hoe onstaat allergie...

• Esther kvk

bij jezelf voor acryl?

ik merk de laatste 2 weken steeds meer wanneer ik een acrylklant heb gehad dat na de behandeling de bovenkant van mijn handen wat branderig aanvoelen.

ik was altijd gelijk goed mn handen na een behandeling bij een klant, maar het gevoel blijft wel. net of je schale handen hebt.

ik smeer het dan altijd gelijk in met een lekkere handcreme en de dag erna is het dan wel weg. nu werd ik even bang, las hier natuurlijk over de allergieen die helaas enkele dames hier hebben….

ik wil heel graag weten hoe een allergie bij jezelf onstaat…

ik werk met een frees en de gewone vijlen natuurlijk, maar vooral door de frees komt er een hoop stof op je handen.

hoop op reacties…

groetjes Esther

• christinebynails

hi esther, door de frees is mijn allergie gekomen ,daar komt natuurlijk meer vijlsel af ,als met de hand vijlen, ik gebruik nu gel en geen frees ,ik stop voorlopig met acryl,ik ben voor alle acryl allergies maar het zit ook in de gel,maar ik kreeg speciale handcreme (een soort hormoon hardcreme moest dun insmeren en na een paar uur zag ik gewoon de acryl lagen die ik had opgebouwd zitten en voellen ,het maakt niet uitof je je handen goed wast , ik merk dat ik het ook opbouw met gel was een beetje makkelijk met gel dus doemorgen weer me voortzorgmaatregelen maar ik zou me laten testen als ik jouw , want er is geen 1 acryl of gel waar het niet in zit kijk maar op het potje mocht je nog wat willen vragen dan stuur je maar een mailtje groetjes christinebynails

• yvon KvK

Hoi

Ik heb toch een vraagje: gebruiken jullie geen handschoenen dan? Want dat lijkt mij toch een hoop tegen houden.

Als ik een week intensief heb genageld dan begin ik vrijdags wel vaak te snotteren, en geef mezelf de schuld omdat ik telkens mijn mondkapje vergeet met vijlen.

groetjes Yvon

• christinebynails

hi vyonne handschoenen laten ook alles door neopreen, vinil, latex,ze helpen een 30 min ik heb leesbril,katoenenhandschoenen,daarover heen neopreen handschoenen ,tafelafzuiger mondkapje het gaat n.l dooralles heen het vreet als het ware door je huid ik heb hormonencreme mag ik 4 dagen gebruiken en 3 dagen niet je ziet als je de creme opsmeer gewoon de acryllaag zitten terwijl ik alle voorzorgsmaatregelen doe ik loop bij de bekenste allercoloog in het uv ziekenhuis die is weer hoger dande dermatoloog

• yvon KvK

O meid

Jeetje wat erg…. en ik dacht nog wel dat handschoenen alles wel tegen hielden. En dat je eventueel die dikkere handschoenen aan moest schaffen als je weer allergies was voor die goedkopere soort.

Succes, ik weet verder niet goed wat ik moet zeggen……

groetjes yvon

• Esther kvk

ik gebruik geen handschoenen nee, dei vijl je zo kapot.

ik ga eens erop letten of ik dit ook met gel heb en even een week de frees niet gebruiken,.

misschien scheelt dat…

Esther

• Christel

Esther, probeer eens aan de binnenkant van je elleboog een klein beetje liquid aan te brengen, ik heb dat ook gedaan en het zag helemaal rood en vol met pukkeltjes en flink jeuken natuurlijk.Dat betekent dus dat ik er niet tegen kan. Mijn vinders liggen helemaal open, ik typ nu met mijn twee ringvingers de vellen hangen erbij.

Ik heb nu andere handschoenen dat zijn niet die chirurgen maar dikker plastic, daar doe ik er twee over elkaar heen en dat gaat goed. Ik moet ze wel bij mijn polsen goed afsluiten om het vijlsel daar te voorkomen.

Succes

• helene

Als ik al deze reacties hoor ben ik niet al te gerust. Ik gebruik wel gel maar heb nu ook acryl aangekocht.

Ik zie dat jullie ook een mondkapje dragen dat doe ik nooit ik gebruik wel neusstopjes van Profesionails. Is dit voldoende?

graag jullie reactie