welke soort vijl?

• saly

hallo,

ik heb me een paar weken geleden een nagelset gekocht, maar de vijl waterbij zat was 3x niks, je kreeg de overgang van tip naar nagels niet goed weggevijld en dat bleef je gewoon zien.

Ik heb me nu een andere vijl gekocht maar ik krijg de indruk dat die weleens te grof kan zijn.

Kan iemand me vertellen welke vijl ik het beste kan pakken?

groetjes

• Esther kvk

ik denk dat de groothandel waar je het hebt gekocht je het beste kan adviseren.

je hebt nl. verschillende grit vijlen nodig voor het beginnen en afwerken van een set nagels.

Esther

• sally

daar ben ik geweest maar daar heb ik helemaal niks aan.

Ze zeiden dat ze dat ook niet wisten en dat ik dat zelf moest proberen.

groetjes

• mirjam

wat raar, heb je dat bij je opleiding niet gehad dan??

daar hebben ze meestal een groothandl bij die ook de produkten levert die je nodig hebt.

Zelf heb ik een poosje tip blender gebruikt,het gaat sneller, maar de vijlen verstoppen er van….

dus dan maar gewoon vijlen.pffff.

• yvon KvK

Ik heb in het begin ook veel verschillende vijlen uitgeprobeerd, mijn klanten hadden wel 6 verschillende. Nu ben ik er eindelijk uit wat prettig voor mij is, en heb er nu nog maar 2 per klant. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is wat ieder een fijne vijl vind, dus ik denk dat je gewoon wat moet gaan proberen, verschillende merken en gritsoorten.

succes

Yvon

• NailsByMarlies

Ik ga altijd voor vijlen met een witte kern, liefste aan de ene kant 100 grit en de andere kant 180. Lekker snel omdraaien en het fijnere of grovere werk vijlen.

Maar dat is maar net wat je fijn vind om te polijsten heb ik altijd de 280 grit. Het laatse beetje polijsten doe ik met een super fijne grit en een klein beetje olie.

Ik zou gewoon van een aantal vijlen er 1-tje kopen, zo heb ik het ook gedaan.

Groetjes Marlies

• ASF Nails

Vijlen vind ik zo'n persoonlijk iets.

De een vind dat lekker vijlen de ander weer wat anders.

Eigenlijk heeft de groothandel waar je was wel een beetje gelijk.

want wat ik fijn vind werken kan jij juist weer niet fijn vinden.

Ik zou eens een aantal verschillende vijlen her en der uitproberen en daar zelf jou vijl uit zoeken.

dit geldt ook voor recht of krom.