wie kan me helpen?

• Fiona

Hoi meiden,

Fijn dat er hier ook een prikbord voor is, ik heb er al een hoop info op kunnen vinden!

Ik ben van plan een opleiding te gaan volgen en de bedoeling is om dat bij BT te gaan doen alleen welke opleiding??????

A.s. zondag ga ik er naar toe en mag ik meedoen aan een workshop dus dan hoop ik ook al iets wijzer te worden en hoop ik ook al mijn vragen te kunnen stellen.

Laat ik eerst maar eens bij het begin beginnen; ik liep al een tijd met het idee om zo'n opleiding te gaan volgen voor acryl maar deed er verder niks mee. Tijdje terug toch maar eens gaan speuren op internet en e.e.a. gevonden maar nu ben ik gaan twijfelen of het niet veel slimmer is om toch maar meteen de nail-award of allround-cursus te gaan doen. Heb wel nog steeds zoiets van “ik wil alleen maar met acryl gaan werken” maar wie weet als ik eenmaal in die business zit dat ik toch de andere technieken ook wil leren…moeilijk moeilijk…

Qua opleiding vond ik het bedrag nog wel meevallen voor de nailaward of allround maar dat waren prijzen exclusief materiaalpakketten en van die prijzen schrok ik behoorlijk!! Dus je snapt dat de verleiding om alleen acryl te gaan doen erg verleidelijk is maarja wil mezelf hiermee niet in de vingers snijden….ow ow ow konden we allemaal maar in de toekomst kijken hè (althans…soms dan).

Ik hoop dat jullie misschien willen vertellen wat jullie motivatie was om juist DIE opleiding/cursus te gaan doen die je hebt gedaan en of je daar achteraf tevreden over was en hoop dat jullie daarmee mijn eeuwige getwijfel een stukje minder maken…

p.s. als er tips komen en jullie hebben dan nog een aantal vragen voor me (want ik heb ongetwijfeld vast niet alle benodigde info vermeld…;-) ), vraag maar raak hoor!!

Groetjes en alvast bedankt dat jullie even de tijd voor me willen nemen

Fiona

• Esther kvk

hoi,

ik wil je adviseren om de allround te doen.

dan heb je voor de klant ook veel meer te bieden.

ik heb gel en acryl gedaan los, en heb bijna alleen maar acrylklanten, maar toch is het fijn dat ik beiden kan aanbieden omdat er heel soms ook mensen bellen voor gelnagels.

dan kan je dat dus ook verzorgen.

als je alleen acryl doet moet je klanten soms teleurstellen en loop je toch ook voor jezelf weer omzet mis… laten we eerlijk zijn…

dus ik zou zeker gaan voor de allround

BT is heel goed, ik werk met hun produkten en echt super!

verder vind ik degenen die er werken heel aardig en behulpzaam, ze weten heel veel van de produkten die ze verkopen, wat heel belangrijk is.

dus meid, goede keus en veel succes met de opleiding.

nagelstyling is een leuk vak.

Esther

• Annewiep

Ik ga lekker tegendraads doen…kies alleen voor de acryl-opleiding. Als je acryl helemaal beheerst kan je bv. gel gaan doen, dan wordt het een stuk makkelijker.

Ik heb ook ooit een allround opleiding gedaan en toen verder gegaan met gel omdat ik met de geur van acryl moeite had en het aanbrengen van de juiste mengverhouding.

Toen ik dus eenmaal klanten had, heb ik de makkelijkste weg gekozen en verder gegaan met gel.

Toch heb ik afgelopen voorjaar een acryl cursus gedaan, opnieuw en dat beviel mij uitstekend, wist waar men het over had, vijlen ed. tips plaatsen, sjanlonen etc. en kon mij helemaal concentreren op de acryl.

Op deze manier wordt het ook niet zo duur allemaal en kan je eerst klanten opbouwen en dan verder gaan…

Verder is de nagelstyliste degenen die bepaald wat een klant nodig heeft, bij twijfel geef ik een proefnagel en dat haalt een klant wel over de streep.

Of een nagel blijft zitten heeft 95% te maken met de techniek van de nagelstyliste en niet met het produkt!!

Hoop dat je hier wat aan hebt en anders goed doorvragen bij BT, zijn idd aardige mensen.

Gr. Annewiep

• Fiona

Hoi hoi, wat een reacties al! Geweldig, bedankt!

Hahaha ook al zijn het 2 verschillende ;-)

Zoals jij het beschrijft Annewiep, zo had ik het helemaal nog niet bedacht…als je het 1 voor 1 doet kun je idd al je aandacht focussen op acryl of op gel!!!

Maar wat ik me afvraag, alle andere dingen die aan bod komen bij een allround opleiding die krijg je toch zeker niet als je alleen een acrylopleiding doet? Zoals hygiene, probleemnagels, nagelziekten en dat soort dingen??? Of wel? Want wil straks wel antwoord kunnen geven op vragen van klanten, komt niet erg profi over als je nergens antwoord op weet omdat dat nooit in je opleiding aan bod is gekomen. Ik vraag me dan ook idd af, die opleidingen van bijv. Bransus waarin je in 6 uur een acrylopleiding doet….dat kan toch nooit????

Groetjes Fiona

• Esther kvk

ik ben het er nogsteeds niet mee eens hahaha

ik denk dat je met een allround nogsteeds je klanten meer te bieden hebt.

uiteindelijk zie je dan wel aan de klanten welk produkt er meer wordt gedaan/gevraagd.

Esther

• yvon KvK

Uiteindelijk moet je toch all round zijn al gebruik je sommige technieken niet helemaal. Mijn voorkeur gaat ook uit naar acryl. Maar soms maak ik combinaties van gel en acryl. Ook heb ik UV acryl in mijn pakket, maar dat gebruik ik dan weer bij mensen die allergies zijn voor acryl. Als je het geld hebt ga dan all round in 1 keer doen, dan is ook uiteindelijk weer voordeliger. Ik heb het zelf wel in “stukjes” gedaan omdat allround zo veel geld was. Het nadeel daarvan is dat het toch allemaal langer duurt. Zover ik weet zijn de basiscurussen vanaf 6 dagen (per school verschillend) maar inderdaad in 6 uur nagelen leren dat kan echt niet.

Tijdens de basiscursussen krijg je ook de ziekteleer.

En als je een echte die-hard bent zoals de meeste hier dan wil je alles leren wat er maar te leren valt, dus voorlopig ben je nog wel een tijdje bezig! :-)

groetjes Yvon

• Fiona

Nog even een vraagje, zijn jullie meteen na de opleiding je gaan inschrijven bij de KVK? Of hebben jullie het eerst even aangekeken?

Kun je trouwens je opleiding terugvragen bij de belastingdienst (btw) als je eenmaal staat ingeschreven? Sorry hoor, heb er echt geen flauw idee van nog hoe het allemaal in z'n werk gaat!

Ik wil het gaan combineren met m'n sieradenverslaving, dit doe ik nu een jaartje ongeveer en wil daar zowiezo me voor gaan inschrijven (planning was dus om dat even een jaartje aan te kijken; hoe loopt het, vind ik het nog leuk na een jaar ? enz enz).

Groetjes Fiona

• Esther kvk

je kan je gelijk inschrijven alsa je dat wil…

wat ik heb gedaan is eerst adverteren en kijken of er redelijk wat op afkomt.

denk dan ook aan leuke advertenties om het aantrekkelijk te maken.

als je je laat inschrijven bij de kvk doe dat dan onder nagelstyliste en verkoop handgemaakte sieraden.

dan sta je voor allebei en kan je nooit problemen krijgen met de bel. dienst.

als je je aanmeldt bij de kvk gaat het balletje vanzelf rollen en krijg je van de belasting bericht

de cursus kan je terugvragen ja, dat is al kosten maken voor een aankomende onderneming.

veel succes.

Esther

• Josje

Hoi ik doe alleen acryl.

Ik heb geen alround cursus gevolgt.

De reden is dat ik helemaal niets met gel hebt,

Ik vind het maar een plakkerig rommeltje ;-))

Verder heb ik dus wel bewust gekozen om er fiberglass bij te leren.

Dit omdat je dan heel makkelijk een klant kan helpen als ze een nagel heeft gescheurd enz

Die twee combi's vond ik belangrijker dan gel.moet ik er ook wel bij vermelden dat er zelden iemand belt en om gelnagels vraagt ,hier is het bijna altijd acryl.

verder heb ik los nog wat workshop erbij gedaan voor manicure,wimpers.

gr josje

www.jolanasnailart.nl

• Danielle, Bisjoe4joe

Hoi!

Leuk dat je ook wilt gaan nagelen! Ik doe het ook in combi met mijn sieraden en dat gaat hardstikke goed! Als klanten komen voor nagels en ze zien al die glimmers nemen ze snel ook nog ff een ketting mee. Of als ze komen voor een ketting uit te zoeken hoor je: O? Doe je ook nagels? Erg leuk!

Voor wat betreft je vragen: Ik ben het helemaal met Esther eens! Ik doe gel, acryl en fiber en ik bepaal aan de hand van de nagels die ik voor me heb met welk produkt ik ga werken. (Natuurlijk in samenspraak met de klant!) Sommige vrouwen hebben zulke mooie handen en nagels waar al zoveel vorm in zit, dat je prachtige nagels kunt maken met gel. Mooi natuurlijk en dun. Acryl gebruik ik meer bij mensen die lekker ‘lomp’ ermee omgaan, nagelbijters enz.

Ook al ga je alleen maar gel en acryl doen dan kun je je klanten zoveel meer bieden! Ik heb ook wel eens klanten die bijvoorbeeld het ene produkt niets vinden, dan stappen we over naar iets anders en zijn ze helemaal tevreden. Kun jij je klant niets anders bieden dan bijvoorbeeld acryl en ze is hier niet tevreden over, heb je kans dat ze eens gel gaat proberen bij een andere salon….

Ik vind dat je je klanten zoveel mogelijk moet kunnen bieden, maar dat is weer mijn mening. Ik begrijp dat je het duur vindt maar je verdient t zo snel terug joh! Een klantenkring opbouwen gaat vrij snel is mijn ervaring. Je begint met 1 klant, van deze klant wil haar buurvrouw ook, de dochter van die buurvrouw ook, een vriendin van die dochter, enz enz….. Een spinneweb noem ik het. Je moet inderdaad investeren maar dan kun je in elk geval wel vol goede moed aan de slag!

En over nagelziekten ed…. Ik heb een map gemaakt van allerlei artikelen die ik heb gevonden op internet, in de profnail ed. Zo heb je alles handig bij de hand en t is erg leerzaam.

Veel succes met t maken van je keuze!

Groetjes, Danielle

www.bisjoe4joe.nl