wat vinden jullie hiervan..

• Esther kvk

Het verhaaltje vijlen……

de een geburikt voor een behandeling 1 vijl en gooit hem daarna weg, de ander gebruikt voor elke klant een vijl en bewaart deze tot de volgende keer.

nu doe ik dus dat laatste, ik bewaar ieder zijn vijl in een afgesloten zakje tot de volgende behandeling en wanneer hij niet meer vijlt dan pak ik een nieuwe.

wat vinden jullie nu?

ik heb onderhand zo'n berg vijlen, vind het bijna irritant.

maar om nou een vijl weg te gooien na 1 keer. de kosten zijn het idd. niet maar opzich vijlt die vijl nog goed.

wat doen jullie? zit er over te denken om gewoon elke keer een vijl te gebruiken en daarna weg te gooien, want vind dat opbergen maar niks.

ben benieuwd naar jullie opmerkingen.

dit is een soort peiling hahahahaha

Esther

• yvon KvK

Hoi Ester

Mijn klanten hebben 1x 240/240 en 1 hotshot 100/ 180 in hun envelop. Deze gebruik ik totdat ze vervangen moeten worden omdat ze het niet meer doen. De hotshot is trouwens €1,80 excl. dus erg duur om zomaar iedere keer weg te gooien.

Daarnaast heb ik 1 buffer die ik bij iedere klant gebruik maar omdat ik die in principe op schone nagels gebruik omdat ze bijna klaar zijn maakt dat niet uit (vind ik), plus dat ik die dus ook altijd net zoals mijn nagel/stofborsteltje en metalen bokkepoot schoonmaak nadat mijn klant weg is. Dus ik heb geen berg vijlen.

Als klanten niet meer bij me terug komen heb ik vijlen over, die maak ik schoon en gebruik ze voor mezelf.

Ik ben benieuwd wat de rest doet.

Fijn weekend verder…

groetjes Yvon

• NailsByMarlies

de buffers reinig ik en gebruik ik net als Yvon voor elke klant, een witte block het ik per klant 1 en vervang ik waneer deze echt “op” is, hetzelfde doe ik met de vijlen, want met een vijl die niet 100% is kan je best het zaakje lichtjes opruwen enz.

Tis een hele bende vijlen als je behoorlijk wat klantjes hebt, …. maar zover ben ik nog niet ik ben pas net begonnen.

Groetjes Marlies

• artistik

Ik bewaar van elke klant ook de vijlen, nu gaan ze nog in een envelop, maar wil binnenkort doosjes ervoor kopen omdat ze bij mij toch in de koffer elke keer meegeseuld worden. Waarom weggooien? Vind ik persoonlijk zonde, na 1 keer gebruik doet ie het nog prima, kan nog wel even mee. Ben blij dat ik niet de enige ben met deze opvatting (anders ging ik nog twijfelen aan mezelf)

• BRIDES

ik ga dat nu ook doen ik was dus ook an het twijfelen maar nu wet ik het zeker ik vind het ook zonde om na 1 keer de vijl weg te gooien

groeten van brides

• Beads by mail

Ieder klant heeft bij mij een eigen vijlenset. Deze doe ik in doosjes.

Het is inderdaad een hele verzameling doosjes, maar het voordeel van doosjes is wel dat ze netjes op elkaar gestapeld kunnen worden. Hierdoor is het overzichtelijk.

Groetjes Veronique

• Esther kvk

oke duidelijk dus.

ik gebruik de vijlen van Oddessy, die zijn dacht ik uit mn hoofd 0.89 cy. per stuk.

de white block en shiner gebruik ik gewoon 1 voor iedereen totdat ze op zijn.

dit is nl. alleen voor het afwerken van de gel of acryl en je komt dus idd. zoals Yvon al zei niet meer aan de natuurlijke nagel.

nou ga er nog maar eens over nadenken dan.

wat ik nogsteeds niet snap dat er nogsteeds styliste's zijn, die echt een vijlenpakket meezeulen en die voor elke klant gebruiken.

daar heb ik pas weer wat over gehoord en kan ik met mn pet dus niet bij.

lekker fris hahaha.

nou goed, ga maar eens kijken voor een handig opbergsysteempje ofzo, want die zakken word ik niet goed van.

fijn weekend, Esther

• Beads by mail

Hoi Esther,

ik weet dat Florence kratonnen doosjes verkoopt voor de klantenset. En dat ze bij Mey Liang plastic doosjes verkopen. Misschien dat je daar eens kunt informeren naar de prijzen.

Het is inderdaad niet te geloven dat veel nagelstylisten nog steeds 1 grote mand met vijlen hebben voor alle klanten. Maar heel veel klanten staan hier ook niet bij stil totdat je ze uitlegt waarom jij voor iedere klant een eigen set hebt.

Dan nog zijn er mensen die hardleers zijn. Ik had laatst een jonge dame hiervoor een nieuwe set nagels. Haar moeder zit bij een andere nagelstyliste. Zij vertelde mij dat haar bij de nagelstyliste van haar moeder iedere klant met dezelfde vijlen behandeld wordt. Ik heb haar een aantal foto's laten zien van schimmelnagels. Ondanks mijn waarschuwing gaat die moeder toch nog naar die andere nagelstyliste toe.

Succes met jouw opbergsysteem.

Veronique

• More You (KvK)

Ik gebruik bij elke klant een nieuwe vijl die ik na de behandeling weggooi.

Dat vind ik persoonlijk de meest hygienische oplossing en voor de kosten hoef ik het niet te laten: ik gebruik de vijlen van Florence, die zijn maar 0,39 ct per stuk!

Soms gebeurt het wel eens dat de klant de vijl mee naar huis neemt, maar dat is niet zo vaak… (natuurlijk loop je dan het risico dat ook anderen die vijl gaan gebruiken, maar als een klant een vijl bij je koopt, heb je dat zelfde risico ook: het is toch nooit helemaal te voorkomen en als je verder hygienisch werkt kan er weinig gebeuren).

Ik heb dus geen bewaarsysteem, maar gooi alle vijlen weg…

(ben wel de enige, geloof ik ;-) )

Groetjes, Peet

More You

• yvon KvK

Ik ben verslaafd aan de hotshot (€ 1,80) heb al vele andere geprobeerd maar kom toch telkens terug op deze. Ik vind hem te duur om hem na iedere klant weg te gooien.Ik ben ook al op zoek gewwest naar een mooi formaat doosje, die van florence zijn inderdaad leuk om te zien, maar ik heb zelf liever blanco zodat ik eventueel mijn eigen logo erop kan doen. Als ik aan plastic doosjes denk, zijn het dan doorzichtige? Want dat staat weer zo vies vind ik, Als dat stof er dan toch weer in komt. Pfff…. Ik zou het liefst witte blanco doosjes willen hebben.

Ik heb nu plastic bakken staan waar mijn enveloppen inzitten, op zich werkt dit prima. Rechts bovenaan staan de namen van mijn klanten, dus makkelijk te vinden.

Misschien dat jullie weten waar je die kunt vinden, ik heb me al rot gezocht op het internet.

groetjes Yvon