weer een vraagje

• Fiona

Hoi Dames,

Ik heb weer 's een vraagje; hoe komen jullie allemaal aan die mooie websites???

Zijn jullie zelf zo handig (m.a.w. zou ik dat dus ook zelf gewoon kunnen) of hebben jullie van die handige mannen of kennissen die dat voor jullie hebben gemaakt.

Voor mijn sieraden heb ik ook een website maar dat is gewoon zo'n standaardsite waarbij je dus zelf alleen de tekst hoeft in te vullen, lay-out kiezen en fotootjes erop zetten en klaar…niet echt professioneel met logo e.d. dus.

Graag zou ik, als ik straks met nagelen ga beginnen, ook een mooie site (laten) maken maar heb geen flauw idee hoe ik dat kan aanpakken. Weet niets van html-codes, frontpage en dat soort dingen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groetjes Fiona

• Esther kvk

ik had eerst een gratis website, maar dat vond ik niets.

ik kwam toen een keer op een website en vond dat een mooi geheel, dus ben ik gaan mailen naar hun om te vragen waar de site was gemaakt.

nu heb ik dus via hun de site en kan ik elke keer weer kiezen uit verschillende layout's.

het enige wat je zelf hoeft te doen is alles samenstellen en tekst en afbeeldingen invoegen.

dus ik zou zeggen snuffel eens rond bij alles en kies een mooie vormgeving uit.

zo kom je uiteindelijk bij de aanbieder/webhost.

als je een domeinnaam erbij wil, kan je dat meestal aan elkaar laten koppelen.

als je er wel wat handiger in bent, kan je ook met frontpage een mooie website maken. dan moet je los een domeinnaam aanvragen en die er aan laten koppelen.

succes

Esther

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Mijn site wordt gehost door http://webbuilder.msn.be en kost 140 euro per jaar incl. domeinnaam en doorsturen van e-mails, dat vind ik zelf goed te doen!

Je kunt inderdaad kiezen voor een bepaalde lay-out, je kunt de kleure zelf samenstellen en je hoeft alleen maar tekst en afbeeldingen toe te voegen…

Bovendien kun je de site zelf zo vaak als je maar wilt wijzigen en aanpassen; normaal gesproken moet je daar elke keer voor betalen!

Succes!

Groetjes, Peet

• Beads-enzo

Ik heb mijn website helemaal zelf gemaakt.

Het kost je wel wat tijd, maar dan heb je ook wel wat.

Groetjes Véronique

www.beauty-enzo.tielnet.nl

• Fiona

Bedankt voor jullie reacties!

Ben toch ook zelf eens gaan speuren op chello.nl (mijn provider) en daar staat in principe best eenvoudig beschreven hoe ik een website kan plaatsen op hun server (homepage) en op welke manieren ik er 1 kan maken, toch maar bij Frontpage uitgekomen…leek me het makkelijkste. Eventjes Frontpage bestudeert en via google een beschrijving Frontpage voor beginners gevonden en ik kan aan de slag…hahahaha hoop ik!! Ik vind het altijd wel leuk hoor om zelf ermee bezig te zijn en e.e.a. uit te moeten zoeken maar het moet niet al te ingewikkeld zijn want dan zakt de moed me in de schoenen.

Afijn als het resultaat tzt af is dan horen jullie het wel!!

Groetjes Fiona

p.s. ik ga zometeen naar BT voor de open dag/koopzondag en mag ik een workshop volgen en al m'n vragen stellen want ben er nog steeds niet helemaal uit welke opleiding ik nou zal gaan volgen…alleen acryl of allround…:?:?:?:?:? jullie horen het!!