te gek voor woorden!

• sevda

Hallo Dames,

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Sevda, 29 jaar en woon in Arnhem. Ik zit al een jaar in dit vak. Het gaat zo goed ( gelukkig maar ) dat ik al bezig ben met mijn eigen nagelsalon aan huis. Ik zit bijna dagelijks op deze site. Je leert echt veel hier!

Ik wilde eigenlijk iets kwijt. Laatst vertelde een van mijn klanten dat ze in de supermarkt was aangesproken over, hoe mooi haar nagels waren. Mevrouw X vroeg aan mijn klant hoeveel ze ervoor had betaald. Mijn klant antwoordde dat ze ? 30,00 had betaald. Mevrouw X vond dat een belachelijke prijs en deelde mijn klant mee dat zij iemand kende die voor een nabehandeling ? 5,00 vroeg.

En ze duwde de visitekaartje van die nagelstyliste in de handen van mijn klant.

Mijn klant vertelde dat aan mij en gaf het visitekaartje aan me. Mijn klant had er absoluut geen interesse in, maar vond dat ik het moest weten.

Ik heb de volgende dag gebeld. Want, wie gaat nou anderhalf tot twee uur nagelen voor ? 5,00 ?

Het was een vrouwtje van 49 en had een kledingzaak/lingeriezaak en daarnaast deed ze nagelen volgens haar al 20 jaar.En dat puur voor de fun en om een pensioen op te bouwen. Ze had volgens haar weinig kosten en daarom waren de prijzen zo laag. Ze vroeg voor een nieuwe set ? 22,50. Nabehandeling om de 2 weken ? 5,00!!!!

Er zijn 2 dingen wat mij zeer irriteren: Alleereerst dat er op zo'n manier klanten binnengehaald worden. Ik zeg altijd dat, als je tevreden bent over je nagelstyliste dan moet je daar ook blijven!!!! Dat je je visitekaartje aan iemand geeft die nog geen kunstnagels heeft vind ik prima. Maar op zo'n manier vind het ik niet kunnen. We zijn tenslotte allemaal collega's van elkaar. ( zo zie ik het tenminste).

En de prijs: Dit soort mensen maken de nagelbranche alleen maar belachelijk. Er zou eigenlijk iets aan gedaan moeten worden.

Ik hoop dat er meerdere nagelstylisten zijn die hetzelfde denken als ik!!!

Ik wens iedereen veel succes met nagelen :)

groetjes Sevda Ergen

PassioNails Arnhem

• Esther kvk

zo iemand valt straks vanzelf door de mand met de erkenning e.d. die er aan gaan komen.

dit soort mensen noemen wij dus de echte beuners en kopen hun materiaal bij de wehkamp of de gamma, haha, weet jij veel.

maar idd. belachelijk ja.

maak me er allang niet meer boos over, zonde van je energie.

deze mensen komen van zelf wel, alleen jammer dat wij als “goede”, zeg het voorzichtih hihi, altijd de troep op mogen ruimen!

succes met deze concurent.

Esther

• Nailodie

Sorry hoor maar hoe goedkoop je ook bent, het zegt niet dat je geen nagels kan zetten..

Ik doe het er ook bij als hobby en heb binnen een paar maanden echt een giga klantenkring die bij mij mooiere en betere nagels krijgen dan een aantal erg bekende stylistes.. Dus prijzen zeggen niks!

• Nin@

Het is nogal een verschil of je het voor je hobby doet of dat je er van moet eten. En dan wordt het logischerwijs gezien als een soort broodroof. Dat kan ik me goed voorstellen, als je er van moet eten, kan je gewoonweg niet concureren met mensen die er 5 euro voor vragen.

Persoonlijk kan ik me er niet druk om maken. Ik weet dat er veel mensen zijn, zeker in deze economische tijden, die alleen naar het geld kijken. Maar ik hou niet zo van types die altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik vraag een eerlijke prijs en ik lever ook eerlijk werk af. En als iemand alleen voo het geld kiest: So Be It!

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

ik zou het kaartje zo naar de balstingdienst sturen dan leert ze het zo af!

Silvia

• NailsByMarlies

Het lijkt me dat ze wel een kvk heeft aangezien ze een lingeriezaakje heeft.

En ook een kvk nummer is geen garantie, iedere maloot kan zich daar inschrijven, zelfs mensen die al 10x berecht zijn voor oplichting, hecht daar dus maar niet teveel waarde aan.

ooh ja en ik wilde me inschrijven bij de belastingdienst, had toevallig een dame op de zaak van de belastingdienst 2 weken terug en die vertelde me dat waneer je bv net als miij op kleine schaal aan het nagelen bent absoluut niet intresant bent voor de belastingdienst, ze rade me dus aan mezelf nog niet in te schrijven.