Snelheid

• Nina

Dag allemaal op deze druilerige zondagmiddag…

Zoals jullie misschien weten ben ik nog aan het leren voor het vak. Ik ben nu zo'n 10 weken bezig, 1 x per week een model en verder nog wat vriendinnen/collega's die ik help.

Ik ben absoluut tevreden over het eindresultaat, en zo niet, dan zie ik gelukkig ook wat ik de volgende keer beter kan doen, maar mijn snelheid…

Met heel hard werken kan ik een nieuwe set (gel) in 3 uur opbrengen, maar dan moet er niets verkeerd gaan. Opvullen kost me minstens dezelfde tijd. Ik weet ook wel dat de snelheid gaandeweg zal verbeteren, maar ik vraag me af hoe het met jullie gemiddelde snelheid staat.

Ik werk vnl met gel en vijl af en toe electrisch, maar liefst met de hand.

Ben weer erg benieuwd naar jullie reactie.

Groetjes,

Nina

• Esther kvk

ik werk met acryl en gel.

gel breng ik op in 1.5 uur, acryl in 2 uur.

wat ik heb geleerd is dit, niet eerst alle nagels voorbewerken en dan gaan plakken, maar een nageldof maken en gelijk de tip plakken. dat scheel al tijd.

verder is het met gel zo, dat je 4 vingers in 1 keer kan opzetten en dan onder de lamp en dan dus 3 lagen, niet meer.

als je de gel hebt opgebracht en even wacht, trekt het uit zichzelf al mooi glad en hoef je dus heel weinig te vijlen.

ik ben met opvullen ook dezelfde tijd kwijt hoor.

je moet toch ook een oude laag wegvijlen.

bij acryl vijl ik elektrisch de oude laag weg, verder werk ik alles met de hand af.

bij gel frees ik niet, dat is zo zacht dat gaat makkelijk met de had.

probeer een stopwatch naast je te leggen en 3 minuten per nagel aan te houden.

dus dof maken, plakken en vijlen.

probeer dit aan te houden… 30 min. vijlen, 30 minuten om gel op te brengen, moet lukken als je 2 minuten uitharding aanhoudt, en 30 minuten voor op maat vijlen en aflakken/sealen.

je zet zo veel druk achter jezelf maar onder druk werken is nogsteeds het beste vind ik.

2 uur over een set doen is ook netjes hoor, maar inderdaad, oefening baart kunst en dan zal je ook sneller gaan werken.

veel succes en vragen staat vrij he.

Esther

• christinebynails

hi nina ,ik doe ook 2 uur over een set, dat is eigelijk wel de tijd die er voor staat, niet nerveus laten maken, het gaat om kwaliteit , gr christinebynails

• Feminine Nails

Ik heb de 12-daagse cursus acryl gevolgd (heb nu een beetje spijt dat ik niet de allround heb gevolgd, maar goed dat is een ander verhaal) Een nieuwe set ongeveer 2,5 uur (met intake erbij) en nabehandeling tussen 2 en 2,5 uur. Meestal komt het op 2,5 uur, omdat mijn klanten tijdens de behandeling vaak nog moeten beslissen welke kleur acryl ze op de top willen, dat kost tijd. Maar ja, de tijd is ook investering in kwaliteit! Zelf vind ik nog steeds dat ik te lang over een nabehandeling doe. Ik weet niet goed hoe ik de tijd moet inkorten en de kwaliteit kan behouden.

Maar het wordt steeds beter! Je wordt steeds trotser op jezelf! Volhouden Nina! Groeten van Marianne

• Beads-enzo

Bij mij hangt het er helemaal van af wie ik als klant heb. Als het gezellige klanten zijn kan ik heerlijk zitten kletsen en dan kan het nog wel eens uitlopen. Gelukkig plan ik de afspraken altijd lekker ruim. Ik heb een salon aan huis en dan kan ik tussen de kanten door nog even snel de strijk doen ofzo.

Wat betreft die snelheid, dat komt echt wel goed. Op een gegeven moment leer je jezelf een bepaalde werkvolgorde aan die voor jou het prettigst en uiteindelijk het snelst werkt.

Ga je vooral niet haasten om zo snel mogelijk te werken, maar zorg dat je een goed product aflevert. Al werk je nog zo snel, als het resultaat slecht is komen de klanten niet meer bij je terug.

Veel succes met de opleiding,

Veronique Klasens

• Anja

Mijn tijd was tot zo`n 2 jaar geleden 2 uur ( nieuwe set of nabehandeling dat maakte niet uit). Ik kreeg er geen minuut vanaf en dacht dat ik er gewoon altijd die tijd over zou blijven doen. Totdat ik in een drukke salon ging werken, nu doe ik over een nieuwe set 1 uur en 15 min. en over een nabehandeling 1 uur en 15 tot 30 min.( French Manicure dan want naturel werkt weer ietsie sneller en een designnagel duurt weer wat langer)

Ik zit niet te haasten en de nagels zijn mooi en van goede kwaliteit. We zitten ook gewoon gezellig te kletsen. Het is gewoon een kwestie van routine en ritme. Tuurlijk zijn er ook uitschieters als je een probleemgeval hebt.

Het ligt er maar net aan hoeveel klanten je op een dag doet hoe je je snelheid ( en daarbij je kwaliteit behoud) ontwikkelt.

Je word vanzelf wat sneller……

• am

ik denk ook dat je daar niet naar moet kijken; kijk maar of dat je de set goed aflevert en op langere duur. Ik zet een set ook in 2 uur maar mijn klanten zijn tevreden.

• Esther

om even terug te komen op reacteis van andere meiden…

die mail van mij was zeker niet om je op te jagen hoor.

het is alleen een tip om de snelheid wat op te schoeven, zo heb ik het in het begin ook gedaan.

kwaliteit is zeker belangrijk, maar mijn ervaring leert, dat mensen het heel vervelend vinden om heel lang te zitten.

in het begin hebben ze daar zeker begrip voor omdat je net begint, maar ondertussen kan je trainen voor je snelheid.

sneller opzetten en kwaliteit gaan nl. ook heel goed samen hoor.

succes.

Esther

• Nina

Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie reacties en support! Ik ben het met jullie eens dat kwaliteit voorop moet staan, al moet het ook niet zo zijn dat een klant uren en uren zit. Ik hoop er dus een goeie mix in te vinden, en oefening baart kunst…

En ik kan jullie dan ook vertellen dat ik volgende week mijn allerallerallereerste echte klant heb. Dus geen modellen, collega's, vrienden van enzo….

SPANNEND !!!

Groetjes,

Nina

• Danielle, Bisjoe4joe

Leuk man! Spannend! We steunen je via de kompjoeturrr hoor! Ik ben begonnen in een salon (in loondienst) dus moest wel sneller werken, want tijd is geld! Ieder uur had ik een nieuwe klant aan mijn tafeltje…. Vreselijk! Dan moest je mensen de deur uitsturen terwijl je eigenlijk nog niet optimaal tevreden bent, maarja de volgende zat al klaar…. Dus nu plan ik mijn klanten om de 2 uur. Alle tijd voor een kletspraatje, een kopje thee te zetten en nailart als ze dat wil. Dan maar ietsie minder omzet, maar wel kwaliteit en tevreden klanten!

Groetjes, Daan