thuis nagelen?

• Nina

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!

Er is langzaam een plannetje in mijn hoofd aan het rijpen en dat is het volgende: wij hebben nog wel een grote kamer boven maar die hebben we ook echt nodig voor opbergruimte (we hebben nl geen zoldel en geen schuur) maar ik heb bedacht dat ik die kamer wel in tweeën kan delen en zo een kamertje maak om klanten te ontvangen.

Echter, je geeft wel een stukje privacy op. Mijn vriend werkt onregelmatig dus het kan zo zijn dat hij slaapt terwijl ik aan het werk ben. En ik moet er toch niet aan denken dat hij in zijn onderbroek naar het toilet gaat en dan oog in oog staat met een klant die toevallig dan ook moet plassen…. Maar goed, daar zijn wel afspraken over te maken.

Hoe ervaren jullie het item privacy? Want onbekenden komen toch in je huis en in mijn geval meteen naar boven (dus langs badkamer enzovoort). Of hebben jullie hier geen moeite mee?

Nina

• Nina

Hoi Veronique,

Wat een goed idee om ook een iets te doen voor moeders met kleine kinderen! Hier had ik nog helemaal niet aan gedacht! Als ik ook maar een metertje over heb, dan doe ik hier direct iets mee!

Groetjes,

Fleur

• Danielle, Bisjoe4joe

Klopt, heb je wel gelijk in ja….. Mijn vriend had er altijd meer moeite mee dan ik. Ik ben heel snel ‘eigen’ geweest met mijn klanten. Het waren ook stuk voor stuk hele leuke meiden. Heel vaak liepen ze na t nagelen nog ff de woonkamer in om t resultaat aan mijn vriend te showen. Wat ook wel eens gebeurde was dat hij net stond te koken als ik klaar was, en voor je t wist zat je met zijn 3en aan de spaghetti! (Vriend, klant en ik) Hij vond dat ik meer afstand moest houden en jij haalt t nu ook aan, ik had er nooit geen problemen mee. Komt ook door t dorp waar ik zat denk ik, Maasbracht (Limburg) je komt elkaar overal weer tegen! In de supermarkt, dan sta je weer samen aan de bar in de kroeg, enz. Dus mijn klanten daar ging ik absoluut heel anders mee om dan toen ik nog in Leiden woonde en nagelde…..

Hoe dan ook, een plekje in die kamer zou perfect zijn toch? Ben benieuwd joh! Esther heeft trouwens ook een hele goede oplossing! Zij had een grote slaapkamer waar ze dmv een muur een stukje van af heeft gepikt. Het resultaat is super geworden, misschien ook een idee voor je? Staat op de site dacht ik! (www.bijoutifullyou.nl)

Ook een idee…. Wij hebben ook een tijdje met ruimtegebrek (Vriendje liet groot huis achter en kwam in mijn iniminie flatje wonen…) gezeten en hebben toen voor heel weinig centjes een citybox gehuurd. (Zie www.citybox.nl) Zijn in verschillende maten te huren en zo heb je de hele kamer voor jezelf! Je kunt 24 uur per dag bij je spulletjes, wij vonden t een heel fijne opslagruimte!

Groetjes, Danielle

• Rieneke (in opleiding)

Hoi Nina,

Ik heb de badkamer ook op de verdieping zitten vlakbij mijn nagelsalonnetje.

Mijn badkamer is voorzien van wc maar dat vertel ik mijn klant niet.

Als ze bij mij binnen komen, laat ik ze meteen het toilet beneden zien in de gang, zodat ze weten dat ze daar moeten zijn.

Misschien heb je iets aan deze tip.

Succes, en groetjes

• mirjam van der laan

Ik nagel ook thuis, en wel in een kamertje boven die over was.(2.5 bij 3 meter.)

Het is niet groot, maar wel afgeschermd van alle prive dingen, en van alle gemakken voorzien.

De klanten gaan bij mij via de keuken door de gang en naar boven en hebben behalve het toilet nergens iets mee te maken ….

Een nadeel van thuis nagelen vind ik dat je wel de boel een beetje netjes moet hebben en dat valt niet altijd mee met 2 koters 1jr en 4 jr.

Maar in een prive vertrek zoals kamer en keuken vind ik niet correct.

Alle vijl stof kruipt echt overal in hoor !!

Dus echt gezond is het niet om het in de keuken te doen, aan de keuken tafel!!

En in de kamer heb ik zelf heel kort gedaan toen de studio nog niet klaar was, maar ik was blij dat ik naar boven in mijn tokootje kon! er komen vaak nogal prive dingen over de tafel van klanten en die voelen zich beter op hun gemakkie als je appart met ze zit.

En het komt ook wat proffesioneler over……

Groetje mirjam

• Beads-enzo

Het netjes houden van de boel is bij ons juist een voordeel. Het huis is nog nooit zo opgeruimd geweest ;-)

Het opruimen van het speelgoed doen wij maar 1x per dag en dat is als de kleine naar bed gaat. Anders blijf je aan de gang met opruimen. Mijn klanten weten inmiddels dat er overdag speelgoed in de woonkamer ligt.

Boven in de salon ruim ik tussen de klanten door wel altijd het speelgoed op.

Soms heeft Quinty niet eens zin om mee naar boven te gaan, dan blijft ze lekker beneden spelen.

Groetjes Véronique

• am

hoi, ik heb eerst aan huis gewerkt maar is inderdaad niet altijd ideaal en je bent telkens aan het in en uit pakken daardoor ben je laat thuis en verwaarloos je je dierbare. Toen ik mijn beste maatje (huisdier) verloor heb ik het roer omgegooid voordat ik nog meer fouten ging maken. In heb een gedeelte ingericht gehad in de garage en inderdaad afgeschermd met een mooi scherm (riet) en dat vonden mijn klanten goed, vlak erna ben ik op mijn eigen gegaan en nu heb een kamertje boven ingericht en dat is echt de beste oplossing. Weg van de sterke lucht, stof enz.

Veel succes met je beslissing

• Nina

Hoi Am,

Ik ben het met je eens dat aan de keukentafel niet zo'n beste oplossing is. Het kamertje boven in tweeën delen, daar zijn we nog over aan het nadenken. Het is toch nog wel wat om mensen zo in je huis te laten en zeker vriendlief moet nog even nadenken. Ik heb besloten het nog even te laten rusten en gewoon nog even op deze voet doorgaan. Dat betekent dus: laatste weken cursus afronden en dan tafeltje huren bij styliste. Misschien dat ik volgend jaar dan echt het kamertje in gebruik ga nemen en ‘echt’ ga beginnen….

Groetjes,

Nina