Ik heb het verhaal van de overtijd van producten ( en dan heb ik het niet over jaren), van iemand die daar zaken mee doet. Ik zelf koop ook wel eens wat daar hoor, en ik heb ook nog nooit het verschil gemerkt. Maar dat is wat mij verteld werd. Ik denk zelf dat producten een soort houdbaarheidsdatum hebben voor de winkels en dat het dan nog echt goed is, maar dat men het niet meer voor de winkel geschikt vind en dan wordt het eruit gehaald. Zij zien alleen liever dat het gewoon wegblijft (uit nederland) en dat het dan niet weer opduikt op de zwarte markt, wat logisch is natuurlijk. Producten van nagelshandelaren die op de markt staan daar heb ik precies het zelfde verhaal van gehoord. De producten zijn niet slecht, alleen niet goed genoeg voor de eisen die men stelt aan nieuwe producten.
Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb, want ik had het idee dat ik niet helemaal goed begrepen werd. Het gaat er eigenlijk ook toch wel bij mij om, dat dat soort activiteiten en verkoop van de producten gewoon niet op de zwarte markt thuis horen.
Een goede nagelstyliste koopt volgens mij gewoon haar spullen bij haar groothandel, en meestal is dat vaak de school waar je je opleiding gevolgd. Of andere opleidingscentra. Ergens klopt het gewoon niet als je er over nadenkt. Een opleidingcentra dat tevens groothandel is maar dan ook nog eens op de zwarte markt staat…..
Groetjes Yvon