even voorstellen

• Nina

Ook ik ben styliste in opleiding. Leuk hoor, maar soms zakt de moed me in de schoenen, maar ik lees vaak de berichten hier en voel me dan weer wat opgepept.

Heel veel succes (en plezier natuurlijk!!)

Groetjes,

Nina

• jeany

Hoi Nina

Waar doe jij die opleiding???

• Nina

Hoi Jeany,

Mijn eigen styliste geeft de opleiding en dat is dan weer via een groothandel. Vraag je je soms af waarom de moed me in de schoenen zinkt? Omdat ik het nu nog een hele klus vind om een set nagels op te zetten en me er heel erg van bewust ben dat klanten straks hiervoor betalen en waar voor hun geld willen. En terecht, want dat zou ik ook willen. En dan mag je geen broddelwerk afleveren, dan moet het gewoon goed zitten. Daar ben ik soms gewoon wel eens bang voor. Is gewoon beginnersonzekerheid denk ik. Want het werk wat ik tot nu toe aflever, daar hoef ik me echt niet voor te schamen vind ik zelf. Maar het kost me ontzettend veel energie, en dan heb ik het nog maar over 1 nieuwe set per keer, en dan ben ik helemaal kapot…. Zal wel overgaan, toch?

Groetjes,

Fleur

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Hai Fleur,

Dat gevoel kennen we allemaal wel, denk ik!

Maar echt waar: het gaat steeds beter hoor!

Als je in het begin ook niet gelijk op de reguliere prijs werkt, maar net iets er onder en er bij vertelt dat je beginner bent, kunnen mensen vaak meer begrip opbrengen voor het feit dat je een beginner bent… Naar mate je beter en sneller wordt, ga je de prijs steeds iets opvoeren!

Tot je uiteindelijk op de gangbare prijs werkt met een hoop training en ervaring!

Ik ben zelf begonnen met 30 euro voor nieuw en 17,50 voor nabehandeling. Nu (2 jaar later) zit ik op prijzen vanaf 40 euro nieuw en vanaf 25 euro nabehandelingen, en ik kan van mezelf best zeggen dat ik mooi werk aflever (dat heeft ook een tijdje geduurd hoor, de eerste sets die ik heb gezet: VERSCHRIKKELIJK!!! ;-) )

Succes!

Groetjes, Peet

• Nina

Pfff, dat geeft weer wat lucht! Dank je wel!