vraagje over lakken

• Feminine Nails

Misschien rare vraag maar hoe lakken jullie een natuurlijke french manicure nagel? Ik heb vanavond bij iemand french manicure op nn gelakt maar ik was er zelf niet tevreden over. Ik heb t alsvolgt gedaan, Creativelakje (nummer weet ik ff niet) kleur heeel licht rose, naturel over de hele nagel gelakt, daarna een witte striper van Florance van links naar rechts getrokken zodat je die (natuurlijke) smilelijn krijgt. Als je dan iets wilt corrigeren wordt de witte lak dikker en zie je dat. Hoe los ik dit op? WAT DOE IK VERKEERD? Heb trouwens tijdens mijn opleiding geen “lakcursusje” gehad. Greetinx, Marianne (kvk)

• Danielle, Bisjoe4joe

Hoi Marianne!

Je kunt ook gewoon met witte lak die top lakken, (niet van links naar rechts trekken, maar gewoon vertikaal hoe je normaal lakt)) Je sopt dan een stevige penseel (bijvoorbeeld gelpenseel) in de nagellakremover en met korte, ronde bewegingen veeg je het rommelige randje recht. Steeds even afvegen hoor, om de nagellak van t penseel te vegen. Zo krijg je mooie strakke French randjes! Goed laten drogen en zachtroze of ransparant erover. Hierna een goede topcoat gebruiken die je vooral ook goed over t randje smeert en voila!

Groetjes!

• Nagelstudio Beauty By Me (KvK)

Bij florence nails hebben ze hele handige nagellak corrector pennen met navulbaar resevoir en stiftjes die je gewoon kunt vervangen, super handig!!!

Ik doe heel vaak een french collor op deze manier: ideaal voor klanten die elke keer een andere kleur willen… Met gekleurde acryl of gel moet je toch heeeeeel veeeeeel vijlen om de oude kleur eraf te krijgen en dat is met gekleurde nagellak dus niet zo!

Eerst de vrije top lakken met de gewenste kleur, dan een smile trekken met de nagellak corrector pen en dan aflakken met transparante lak of nog mooier: een glansgel er over heen (dan blijft het echt 4 weken mooi zitten hoor!!!)…

Bij de volgende nabehandeling hoef je dan alleen maar de glansgel, de kleurlak en de uitgroei weg te vijlen, nagels opvullen, en dan kun je weer opnieuw beginnen met eventueel een andere kleur!

Weer wat geleerd… ;-)

Groetjes, Peet

• Feminine Nails

Dus doe ik toch wat verkeerd!Dus eerst witte randje lakken,daarna rose of transparant erover.mmm, Dames, weer bedankt voor jullie tips. En als ik by Florance ben, zal ik es ff kijken voor die corr.pen.! THANX!!Marianne

• Feminine Nails

oh ja, ik heb dus bijna al mijn klantjes met color acryl lopen.Heb woensdag een super set gemaakt! Met oudrose/bruin, mooi voor de aankomende kledinglijn! Echt de klant vond het helemaal geweldig en gaat morgen naar Dance Valley met haar trotse nagels!(3 weken geleden had ik ze limegroen gedaan, erug gaaf!) gr.Marianne.

• Esther kvk

leuk hoor…

hoe heb je het opgezet dat oudrose en bruin?

zijn inderdaad erg leuke kleurtjes.

die floklore mode komt ook helemaal terug he met die kleurtjes.

zo vind ik dat lichte groen met lichtrose ook zo gaaf.

binnenkort ga ik mijn colorpops voor het najaar bewreken en dan komen deze kleurtjes ook weer helemaal terug.

hoor je weer.

Esther

• Feminine Nails

Het was gelukt op de manier die Daan beschreef! Ik heb een gelpenseel die ik dus in de scrubfresh heb gedoopt om de smileline strakker te maken! Ging echt goed en het proefkonijn vond het ook mooi! Hi hi :) gr.Marianne

• Danielle, Bisjoe4joe

Jooooeeeppiiieee!! Werkt fijn he? Zo kun je dus ook steeds andere kleurtjes french doen of french met nailart erover…. The sky is the limit! Hihi!

Groetjes!