullig wel toch eigenlijk…. :-) Het ligt ook een beetje aan je prijs die je wil gaan vragen inderdaad. Als jij 65euries voor n nieuwe set vraagt en je kunt je klanten niet ontvangen in een mooie daarvoor ingerichte ruimte vind ik t niet echt kunnen nee…. Maarja, ga jij 30euries vragen krijgen we t vak nooit serieus genomen! Hihi!

Onze makelaar hier (Jawel, we willen alweer verhuizen…..) vroeg waarom ik perse een groter huis wilde zodat ik aan huis kon gaan starten met mijn salon want: “Dat nagelen wordt toch 9 van de 10x aan de keukentafel gedaan?” Grrrr…… :-( En van dat imago willen we toch juist af?

Je moet ook kijken naar je potentiele klanten, zitten er al veel ‘nagelmiepen’ (Zo noem ik mezelf ook hoor! :-) ) in jouw omgeving, enz enz.

Suc6!

Groetjes, Danielle

• Danielle, Bisjoe4joe

John = Danielle dus! Vriendje heeft denk ik zitten kletsen op t mountainbike prikbord dus is die naam veranderd!

Doei doei!

Groetjes, Daan

• Nina

Hoi Danielle,

Bedankt voor je reactie. Ik ben het wel met je eens en vind het ook wat knullig staan. Aan de andere kant, als ik een nabehandeling doe voor pak em beet 35 euro en ik sta 30% af aan huur en bijna 20 procent aan btw dan is het bedrag al gehalveerd. Doe ik er twee uur over dan kan ik dat bedrag alweer halveren om aan een uurloon te komen. Dus dat betekent dan 8,75 per uur en dan heb ik er nog geen belasting over betaald en dan moeten er ook nog materiaalkosten vanaf en allerlei andere kosten. Tja, zo beredeneerd lijkt ‘nagelen’ aan de keukentafel prijstechnisch toch interessant. Maar ja, misschien klopt mijn redenatie niet, dat kan, ben tenslotte een beginner. Helaas zit de mogelijkheid van een kamer in huis omtoveren tot salonnetje er gewoon niet in. Ik peins er nog over…

• Patricia V

Hai Nina,

Ik weet niet hoeveel klantjes je wilt gaan doen, maar als het geen full time bezigheid wordt kan je in aanmerking komen voor de klein ondernemingsregeling… dan hoe je die 19% btw niet af te dragen en dus ook niet door te berekenen aan je klanten.

mischien heb je hier wat aan.

groetjes,

Patricia

• Beads-enzo

Ik werk zelf ook thuis, maar heb gelukkig boven 2 ruime kamers tot mijn beschikking. De ene is als nagelstudio ingericht en de ander als schoonheidssalon.

Voor mij is dit de ideale situatie. Wij hebben namelijk een kleine hummel van bijna 4 jaar. Die vindt het helemaal geweldig om bij mama in de nagelstudio mee te kijken. Zelf pakt ze dan ook een vijltje en gaat op mijn nailtrainer zitten oefenen. Of ze wordt later nagelstyliste of ze wordt bouwvakker (haar broek zakt namelijk steeds van haar billen af) ;-)

Een ander bijkomend voordeel is dat ik nu veel klanten met kleine kinderen heb. Deze kunnen dan lekker overdag komen. Er is namelijk voor de kids ook een speelhoek.

Succes,

groetjes Véronique

• yvon KvK

Hoi Nina

Weet je wat ook niet prettig is om het aan de eetkamertafel te doen. Je zit schuin, en na een paar dagen ben je kapot en je rug toch wel. Je moet echt recht tegenover je klant gaan zitten. Beter is dan de strijkplank of een campingtafeltje.

Maar kan je dan nergens in huis een klein plekje creeren, eventueel afgeschermd met een gordijn of scherm?

yvon

• jeany

Ik heb ook boven een kamer ingericht als nagelstudio :)

En kan ook eventueel een tafel huren, bij de studio, waar ik lessen volg..

Ook ik heb 3 kids, en vind het heerlijk om thuis aan het werk te zijn..

• Danielle, Bisjoe4joe

Ja absoluut! Aan huis is super, ga ik strakkies ook doen (eerst nog ff bevallen…) maar ik bedoelde ook echt de keukentafel… Een klein plekje creeren afgeschermd door een leuk gordijn of kamerscherm is toch ook prima? Als je ze toch maar kunt ontvangen op een ‘echt’ nagelplekkie snappie?

Groetjes, Daan

• jeany

Dat is zkr een idee…met allerlei materialen, kun je snel en goedkoop je eigen plekje creeeren..

Ik heb het gelijk goed aangepakt en een kamer boven ontruimd en ingeriht tot studio…tafel erin..stoeltjes en eventuele spullen op plankjes :)