witte schimmel???

• jolanda

wat ben ik geschokken, toen een van mijn klantjes melde dat zij witte schimmel had.

Wat ik op de cursus had geleerd was dat witte schimmel uit je lichaam komt en dat groene schimmel kan komen door vieze vijlen enz.

ik ben gelukkig erg schoon op alles.

Alleen mijn vraag is nu,

kan je nu wel of geen nagel zetten????ik vind van niet maar andere zeggen dat het wel kan.

Wat vinden jullie.

zij heeft trouwens nu medicijnen gehad van de huisarts

• Esther

ik denk dat het beter is er even niks op te doen tot de medicijnen goed zijn werk hebben gedaan. er hoeft maar iets van vocht onder de gezette nagel te komen en het is weer raak.

als het niet helemaal over is, blijft het dan aanwakkeren.

let je wel erop dat je alle gebruikte spullen wegdoet, of goed steriliseert?

Esther

• jolanda

ja, dat heb ik al gedaan.

maar weet jij nou precies hoe het komt????

• Esther

wat ik wel weet van schimmel die van binnen uit het lichaam komt is dat daar vaak ziekte of lage weerstand mee samen hangen.

na een penicilline kuur kan een schimmelinfectie bijv. ook ontstaan, en dit kan dan echt op elke plaats van het lichaam.

weet niet waar de schimmel zit… maar kan het zijn dat er op die plek een luchtbel of luchtrandje zat?

dan is misschien in combi met evt. een lage weerstand daar toch wat gaan broeden en dan komt er dus een schimmel.

schimmel is meestal wit-gelig, gelukkig heb ik het nog nooit gehad.

je kan evt. ook je eigen huisarts bellen he en deze vraag aan hem stellen.

dus wat de oorzaken kunnen zijn.

succes, Esther

• Leenepeen.

Hoi,

Is eingelijk ook heel moeilijk te zeggen waar een schimmel vandaan komt! Kunnen verschillende redenen zijn, zoals esther hierboven al aangeeft!

Ikzelf gebruik een zogenaamde “Puf” voor mijn chronische bronchitus en op de bijsluiter staat: NA GEBRUIK DE MOND GOED SPOELEN ! want je kunt er een mondschimmel van krijgen! Dus ik ben extra allert, dat ik dat NIET vergeet, wantja iedereen zit wel eens met zijn vingers in zijn/haar mond, en als je dan nog eens een verlaagde weerstand hebt, dan heb je het zo te pakken natuurlijk! Maar ik moet zeggen ik gebruik deze medicijnen nu een jaar of 4, en heb er eingelijk nog nooit last van gehad, dat ik b.v. een schimmel ergens op het lichaam heb opgelopen!

Groetjes,

Leenepeen.