vraagje aan Esther, Danielle of Veronique

• Fiona (bijna in opleiding)

Hallo collega sieradenmaaksters, ff een vraagje…

Ik heb nu 1 designnagel (de rest laat ik volgende week doen want vind het toch wel erg gaaf om ze zelf ook te hebben) maar met het plakken van een hevig blingbling kettinkje ( = dus veel lijm) is er lijm op die ene nagel gekomen…klopt het dat acryl daar niet zo goed tegen kan?? Heb het er helemaal afgehaald (alleen met water en zeep) maar de nagel is nu helemaal dof…is nu de acryl beschadigd door de lijm of zit er nog een laagje overheen (topcoat???) wat is aangetast?

Wil het toch wel even weten voor ik bij mezelf nagels laat zetten aangezien ik best een hoop knoei met lijm (krijg het niet voor elkaar om niet helemaal onder te zitten na het maken van een ketting…) en het zou zonde van de nagels zijn als die er niet tegen kunnen.

Bedankt alvast!!

Groetjes Fiona

• Esther

Heej Fiona,

Welke lijm heb je gebruikt?

Waarschijnlijk is de bovenste laag wat aangevreten door de lijm.

Als je naar een nagelstyliste gaat kan je dit tegen haar zeggen en het goed mken.

Heb je zelf al spullen thuis voor het nagelen? Je kunt evt. proberen om met een polijstblok erover heen te gaan, misschien polijst je het er uit.

Ik heb het ook wel eens hoor dat ik zit te knoeien, het blijft lastig met die nagels en die kleine ringetjes.

Heb je een site waar je sieraden op staan?Vind het altijd wel leuk om ff te snuffelen.

Ik ben al weer bezig met ontwerpen van m'n najaars en kerstcollectie.

Voor de kerst weer lekker bling bling chokers… Heerlijk!!!

He, waar ga je de rest van je nagels doen?

Groetjes Esther

www.bijoutifullyou.nl

Hey Esther,

Ik heb de roze lijm gebruikt, vind dat toch wel de fijnste ook al issie wat dikker.

Ik heb niks thuis nog dus zal even nog tot maandag met een doffe nagel moeten rondlopen. Ik ga naar Josje van jolansnailart.nl…ze zit lekker in de buurt bij mij en ik heb een waanzinnige foto op haar site zien staan van een set die ik MOET hebben dus zodoende.

Jeetje ben je ook al voor de kerst bezig joh?

Nou ik ga binnenkort maar met de najaarscollectie beginnen maar heb nog zoveel zomerspul liggen…wordt weer tijd voor een party!

Mijn sieraadjes staan op www.designed-4-u.nl , niet op de site zelf letten hoor…is gewoon een standaardsite die ik voor kerst kado heb gekregen van m'n vriend maar de mogelijkheden zijn erg minimaal…ben nu zelf in Frontpage aan het freubelen geslagen en ik moet zeggen dat als je het eenmaal door hebt is het best makkelijk. Dus binnenkort hopelijk een wat meer proffesionelere site!!

Groetjes Fiona

• Esther

loopt dat bij jou zo'n sieradenparty??? om maar ff lekker offtopic te gaan :-)

ik heb er zo af en toe is vraag naar en dan meer richting het najaar, verder weinig.

doe jij verder nog wat speciaals om hiermee te adverteren ofzo?

ps: heb je msn? lijkt me lache om te mailen…

Esther

Ja loopt best goed hoor die party's…nu even wat minder maarja zomertijd, iedereen op vakantie natuurlijk. Ik doe verder niks om reclame te maken…alleen flink visitekaartjes aan iedereen uitdelen…m'n 1e 2 party's waren van vriendinnen die allemaal voor mij onbekenden hadden uitgenodigd en zo is het balletje gaan rollen.

En vaak (elke dag dus) m'n eigen creaties omdoen naar m'n werk, uitgaan en dat soort dingen en dan gaan mensen die het mooi vinden vanzelf wel zeggen “goh mooie ketting” en daar dus gelijk op inhaken en met visitekaartjes smijten haha ;-)

Ja heb msn fiona171@hotmail.com maar ben niet vaak online hoor, overdag zowiezo niet want op het werk kunnen we niet msn-en en 's avonds ben ik vaak aan het freubelen maar af en toe ben ik er wel hoor!

We gaan idd behoorlijk off-topic maarja moet kunnen af en toe hoor!

p.s. bedankt voor je berichtje in m'n gastenboek!!

• Esther

alsjeblieft! je hebt echt een leuke site hoor, niet zo negatief meid!

maare, heb je toegevoegd aan msn, lijkt me wel leuk om af en toe te kleppen.

ik zit momenteel ook voor mezelf een armband te freubelen, zo'n lekkere grote, gipsy, folklore achtige… heel gaaf.

Esther

Ooooo klink leuk!!!

Toevallig belde er van het weekend iemand voor een “opdracht”, ze wilde ook zo'n folkloreketting die je 600 x om je nek kan doen…heb van alles besteld en ga er een leuk mengelmoesje van maken.

Ik zal vanavond ff kijken op msn!!

Ga nu naar huis, de werkdag (op kantoor) zit erop!!

Groetjes Fiona

• Esther

ja gaaf he die kettingen en armbanden, je kan er zoveel mee!

nou veel plezier met maken en spreek je weer.

Esther

• Danielle, Bisjoe4joe

Hoi Fiona!

Zijn je nageltjes wel geseald met n laagje topgel of iets dergelijks? Doe ik namelijk altijd en dan dringt er helemaal nix in die nagel….. Veel nagelstylistes polijsten de nagel of gebruiken gewoon n lakje maar mijn ervaring is dat bijvoorbeeld rokers toch nog gele nagels krijgen snappie? Dus vraag gewoon om n topgel dan zit je acryl goed ingepakt en moet t goed gaan.

Zit namelijk zelf ook altijd heeeelemaal onder als ik met mijn sieraden bezig ben…. Omdat mijn buik nu zo uitsteekt zit die nu ook nog eens vaak onder de troep! Hihi!

Groetjes, Daan