Ik word echt plat gebeld door spook-adverteerders!!!
Ze beweren dat je al 3 x zou hebben geadverteerd (in een of ander vaag blad!) en dat nu de 4e x er aan zit te komen; of je voor de laatste x je advertentie/gegevens/handtekening wil toesturen, zodat ze de order van 4 advertenties kunnen afronden en factureren!!!
NOOOOOOOOOOOOOOIT AAN MEE DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze zijn erg vasthoudend en opdringerig, maar trek je daar niks van aan: gewoon af blijven kappen!!! Als je deze gegevens toestuurt zit je er aan vast: geen 4 advertenties maar wel een torenhoge rekening… Kun je via de rechter ook wel weer vanaf komen, maar dan ben je nog meer geld kwijt!
Ik heb vanaf het begin af aan een map “Advertising” aangelegd, waarin ik precies bij houd waarin, wanneer en hoe ik heb geadverteerd. Ook formulieren en contracten en dergelijke gaan daarin.
Als je die map dus goed bij houd, kun je in een oogopslag zien of je met een spook-adverteerder te maken hebt of niet!
Als extra tip: mijn ervaring leerde mij dat een klein advertentie'tje van 4 regeltjes tussen de andere advertenties in je regionale dagblad en/of wekelijkse huis-aan-huis krantje (bij hoofdstuk “Mededelingen” b.v.) verreweg de meeste reactie/klanten oplevert! (kosten ± 20 euro per stuk: 1 klant = kosten terug verdiend!)
Je hoeft dus niet perse een grote advertentie te plaatsen die zo 150 euro kost…
Als je die grote advertentie toch wilt plaatsen kun je dat het beste in November (feestdagen) of April (zomerseizoen) doen, dan zijn de klanten het meest geinteresseerd in uiterlijke verzorging en bovendien kun je in deze maanden leuke akties in je adv. zetten!
Succes gewenst!
Groetjes, Peet
More You