heb jullie hulp nodig

• gast

Hoi, even een vraagje, wil gaan beginnen met allround opleiding maar wil graag eerst weten hoe ik moet gaan berekenen wat ik allemaal moet doorrekenen om te kijken hoe ik mijn opleiding weer terug verdien. wat kan ik klant vragen in het begin en wat ben ik zelf kwijt aan onkosten. de opleiding kost ongeveer 2000 euro.

En wat zal ik nog moeten aanschaffen om een salon aan huis te beginnen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• nagelstudio Nail Extension

moeilijk te zeggen hoe je het door moet verekenen. je blijft steeds maar producten aankopen…en alles wordt verbruikt dus je moet iedere keer weer bijkopen..en het zijn geen goedkope producten. ben nu zelf een jaar bezig maar de kosten heb ik er absoluut nog steeds niet uit! moet mijn prijslijst ook wat aanpassen, vooral op de kleinere dingen.

suc6

judith

• Helga

Hoi,

Ja dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, in het begin is het alleen maar investeren!

Je salon kan je natuurlijk zo duur als je zelf wilt inrichten, maar als je een beetje oplet kan je met weinig geld al een heel eind komen qua meubeltjes.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de klanten niet gelijk in rijen voor je deur staan, daar gaat ook een tijd overheen voordat je een beetje een klantenbestand heb.

Maar meid het is een heel leuk vak om te doen, en ik zou zeggen, ga er voor en je ziet wel hoe het loopt!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Helga

• artistik

Zoals de dames al zeggen, is het in het begin alleen maar investeren. Je gemaakte kosten haal je er niet gelijk uit. Je wordt (helaas) niet slapend rijk hiervan, maar is wel ontzettend leuk om te doen. Succes!

• Esther kvk

uit mijn ervaring weet ik dat het anderhalf jaar een hoop investeren is en dan ga je het langzaam terugverdienen en kan je meer uitbreiden als je wilt.

hou er rekening mee dat je als starter een hoop belastingvoordelen hebt, waaronder ook je opleiding di ej deels terugkrijgt.

dit maakt het wat aantrekkelijker misschien?

Esther

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

nou ik zal mijn kosten er ook niet snel uit hebben.

mijn opleiding incl alles aan materiaal etc kostte me 4800 euro en mijn salon (nieuwbouw) 9000 euro en dan nog de inrichting. maar ik vind het gewoon leuk om te doen en heb het er voor over.

Silvia