set nieuwe nagels bij hoogzwangere?

• Nina

Dag allemaal,

Ik ben styliste in opleiding en mijn model voor komende cursusdag heeft afgezegd. Nu heeft iemand zich aangeboden als model maar zij is hoogzwanger, bevalt begin september. Ze wil graag een nieuwe set nagels, maar ze wil ze voor de bevalling er weer af hebben. Mijn styliste die mij opleid is op vakantie maar ik twijfel of dit wel zo verstandig is om bij haar nagels op te zetten. En ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik het ook niet zo leuk vind om met bloed, zweet en tranen een nieuwe set er op te zetten, en deze er na twee weken weer af te halen.

Wat is jullie mening/ervaring? Is het verstandig bij iemand die hoogzwanger is een nieuwe set te zetten (gel).

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Nina

• Danielle, Bisjoe4joe

Tuuuuuuuuurlijk wel! Waarom niet? Kan echt geen kwaad hoor! Ik ben zelf heel erg hoogzwanger, beval over 2 weekies en ben nagelstyliste. Ik vind t altijd zo'n gedoe alles wat je ineens niet meer mag als je zwanger bent! In Afrika leggen ze dat kind achter een boom, wij mogen ineens geen dampje meer inademen…..

Gewoon doen hoor, het enige vervelende is misschien dan voor jou het er weer afhalen van de nagels over een paar weken. Maarre, ik hou zelf ook mijn nagels hoor, maar dan gewoon heel kort! Zou je ook kunnen doen….. Heel kort vijlen dat je amper een randje over hebt, en dan stiekem dat french randje iets breder waardoor ze toch langer lijken dan ze zijn. (Optisch bedrog!) Wie weet vindt ze dat ook wel wat?

Suc6!

Groetjes, Danielle

www.bisjoe4joe.nl

• Marga

Hallo Nina,gewoon doen als ze het graag wil.

Kwaad zal de gel voor 2 weken niet kunnen,

maar je hebt wel kans met al die hormonen in haar

lijf dat ze misschien niet zo goed blijven zitten.

En wie weet hou je er een klant aan over.

Succes en groeten:Marga.

• Rieneke (in opleiding)

Hoi Nina,

En wat betreft voor na de bevalling… kunstnagels zijn minder scherp dan de natuurlijke nagel, dus als ze ze kort houdt, zal ze de kleine zeker geen pijn doen.

Groetjes

• Danielle, Bisjoe4joe

Hoi Marga!

Heb ik nog nooit van gehoord? Dat gel minder kan hechten vanwege de hormonen? Vertel! Heb er zelf geen last van, mijn zwangere klanten ook niet, maar ik ben benieuwd naar jouw ervaring hiermee…. Is nieuw voor me, vandaar!

Groetjes, Danielle

• Esther kvk

het klopt dat kunstnagels bij zwangere vrouwen minder goed blijven zitten.

door de vernadering van de hormoonhuishouding kunnen de nagels meer vetten afscheiden en daardoor dus minder goede hechting hebben.

het kan, hoeft dus niet.

en inderdaad ik heb ook nagels gedragen toen ik bevallen was, geen probleem, gewoon kort houden en de scherpe hoekje beetje afmatten.

kan geen kwaad.

Esther

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Toen ik zwanger was van Luc (maar dat wist ik op dat moment nog niet, kwam er pas achter toen ik 3,5 maand heen was!) vielen mijn nagels er ook steeds af! Mijn styliste vroeg nog of ik zwanger was en later bleek inderdaad dat dat zo was! Grappig wel… ;-) Dat heeft maar 2 maanden geduurd, want daarna bleven ze wel gewoon goed zitten en tot op heden heb ik nog steeds kunstnagels (EN EEN GEWELDIGE, GEZONDE ZOON!)…

Ik zet zelf ook gewoon nagels bij zwangere dames, geen problemen mee…

En nogmaals: doordat kunstnagels veel minder scherp zijn dan echte, zijn ze juist zeer geschikt voor nieuwe mamma's! Alleen niet te lang houden he? dat vind bambino nie leuk! :-(

Groetjes, Peet

• Nina

Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik leer iedere dag weer wat meer….

Ze krijgt dus mooie nagels en ik zal haar het advies van kort houden enzo overbrengen.

Bedankt!

Nina

• am

ik heb begrepen dat ze nog steeds zijn onderzoeken naar de gevolgen ervan. Vind het dus heel moeilijk om te kiezen tussen stoppen of doorgaan met nagelen

Maar als het goed vind, gewoon doenNina schreef:

• Danielle, Bisjoe4joe

Hoi Am!

Wat bedoel je precies? Ik nie snap jouw berichtje….. Onderzoek naar de gevolgen van wat??? Ben benieuwd!

Groetjes, Daan