zijn er ook nagelstylistes die ook pedicure uitoefenen

• am

hoi allemaal ben nieuw hier. Ben sinds 2 jaar nagelstyliste en bevalt me echt goed. Nu wil ik graag meer gaan leren; pedicure

Ik ben al paar weken op zoek naar info over de opleidingen van pedicure

Voor pedicures hebben ze geen forum, dus vandaar hier mijn roep. Twijfel tussen nti opleidingen (omdat eigen tijd kan indelen en kost 1.500) en imko opleidingen (betere begeleiding natuurlijk maar wel 2.500 euro0

Wie heeft er wat tips of iets gehoord over de opleidingen

• Rieneke (in opleiding)

Hoi,

Ik ben bijna klaar met de opleiding tot nagelstyliste (doe in september examen).

In februari start ik met de opleiding tot pedicure.

Deze ga ik volgen bij het ROC in Utrecht.

Ook ik heb overwogen om de opleiding via het NTI te gaan doen.

Het scheelt misschien wel een hoop geld, maar ik persoonlijk, heb niet de discipline om het op mijn eigen houtje te doen.

ROC biedt de mogelijkheid tot 1 hele dag naar school per week, of 2 avonden.

Ik heb dat “naar school gaan” dus echt nodig.

De reden dat ik ook pedicure wil gaan doen, is dat het mij een leuke combi lijkt.

Loopt het iets minder met de handjes, heb je altijd de voetjes nog, en bij mij in de regio, is heel veel vraag naar goede pedicures.

Met pedicure hoop ik ook nog meer animo te krijgen voor de kunstnagelsystemen.

Het een steekt het ander denk ik aan, en je hebt je klanten gelijk meer te bieden. Denk bijv. aan kunstnagels op de tenen, nadat je iemand zijn voeten mooi heb gemaakt, of aan combi-arrangementen: Handen en voeten voor een vaste prijs bijvoorbeeld.

Ik heb er veel zin in, en ik wens jou heel veel succes.

Groetjes Rieneke