wie weet dit toevallig

• Esther kvk

hoi dames,

ik heb weer even een vraagje.

als ik wil, kan ik bij mij in de buurt een garage huren.

ik heb hier wel interesse in, want zou deze dan willen ombouwen tot nagelsalon.

het zijn 2 garage's naast elkaar waarvan 1 gewoon verhuurd is als garage maar de ander staat nu dus te huur.

ik begrijp natuurlijk dat je dat allemaal moet aanvragen enz., maar heeft hier iemand toevallig ervaring mee? of er ooit eens naar geinformeerd.

als er heel veel poespas bij komt kijken, dan ga ik er zo wie zo niet op in, maar er valt wel wat leuks van te maken in ieder geval.

er komt veel bij kijken zo wie zo qua verbouwing, maar de locatie en grootte zijn perfect.

ik ben erg benieuwd naar reactie's.

Groetjes, Esther

Bijoutifull You

• christinebynails

ik weet wel dat je een vergunning moet aanvragen , i.v.m.klanten of dat geen overlast geef en parkeren het gaat niet zo makkelijk hoor als er iemand de buren b,v last van hebben ze klagen dan kan het zijn dat het opgeheven moet worden je kan het beter bij het gemeentehuis inlichtingen aanvragen, ben er ook mee bezig geweest het is in elke gemeente verschillen , ik vond het een risico dus heb een kamer omgebouw als salon veel succes en laat even horen hoe of wat gr, christine

• Beads-enzo

Ook als je een kamer in je eigen huis gaat gebruiken als salon moet je hier een vergunning voor vragen. Zelfs als je een reclamebord aan je huis wilt bevestigen is hier een vergunning voor nodig.

Gewoon even bij de gemeente informeren, want straks heb je een hoop geld geinvesteeerd en kun je de zaak weer sluiten omdat iemand overlast van jou heeft.

Succes,

Véronique

• Esther kvk

ben ook zeker niet van plan het zo te gaan doen, vind ik beetje tricky.

ik ga zo wie zo informeren en n.a. daarvan kijk ik of ik het doe of niet.

er zijn er ook een aantal te koop in de buurt, dus dan heb je misschien al meer zeggenschap.

jullie horen wel weer, bedankt voor de reactie's zover.

Esther

• Deco nagelstudio

Je zit hoogstwaarschijnlijk ook met het bestemmingsplan want als er geen detailhandel of dienstverlening opzit hoef je niet eens verder te gaan ,want dat krijg je er bij een gemeente niet door en als het je lukt ben je zoveel geld kwijt dat je ook wel een winkelpand had kunnen huren

Dus laat je heel goed informeren en laat alles opschrift stellen zodat je niet voor verrassingen komt te staan

groetjes morna

• Esther kvk

heb de gemeente gebeld en het heeft eigenlijk geen zin om er mee door te gaan.

die huur garage helemaal al niet omdat het niet je eigendom is en een garage kopen kan, maar dna moet je helboel dingen aanvragen.

het staat niet in het bestemmingsplan en dus moet je dan iets aanvragen om het huidige bestemmingsplan te laten vervallen zeg maar en dan kan je het aanvragen als bedrijfsunit.

een hoop papierwerk en geld voor alle leges met onzekerheid want het kan na zo'n aanvraag ook afgekeurd worden door gemeente en omwonenden.

dus nee ik ga er niet aan beginnen.

zou je een garage hebben aan je eigen huis dan heb je meer kans omdat je dan alleen goedkeuring aan de buren hoeft te vragen voordat je het aanvraagt bij de gemeente.

als de buren het er mee eens zijn en je niets aan de grootte van de garage veranderd heb je meer kans.

nou weer wat info en misschien ook makkelijk voor diegenen die hier ook aan denken.

Esther