french tips vijlen of niet?

• jill

Ik heb net french tips gekocht (normaal maak ik de french rand altijd met gel) maar nu vroeg ik mij af of je erop moet vijlen want gel hecht niet op een glad oppervlak en die tip is natuurlijk glad. Moet ik erop vijlen of niet?

• Heavenly Cosmetics

Alleen even buffen met een oud white block is voldoende.

Succes.

Gr sandra

• apie

Precies, met een polijstblokje zo dof mogelijk maken tot aan de smile-line. Die moet je dan heel lichtjes doen, zodat de strakke lijn blijft. Suc6!

• Miranda

Jill,

Waar heb jij je opleiding gedaan?

• Nailodie

Op die vraag zat ik al te wachten, wat heeft dat met de french tips te maken?

• NailsByMarlies

Tja de meeste opleidingen laten je de smile line toch zelf met de penseel maken?

Een french tip plakken leer je wel maar doe je op de cursus vrijwel nooit, die gebruik ik ook nooit op klanten alleen voor mezelf. Bijvoorbeeld de x-treme smile line is pas net nieuw op de markt, ik begreep ook niet zo goed wat ik er mee aan moest, want als je met de withe block eroverheen gaat is de smile in no time weg.

Ik snap inderdaad de vraag over de opleiding ook niet zo goed.

Groetjes Marlies

• La Nail

Dames,

Ik begrijp het ook niet, french tips leek me ook makkelijk, heb het een keer bij mezelf geprobeerd, had overal lijm en een gleuf tussen mijn eigen nagel en de tip.

Daarna heb ik het nooit weer geprobeerd, maak het wel met een penseel, maar heb een dure opleiding achter de rug, maar weet niet hoe dit werkt, en om nou meteen altijd mijn opleiding te bellen…….. hoeft toch ook niet.

Wie weet hoe ze wel werken?

Grtz Ina

www.lanail.nl

• NailsByMarlies

Hoi Ina ik heb er 2x mee gerommelt (echt lekker ging het niet) dat met die gleuf heb ik opgelost door wat dikkere lijm te nemen.

Groetjes Marlies

• mirjam

ik gebruik regelmatig french tips, ook gekleurden zelfs.

altijd een maatje groter anders staan ze idd te bol,en krijg je ruimte.

daartegen vijl ik ze verder alleen maar in het gewenste model….werkt erg makkelijk en snel.

doe het ook regelmatig met 2 kleuren hoor, maar met tips wil niet zeggen dat het geen vakwerk is, ieder zijn manier, anders verkochten de groothandels ze immers niet….

groetjes mirjam

• Esther kvk

het plaatsen van french tips leer je ook bijna nooit op je opleiding.

juist de smile lijn zelf trekken is veel belangrijker en ook mooier.

ik heb ook een keer een doos aangschaft, maar gelijk weer weggedaan.

french tips zijn makkelijk en tijdsbesparend en worden meestal door de “fabriek” studio's gebruikt.

bij mij in de burrt zit er ook zo'n studio, waar je geloof ik tussen 8 tafels inzit.

tuurlijk ist makkelijk, even wat vijlen, gel of acryl erover en klaar in een uur.

ik ben er alleen niet happy over.

ik heb nu al een aantal keer gezien dat de laag losliet die eroverheen was gezet.

als je met een whiteblok erover gaat, heb je niet voldoende retentie.

ga je er met een grovere vijl overheen, dan vijl je de tip zo weg.

bovendien vind ik het heel neppig staan. voor mij dus geen french tips.

maar in principe is de bedoeling volgens de groothandels…

opruwen met een whiteblok, ontvetten en gellen of acrylen.

veel succes er mee.

Esther