grote kosten?

• Dana

Hallo,

Ik heb zo'n zin om een opleiding allround nagelstyliste te doen! Maar ik ben erg bang voor de (voor mij ) grote kosten. Ik heb niet zoveel spaargeld. Als ik met de opleiding klaar ben moet ik dan nog grote aankopen doen??

Alvast bedankt!!|

Groetjes Dana(21)

• Artistik

Ik kon zelf nog een hele tijd door met mijn starters set van de opleiding, als er een beurs was ging ik daar heen met mijn zuur verdiende centjes om het verdiende geld weer te investeren. Ik ben van mening dat je het net zo duur kan maken als je zelf wilt. Succes

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

in princiepe niet je hoeft alleen je producten aan te vullen naar behoeft maar vaak krijg je kriebels en ga je van alles aanschafen maar in jou geval wat je niet hebt kan je niet opmaken.

• Nin@

Ik vind dit best een lastig onderwerp. Ik ben al voor mezelf begonnen, nu nog aan de eettafel maar in januari moet mijn nagelkamertje klaar zijn. Dat brengt kosten met zich mee, zowieso natuurlijk een tafel en wat andere spullen. Dat kan je zo duur maken als je zelf wilt, maar houdt er rekening mee dat de klant en jij zo comfortabel mogelijk moet zitten. Dus een goede tafel is onontbeerlijk. Dat betekent overigens niet dat je een professionele tafel moet aanschaffen hoor, ook in gewone tafels of sidetables is genoeg keus.

Dan nog de aanschaf van ik noem maar wat: koffiezetapparaat, waterkoker, handdoeken/gastendoekjes, eventueel stereosetje om leuke muziek te hebben tijdens de behandeling. Dat soort dingen.

Qua producten, tja, ik ben nog erg bezig mijn snelheid te verbeteren en zoek daar de geschikte producten bij, dat kost tijd en geld. Probeer zoveel mogelijk proefjes aan te vragen die geen geld kosten, maar bespaar ook niet op betaalde proefjes, want het kan de moeite lonen. Verder is het zo dat goed materiaal vaak ook goed werk aflevert. Beknibbel dus niet altijd op vijlen o.i.d. Hou er rekening mee dat je toch een soort van basisvoorraadje moet hebben. Dus genoeg vijlen om voor iedere nieuwe klant een persoonlijke vijlenset te maken. Nagelriemolie op voorraad, ook voor verkoop, eventueel handcrème voor de verkoop. Nagellakken e.d. Tevens wil ik ook manicure geven, en dat betekent ook de aanschaf van een parafinebad e.d. Maar bedenk altijd: hoeveel klanten willen speciale dingen, bijvoorbeeld nailart. Ik heb er geen een. Nu wilde ik in mijn enthousiasme allerlei dure stripers aanschaffen, en dan liefst helemaal compleet. Tja, dan is een maand werk zo uitgegeven…. Dus ik bedenk me altijd of het echt nodig is.

En zoals de andere dames al aangaven: je kunt het zo duur maken als je wilt, want alles is zo leuk….haha

Beetje uitgebreid verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,

Nin@

• Deco nagelstudio

Je kunt kiezen voor een opleidingspakket met alles er in zoals van inm,dan hoef je echt de eerste periode niets meer aan te schaffen (misschien dan een paar vijlen extra) dan ben je ogenschijnlijk iets meer kwijt maar heb je wel alles incl kleuren e.d.

Als je klaar bent met je opleiding kun je altijd nog kijken wat je nog wil aanschaffen maar loop niet te hard van stapel want je ziet al gauw door de bomen het bos niet meer.

Kies voor een goede opleiding dat is het belangrijkste ,en die betaald zichzelf weer terug.

Groetjes Morna

• Dana

Bedankt allemaal!!