nog even over gister - pinchen

• Esther kvk

hallo dames…

ik heb even een vraag.

gister bij de nationale nagelcompetitie had een van de juryleden nog een tip.

er werd veel gepicjed en zij was daar niet helemaal weg van.

zij adviseerde om niet zomaar bij elke klant standaard te pinchen, heeft dit dan puur te maken met de vorm van de nagel of is er een andere reden voor?

waarom vraag ik dit….

eind sept. ga ik een cursusje sjablonen doen omdat het mij nooit zo mooi lukt en daarbij leer ik dan ook het pinchen, vandaar de nieuwsgierigheid.

hoor het graag van ervarenen… hahah

Esther

• dani

Hallo ik heb sins kort ook gepinch op mij eigen nagels.Het is wel sterk,maar ik vind het niet mooi.De nagels ogen heel onnatuurlijk.Ik zou het zeker niet bij me klanten doen.Het aleen geschikt voor heele lange design nagels vind ik.groetjes dani

• Fiona (nog 27 nachtjes slapen)

Es, wanneer moest je nou…de 25e op een zondag toevallig??

Ik heb dan m'n 1e les en da's ook sjablonen zetten.

Lachen, zien we mekaar misschien wel weer bij BT!

Gr Fiona

• Esther kvk

nee moet 21 en 28 sept. 's avonds

Esther

• Fiona (nog 27 nachtjes slapen)

Jammer!

• Esther kvk

niemand een antwoord op mijn vraag?

Esther

• Anja

Misschien haar persoonlijke smaak ?

Ik vind een gepinchde nagel heel mooi mits het niet te overdreven gedaan is.

Je moet er wel heel voorzichtig mee zijn want het is niet goed voor het nagelbed als het te hard of ondeskundig gedaan word.

Bij mezelf bijv. doe ik het maar zo eens in het half jaar want als ik het vaker doe ( en ik doe het voorzichtig en niet te rond ) laat mijn natuurlijke nagel los van het nagelbed. Niet helemaal maar de vrije rand word zeg maar wat breder.

• melanie

Ja, ik denk dat Janneke dat daarom ook zei, als je erg hard pincht of het verkeerd doet kan de nagel loskomen van het nagelbed of je krijgt witte plekken in de nagel en het doet natuurlijk ook pijn.

Bij welk soort nagel het niet kan en wel kan dat weet ik ook niet precies, maar pinchen doe je toch alleen de eerste keer, bij de nabehandeling kan het niet meer heb ik mij laten vertellen, maar ik weet er ook het fijne niet van hoor.

Groetjes Melanie.

• yvon KvK

Hoi Esther

Ik heb klanten waarbij ik tips zet en ik heb er een paar waarbij ik sjablonen gebruik. Diegene die sjablonen hebben daar pinch ik wel bij, maar niet zo zoals je wel eens ziet op de beurs. Ik gebruik mijn tang om de nagel een wat mooiere vorm te geven, plus door het pinchen wordt de nagel ook iets sterker. Inderdaad bij de nabehandeling hoeft het niet meer. Bij mij zelf gebruik ik ook sjablonen en pinch ik ook altijd. En ik ga nooit tot het uiterste dat het pijn doet. Ik vraag het ook altijd aan de klant. Ik ben een keer gepinched door Pepijn Borrel en die pinched wel hard, dat deed wel zeer. Maar heb geen last van mijn natuurlijke nagel gehad.

Ik gebruik dus om het verhaal kort te maken sjablonen en pinch, maar net er tussen in qua vorm zeg maar. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Yvon

• Deco nagelstudio

IK pinch alleen als het echt nodig is bv een hele platte nagel maar als het nagelbed van zichzelf al mooi rond is doe ik er niet zoveel mee.Er zijn ook stylistes die een tip opzetten en dan ook nog pinchen maar dat vind ik echt een beetje overdreven

Groetjes Morna