Wie kan mij helpen?

• Karin

Hoi hoi,

Ik had dit berichtje ook op de verkoop pagina gezet tot ik dit prikbord zag.

Ik zit momenteel nog in de wao ( alles is weer ok ) maar ben druk bezig om weer aan het werk te gaan.

Ik ben nog in dienst bij mijn oude werk maar om een opleiding vergoed te krijgen moet ik hun overtuigen.

Ze vergoeden haast alleen een opleiding als er kans is op werk.

Het reintergratiebureau heeft een overkoepelde organisatie gebeld en zij hebben het afgeraden.:S

Maar toch wil ik echt super graag de opleiding allround nagelstyliste doen, maar nu moet ik hun overtuigen.

Het liefst zoek ik vanaf volgend jaar een baan waar ik aan de slag kan.

Wie weet er sites of heeft zelf overtuigende informatie?

Of misschien wel aan baan?

Groetjes Karin

• Esther kvk

wat ik je wil aanraden is om eens langs te gaan bij groothandels/opleidingsinstituten bij jou in de buurt.

zij kunnen jou denk ik heel goed vertellen of het allemaal te doen is wat je wilt.

misschien hebben zij zelfs een folder of begeleidend schrijven waar zij je mee kunnen helpen.

er zijn wel al veel styliste's in Nederland, maar toch denk ik dat er zeker geld in te verdienen is.

vaak is het zo als je eenmaal je diploma hebt en kan laten zien dat je een mooie set op zet en ook alle info kunt verstrekken je je best ergens kan vestigen.

er wordt op de verkoop pagina best vaak gevraagd naar iemand voor bij in een kapper of schoonheidssalon.

ga eens langs voor een orienterend gesprek, desnoods met iemand die jou vanuit de wao begeleidt?

succes.

Esther

• Karin

Hey,

Bedankt voor je berichtje.

Ik ben al bij een opleidingsinstituut langs geweest maar veel meer kunnen zij ook niet voor mij doen.

Ze doen zo moeilijk allemaal, willen ze nou dat je gaat werken of niet. :s

Het probleem is gewoon dat ze zekerheid willen op werk als ze een opleiding vergoeden.

En dat is een beetje moeilijk in dit vak.

Toen heeft de meneer van het geintergratiebureau naar een overkoepelde organisatie gebeld en zij raden t af.

Ze zeggen dat er veel concurrentie is, sja duhhhh dat snap ik maar ik moet wel een kans krijgen.

Als ik voor mezelf zou willen beginnen moet ik de kans krijgen om een klantenbestand op te bouwen.

Maja, ik heb 4 January een gesprekmet man van reintergratiebureau en werkgeefster ( die de opleiding moet vergoeden ) en dan moet ik ze overtuigen.

Maar hoe… t is echt lastig

• natascha

hoi,

Als dit echt is wat je wilt dan moet je ervoor gaan. Zeg altijd maar zo waar een wil is is een weg hihi. Hoe graag je dit wilt is dan wel aan je te zien misschien, en inderdaad wil iedereen dat je weer gaat werken.

In ieder geval veel succes!

Groetjes Natascha

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

op deze manier ben ik ook begonnen.

ik zat 100% ind e WAO en werd goed gekeurd ik mocht een opleiding gaan doen en heb gezegd dat ik dan voor mezelf ging beginnen zo gezegd zo gedaan je mag me altijd bellen hoor met vragen ik vertel het je graag

na 1300

06-12104498

silvia

• Nin@

Tja, het is natuurlijk afhankelijk in welke regio je zit, of je veel concurrentie hebt. Maar zie het maar zo: als je een opleiding tot secretaresse zou gaan volgen heb je net zo veel concurrentie, toch?

Ik ben in juni begonnen met de opleiding, heb deze in oktober met een examen afgerond. Ik ben dus maar net begonnen. Ik heb nu een klantenkring van 11 dames. Ik heb niet geadverteerd, dat wil ik nog niet, maar alles gaat via mond op mond. En ik vind nu al 11 vaste klanten niet zo slecht hoor.

Ik kan er nog niet van leven, dat niet, en je moet ook best wat investeringen doen maar ik ben er van overtuigd dat ik er uiteindelijk van kan leven.

Ik heb er nu nog een baan naast van 16 uur en dat biedt mogelijkheden genoeg om naast dit basisinkomen mijn inkomen aan te vullen door het nagelen. Misschien dat je dat kan voorstellen? Een baan zoeken met weinig uren om iets zekerheid te hebben en daarnaast werken aan je klantenkring?

Ik wens je succes en hoop dat het je lukt!

Groet,

Nin@

• Danielle, Bisjoe4joe

Hi Karin!

Ik heb dit zelfde verhaal van dichtbij meegemaakt met een familielid. Ik heb toen voor haar een brief gemaakt met hoe leuk dit vak is, een berekening hoeveel je kunt verdien, wat je investering is, enz. enz…. Zij is hiermee naar de reintegratie toestand gegaan en had ook folders bij zich van verschillende opleidingsinstituten. Ze had het echt heel erg goed voorbereid en dat werd heel erg gewaardeerd daar! Ze waren verbaasd dat ze zich zo had voobereid en in had laten lichten, omdat er daar 9 vd 10X een verfrommeld briefje op tafel wordt gegooid zo van: Doe me dan dat maar….. Het is van haar ook goedgekeurd, alles wordt vergoed!

Dus mijn advies: Motiveer goed waarom je dit wilt! Neem voldoende info mee, laat desnoods een nagelstyliste die je kent een dergelijke brief schrijven. Zoals hierboven al wordt gezegd: Waar een wil is is een weg! Maar je moet er absoluut iets voor doen!

Groetjes en heel veel suc6, Daan