tips scheuren

• helga

Hallo,

Ik had gister een klantje gehad en had haar een nieuwe set gelnagels gezet.

Ik had ze niet al te lang, omdat ze van haar eigen vrij korte nagels had.

Nu kwam ze al terug omdat 4 nagels een scheurtje vertoonde van boven naar beneden ongeveer 3, 4 mm.

Ik heb dit verholpen en een nagel al een nieuwe tip opgezet omdat die eraf was gegaan.Dit alles voor niks.

Maar hoe kunnen die scheurtjes erin komen???

Volgens mij kan dat alleen door stoten, maar zei zegt dat dat niet gebeurt is, en ik ja ik weet het niet natuurlijk.

Ik wil graag tevreden klanten houden.

Groetjes Helga

• christinebynails

hi helga misschien te kleine tips of te strak gezet of te veel curve mijn ervaring is als het nagelbed klein is en de nagels te lang dag gaan ze bij de smilline scheuren probeer ze wat koerter te maken dan moet het okee zijn veel

christine

• helga

Hoi Christine,

Ze waren niet in de breedte gescheurd, maar bovenin zaten op 3 nagels van die kleine scheurtjes, dus waar de nagel stopt, dus verticaal. e dan in het midden van de nagel, naar beneden toe , ong 3 mm.

Groetjes Helga

• Esther kvk

ik denk dat je een te dunne laag gel hebt gedaan.

dit probleem heb ik ook wel eens gehad in het begin.

je moet vooral letten op je bolling in de kwetsbare zone.

als je die daar stevig houdt, gaat het niet zo snel scheuren.

mocht het blijven scheuren dan zou ik acryl adviseren, dat is veel harder.

Esther

• helga

Hoi Esther,

Te dun gaat niet, ik heb genoeg gel gebruikt,en uiteraard een bolling aangebracht volgens mij leg ik het niet goed uit!

Je hebt de nagelriem en daaruit groeit de nagel, uiteindeijk stopt de nagel, de top!!!

An het einde van de top, had ze op een aantal nagels een klein scheurtje richting de nagelriem, alleen dan een scheurtje van ong. 3 mm.

En daar zit ikeven mee, volgens mij is dit van stoten, het kan toch niet aan de manier van opbrengen liggen?

Als het horizontaal was, ja dan zijn er volgens mij ook een aantal dingen waar je naar kan kijken.

• Esther kvk

ja ik snapte je dan toch goed.

iedereen probeert de toppen van de verlenging altijd zo dun mogelijk uit te werken.

als hij te dun is, wat ik dus wel eens had, dan gaan ze heel makkelijk inscheuren, maakt niet uit wat de klant er dan mee doet.

heb het toen op mezelf gedaan met gel, heb zelf normaal altijd gel en toen scheurde hij al na 1 keer typen.

ik had ze dus te dun opgebracht. let daar in ieder geval even op, dat je kan uitsluiten dat het daar ook niet aan ligt.

de laag op je tip mag 1 tip dikte hebben, alles minder als dat kan sneller scheuren.

succes

Esther

• Josje

Ik vemoed dat je een botte tipknipper hebt,

Een botte tipknipper veroorzaakt kleine haarscheurtjes en als je dat randje niet goed wegvijlt met een fijne gritt vijl, gaan de scheurtje verder vanuit de onderkant van de top.

Dit kan je voorkomen door de tip wat langer te houden bij het afknippen.

en dan de top wat ruimer af te vijlen.

Dit gebeurt ook vaak bij de glasnagels omdat die wat harder zijn.

gr Josje

www.jolansnailart.nl

• helga

Hoi,

Aha ik snap hem, heb dit dus nog nooit eerder gehad, en vond het al vreemd.

Ik had 3 laagjes gel gebruikt, lijkt mij voldoende.

Bedankt voor je reactie, zal er zeer zeker op gaan letten!!

Groetjes Hlga

• helga

hoi,

Mijn tipknipper is net 3 maanden, en dat lijkt mij dan niet dat hij al bot kan zijn, maar ja weer een tip waar ik in ieder geval van leer.

uiteraard knip ik ze iets langer af en vijl dan wat je zegt tot de gewenste lengte.

Groetjes Helga

• Danielle, Bisjoe4joe

Dit soort scheurtjes komt inderdaad door een te kleine tipmaat. Er komt dan teveel spanning op de tip waardoor deze in de lengte kan gaan scheuren. Je moet het zo zien, dat je die curve in de breedte gaat buigen, dus komt er veel spanning op. Gebruik liever een maatje grote waarvan je het opzetstukje kleiner vijlt, dan moet je ervan af zijn.

Suc6!

Groetjes, Danielle

www.bisjoe4joe.nl