eerste les gehad!!!

• jany

Hoi Allemaal,

Ik ben vandaag naar de eerste lesdag geweest van mijn acrylopleiding bij Floral in Utrecht. We zitten maar met zijn 3en in de klas en de begeleiding is dus super.

Erg leuk om nu echt te beginnen (ik ben heel lang aan het twijfelen geweest).

Ik zit nu thuis met een burnout en ben bezig mijn hele leven in een ander plaatje te zetten, de eerste stap is nu genomen en ik ben helemaal enthousiast.

Zijn er trouwens nog meer mensen op het forum die eerst iets totaal anders hebben gedaan en uiteindelijk hebben gekozen voor het nagelvak?

groetjes

Jany

• Rieneke (in opleiding)

Hay,

Hartstikke leuk dat je zo hebt genoten van je eerste les meid.

Ik heb in september mijn examen gedaan, en ik kan je zeggen het bevalt goed.

Blijven oefenen is wel het sleutelwoord.

Ik kom zelf uit de horeca (cafebedrijf), en kan dus wel zeggen dat dit een ommekeer is. (hoewel de sociale contacten erg in de buurt komen, want in dit vak ben je ook een soort vertrouwenspersoon)

Ook na heel lang twijfelen de stap gezet, maar het bevalt me goed.

In de periode dat ik ben gaan switchen, zat ik er ook doorheen.

Het nagelen aan huis bevalt me prima, vooral met een kindje van 5.

Het is goed te combineren en heel relaxed dat de mensen (in mijn geval) naar je toe komen, zodat je lekker in je eigen omgeving bezig bent.

Ik vind het heerlijk, en ik zou zeggen, geniet van de opleodong.

Groetjes Rieneke

• Gabriella

Hoi,

Wat leuk voor je dat je het geweldig vindt.

Ik ben deurwaarder maar ben inmiddels gescheiden heb een zoon van 5, ben verhuisd naar een andere provincie en dacht ik wil iets heel anders.

Had eeen goede baan enzo maar wil thuis zijn voor mijn zoontje wil mensen ontmoeten weer een eigen kringetje opbouwen dit lijkt me zo te lezen uitstekend. Inmiddels heb ik al weer een tijdje een nieuwe vriend die geweldig is voor mij en mijn zoontje. We hebben samen een huis gekocht en hij zei als je dit echt wil krijg je het van mij dus ik begin en januari met de allround opleiding van Mey Liang, te Musselkanaal. Heb er ontzettend veel zin en elke dag als ik hier alles lees raak ik meer overtuigd, jullie zijn allemaal zo positief.

Veel succes en hoop dat ik af en toe wat van je hoor!!!

Gabriella

• Nin@

Hoi,

Leuk dat je zo enthousiast bent! Ik ben in oktober geslaagd voor mijn gelexamen en ben dus ook nog een groentje…

Ik heb in mijn leven al diverse banen gehad, ben echt een jobhopper, maar dat waren meer de omstandigheden (veel projectwerk). De reden dat ik voor het nagelvak heb gekozen is omdat ik meer controle wilde over mijn eigen tijd. Ik combineer het met een andere baan (16 uur). Dan heb ik toch een vast basisinkomen en de rest van mijn uren deel ik dus lekker zelf in. Alhoewel je op moet passen dat je klanten niet teveel je tijd indelen. Ik bedoel het niet negatief, maar als je het toelaat ben je zelfs op zondag bezig….hahaha

Ik wens je heel veel succes en plezier!

Nin@

• Gabriella

Oh dat met die klanten die tijd indelen.

Het enige waar ik me zorgen over maak is hoe je aan klanten moet komen.

Heeft iemand hier tips voor?

• Nin@

Oh jee, je kunt zoveel doen. Advertentie in huis aan huis blad (zo'n kleintje), briefjes bij de supermarkt, klanten belonen die een nieuwe klant aanbrengen, flyertjes in brievenbussen stoppen, ‘strooien’ met je visitekaartjes, het maken van een website.

Persoonlijk kies ik hier niet voor, ik wil liever dat mensen bij me komen via mond op mond reclame, dan weten ze precies wat ze krijgen en hebben ze je werk al gezien bij een klant van je. Maar net wat ik zeg, dat is mijn eigen keus. Ik heb nl geen zin in 16 jarige meisjes die een set willen hebben en verder geen geld hebben voor nabehandelingen enzovoort.

Nin@

• jany

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!!

Ik werk nu nog 4 dagen als Manager Customer Service (pffff), maar ik merk dat door de drukte van deze functie ik minder tijd en energie heb voor mijn 2 jongens (2 en 4). Na heel veel zoeken, lezen op het forum en twijfelen heb ik nu de stoute schoenen aangetrokken. Ik ben nu bezig met het creeren van ruimte op de zolder waar ik klanten kan ontvangen.

Hebben jullie gelijk al de “volle” prijs gevraagd toen jullie net klaar waren met de opleiding?

• sandra

he

nou ik ga in januari beginnen met mijn opleiding. heb de gelcursus al eerder gedaan. ik heb altijd op kantoor gezetten van de horeca en in de horeca gewerkt dus word iets heel anders maar heb er super veel zin in. ik kan je reactie volkomen begrijpen want na mijn eerste dag was ik ook zo. heel veel succes er mee

groetjes sandra

• Beads by mail

Nagelen is een ideale combinatie met kinderen. Wij hebben een dochter van 4 jaar en die vindt het heerlijk dat mama thuis werkt.

Naast een nagelstudio heb ik ook een schoonheidssalon. Helaas is dit iets minder makkelijk te combineren. De klanten voor de schoonheidssalon komen tenslotte voor hun ontspanning.

Sinds een maand gaat Quinty naar school en nu ben ik een beetje mijn draai aan het vinden. Het is toch een heel geregel nu zij naar school gaat. Maar ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb om vanuit huis te werken.

Heel veel succes met jouw opleiding,

Veronique

• mirjam

hoi jany,

zelf ben ik ook in de kamer beneden begonnen ,en voor toen nog de helft van de prijs.

toen ik mijn diploma had werd het een ander verhaal, dan ben je al een stuk verder en heb ik bij de opening van mijn tokootjuh boven heb ik 3 maanden een korting gegeven van 25 % en daarna gewoon de volle prijs…

succes Mirjam