gel bij nagelbijtster

• Nina

Ik krijg binnenkort zeer waarschijnlijk een klant met erge nagelbijtproblemen. Het is nog niet zo dat ze erge vleeswallen heeft, maar de nagelriemen zijn erg droog en beschadigd en haar natuurlijke nagels heeft ze in laagjes afgebeten. Het is dus een hobbelig geheel. Nu wil ze graag dat ik haar nagels mooi maak, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb tijdens mijn opleiding wel wat geleerd met de acryltechniek, maar ik werk alleen met gel en wil het ook niet met acryl doen.

Kan je met gel ook een soort bruggetje op de huid maken? Of kan dat niet?

Kunnen jullie me tips geven?

Alvast bedankt,

Nina

• NailsByMarlies

Ja dat moet met gel net zo goed kunnen, al zou ik persoonlijk bij een nagelbijter altijd acryl toepassen… minder flexibel en bijten ze minder snel op want het voelt veel harder. Gewoon een sjabloontje er tegenaan en aan de slag.

suc6 Marlies

• Esther kvk

bij een nagelbijter is acryl veel meer aan te raden om de reden die hierboven genoemd worden.

Esther

• Nina

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik weet eigenlijk niet goed wat te doen. Jullie hebben gelijk dat acryl beter zou zijn, maar ik kan hier gewoon echt slecht mee werken (luchtproblemen e.d) en met een sjabloon ben ik al helemaal niet sterk. Ik denk nog maar even…

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Nina

• Helga

Hallo Nina,

Is het geen optie om de gelmix van aurora te proberen, het is een mix van gel met acryl, dus sterker dan de gewone gel.

Je kan eventueel een proefpakketje aanvragen bij hun.

Groetjes Helga

• Nina

Helga, goeie tip! Ik heb direct een mailtje naar ze gestuurd en gevraagd of ze eventueel ook proefpakketjes hebben.

Dank je!

Nina

• Helga

Graag gedaan!!

Groetjes Helga

• artistik

Bij nagelbijters doe ik zelf altijd eerst acryl (ook op de huid) om een mooi verlengd nagelbed te maken en dan met gel er overheen. Mijn vriendin gebruikt zelfs door de gel acryl! Je pakt wat gel op je penseel en doopt hem in de acryl, gelijk er uit en dan op de nagel, schijnt een goede combinatie te zijn.

Succes met je klantje!

• brides

hoi ik heb met de opleiding ook zo een nagel bijter mee genomen die had er bijna geen nagel meer op zitten ik heb haar toen extrat meegenomen omdat ik wou weten hoe ik dat moest doen ik de toekomst ik ben dus gewoon tips gaan plakken op dat stukje nagel wat er dus wel nog was dat gewon gedaan als bij de andere alleen de smililijn gezt waar die hoor en niet helemaal ondere en met roze gel gewerkt zodat het er mooi uit zag en he was me beter gelukt dan ik had gedacht dus meid probeer het gewoon

ik heb haar nog als klant dus dat wil toch wel wat zeggen of niet dan

groeten van brides

• NailsByMarlies

Andere optie is nog gewoon een potje clear acryl te nemen en die 1 op 1 met de gel te mengen, is je gel wat dikker als je hem opbrengt en is hetzelfde pricipe als de gel mix van Aurora.

Ook kan je dan het nagelbedje verlengen en op het verlengde deel een tip plakken, ipv een sjabloon gebruiken. Misschien maakt dat het wat handiger, de nagel zal dan wat dikker worden maar is wel een goede stevige oplossing.