Hoi Gabrielle,
Eigenlijk twijfel ik of aanleg voor het nagelvak wel zo heel erg noodzakelijk is. Laat ik het zo zeggen, alles valt te leren, en als je aanleg hebt, gaat het misschien een stuk makkelijker. Ik denk dat persoonlijke eigenschappen of vaardigheden meer belangrijk zijn, zoals precies kunnen en willen werken, oog voor detail hebben, klantvriendelijk zijn, gevoel voor service, niet alleen uit geldbejag willen werken. Snap je?
Met nailart komt er wel een stukje creativiteit om de hoek kijken, en heb je dat misschien niet zo erg in je zitten, dan zijn er altijd stap voor stap boeken te vinden om inspiratie op te doen.
En wat die onzekerheid betreft, ook dat is persoonlijk denk ik. Ik heb daar nou eenmaal wat sneller last van, ben een perfectionist en vind het nooit goed genoeg. Maar ik hou me vast aan de mening van mijn klanten, die zijn erg tevreden, en daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb een klant die jaaaaaaaaren haar nagels liet doen bij een goed bekend staande salon, maar daar mee gestopt is om de hoge kosten. Toen is ze bij mij als model begonnen en nu weer zo tevreden dat ze als klant is blijven komen. En ze is kritisch hoor! Kijk, daar hou ik me aan vast, en dat zal bij jou ook gebeuren, dus: NO WORRY's !!!
groetjes,
Nin@