vinden jullie dit ook?

• Nin@

Hoi Mirjam,

Ik snap je helemaal hoor! Ik ken meer stylisten die door omstandigheden geen examen hebben kunnen doen, maar toch vakwerk afleveren.

Ik vind de bedoelingen van het nagelgilde heel goed, er is veel gepruts op deze markt, maar ik denk dat de enige oplossing ligt in een landelijk erkend diploma en niet in een kvk nummertje.

Hebben we zo'n erkend diploma (tja, dan zal jij er ook aan moeten geloven..hihi), dan is een nagelgilde met het bijbehorende tarief ook helemaal niet nodig. Want laten we wel wezen, het is een pittig bedrag hoor!

En zal de klant aan zo'n erkenning nou zo veel waardering hechten? Al mijn klanten (en dat zijn er al wel 11, haha….eeh…) komen bij mij via mond op mond reclame en daar ben ik veel blijer mee, want die hebben mijn werk gezien en dáárom komen ze.

Groetjes,

Nin@

• Esther kvk

of je vakwerk levert, komt er uit als je het examen hebt afgelegd.

dus of je nou al 10 jaar werkt of een jaar, het kan zomaar zo zijn dat die van een jaar het wel haalt en die van 10 jaar ervaring niet.

wat ik belangrijk vind, is dat er kwaliteit en goede kennis is en ik ben dus ook niet blij met de volledige zwartwerkers die er in deze branche bestaan.

ik ben het er niet mee eens dat iedere nitwit zoals het wordt genoemd zich kan inschrijven bij de kvk. want dat is dus echt niet zo.

op het moment van inschrijving wordt er duidelijk gevraagd wat de bedoeling is, of je gediplomeerd bent voor het vak etc. etc.

ook moet je een ondernemingsplan opstellen en het lijkt mij toch dat een nitwit (wellicht zonder opleiding) dat niet kan. daarvoor heb je kennis van het vak nodig.

ik irriteer me dus idd. aan dames die zonder opleiding het vak uitoefenen.

vandaar dat er dus ook zo vaak wordt gereageerd met, waar heb je een opleiding gedaan etc.

met mij zijn er meer die gewoon geen zin meer hebben om op vragen te reageren die je behoort te weten als je wel een opleiding hebt gedaan. ook voor een opleiding moet je genoeg geld neertellen en het zou dan ook wel makkelijk zijn om het hier zo ff mondeling te leren.

hoop dat hier ook wat begrip voor is.

ik dwaal onderhand af, maar moest het even zeggen aangezien er hier mensen zijn die zich boos maken om bepaalde opmerkingen.

Esther

• Esther kvk

laten we het even anders stellen Nina,

waar ga jij liever heen…

naar een keurslager waar je misschien wat meer betaalt voor een goed stukje vlees of ga je liever naar een vleesafdeling in een winkel waar het wel eens zo zou kunnen zijn dat je wat oploopt van dat vlees???

dat is dus hetzelfde verschil tussen styliste's.

ga je naar iemand zonder enige kennis en zonder diploma die maar wat aankwarrelt, met een hoge kans om wat op te lopen of kies je een styliste die van wanten weet, een goede opleiding heeft, haar diploma kan tonen + nog een certificaat dat zij het landelijk examen heeft gehaald en daarmee een echte goede styliste is? dat is wat het nagelgilde probeert te onderscheiden.

het is dus niet zomaar lid worden en klaar.. nee er zit een examen binnenkort aan vast.

wat verder een goed punt is, dat iedere groothandel in nagelprodukten de eis stelt dat alleen goed opgeleide ingeschreven nagelstyliste's daar kunnen inkopen.

dan ben je ook snel van het gezeur af.

Esther

• Nin@

Tja, over het inschrijven bij een kvk. Een secretaresse die nagelt bijvoorbeeld kan zonder veel moeite met een ondernemersplan komen, en levert misschien wel beroerde nagels af.

Ik ben het wel met je eens dat je een opleiding dient af te sluiten met een diploma. Maar er zullen altijd uitzonderingen zijn en die uitzondering zullen echt niet altijd prutsers zijn. Dat is mijn punt. Kijk, ik heb netjes mijn diploma gehaald en ook geld uitgegeven aan een opleiding. Maar ik kan best begrijpen dat er stylistes zijn die wel een opleiding hebben gedaan, maar die om wat voor reden dan ook geen examen hebben gedaan.

Ik heb ook helemaal niets tegen het nagelgilde, alleen vind ik het eerlijker als er gewoon een landelijk erkend diploma zou komen, dan ben je van het gedonder af. Want nu ben je weer afhankelijk van de eisen van het nagelgilde, en wie zegt dat die goed zijn? Snap je?

Groetjes, Nin@

• Esther kvk

er komt een landelijk erkend diploma dus daar kan iedereen aan mee doen.

ook degenen die dus kijken of je aan alle eisen voldoen komen uit heel nederland en je mag toch verwachten dat de opleidingscentra weten waar ze het over hebben.

ik heb daar op zich wel vertrouwen in en denk ook dat als je voldoende kennis hebt zoals jij en ik dat je er best goed doorheen kan komen.

we wachten het gewoon af, alleen vond het jammer zo weinig van het nagelgilde te horen.

Esther

• Nailodie

Hier moet ik ook even op reageren..

Het Nagelgilde hoor je inderdaad vrij weinig van ben me nu aan het orienteren maar heb ook door omstandigheden mijn diploma niet gehaald..

Wel opleiding gedaan maar ja ik doe het ook naast mijn andere baan en ja niet genoeg uren besteed je er dan aan enzovoorts..

Dus ja dan niet toch..

En over dat kvk nummer, mij is nieteens naar een ondernemingsplan gevraagd en ook niet naar mijn opleiding dus had alles voor niks op papier staan dus ja iedereen kan zich aanmelden, had helemaal facturen mee van me opleiding enz.. Maar mij is dus nergens om gevraagd..

Dus ja het is voor iedere nitwit makkelijk ik was er binnen 10 minuten weg na het controleren van mijn gegevens..

Groetjes,

Elodie

www.nailodie.nl

• NailsByMarlies

Ook op dit moment maakt het niet uit of je wel of niet een diploma of certificaat hebt.. iedereen kan een velletje papier uit de printer laten komen.

Het is nergens erkend, maakt niet uit waar je examen doet en vaak word voor dat “examen” dat nergens erkend is een hoop geld gevraagt.

Velen onder ons willen graag voor de gek gehouden worden en betalen er dan vet geld voor om aan een “examen” mee te doen.

Pas waneer het nagelgilde een erkend examen afneemt begin ik aan examen's, eerder zeker niet, ga liever met die centen naar de groothandels toe.

Groetjes marlies

• wijnanda

hoi

ik wil even reageren ik ben bezig met een opleiding dus nog niet gediplomeerd. waar ga ik mn spullen kopen dan? En ik koop mijn vlees gewoon bij de edah.

Ik ben dit gaan doen voor mezelf, omdat de goed gediplomeerde styliste waar ik voor model was elke keer mn nagelriemen tot bloedens toe openhaalde, ik soms jankend zat tot ze klaar was met de behandeling. Zij liet haar nagels doen door een collega styliste, dus ik ben van mening dat ook al ben je gediplomeerd als je je eigen nagels niet doet of kan doen dat je dan geen goede styliste bent. Ik ben begonnen om ze bij mezelf te zetten zodat ik voel hoe ik die vijl zo goed mogelijk en zo pijnloos mogelijk kan gebruiken en ik kan je zeggen ze zijn fantastisch! Ik heb nog nooit zulke mooie nagels gehad als die ik zelf heb gezet. Ik ben niet van plan om er mn werk van te maken, ik doe het dus voor mezelf ik heb alleen voor de opleiding wel modellen voor nodig. Ben ik dan een prutser? nee hoor ik ben een huisvrouw die het zat was om steeds door die gediplomeerde kundige styliste me pijn te laten doen, en het was niet de eerste die dat deed de vorige heeft mn nagelbedden tot bloedens toe afgevijld, dus mijn mening is als je je eigen nagels niet doet ben je in mijn ogen alleen een diploma rijker. Sorry als ik hiermee tegen schenen trap maar als je werkelijk een goede styliste bent voel je je hier dus niet bij aangesproken.

• mirjam

da's duidelijk !!

Niets aan toe te voegen..bedankt voor de suport !

Mirjam

• NailsByMarlies

Ik ben het daar dus ook mee eens, kijk een gedegen opleiding moet je hebben gehad, je zal ook het e.e.a. van de anatomie e.d. moeten weten. maar een kvk inschrijving krijgt iedereen voor elkaar, verklaar anders maar eens waarom al die oplichters bij programma's als bv Radar ook een inschrijving hebben.

Dus een kvk nummer maakt je nog geen styliste. Een duur betaald niet erkend diploma ook niet. Dus tot die tijd trek ik geen 280 euro uit mn tas voor n velletje gebakken lucht. Die besteed ik liever aan leuke nieuwe dingen voor klanten.

Groetjes Marlies