Valse opleidingen

• barbara

Help

heb een opleiding gevolgd tot nagelstyliste in Amsterdam, een cursus van drie maanden. Was heel enthousiast en begon met volle moed. Maar moest eerst even betalen natuurlijk moest veel geld betalen maar had dat er voor over effe gecheckt bij de kamer van koophandel en ze stond ingeschreven als salon en opleidingsinstituut. Dus dat was voor de bakker. Effe voor de duidelijkheid was een heel aardige meid en ze heeft me ook zeker alles geleerd maar er kwam nooit een examen want achteraf kwam ik er achter dat ze daartoe helemaal niet bevoegd was de papieren die ze had had ze gehaald in Polen en daar kon ze hier niks mee beginnen. Balen ze heeft me wel voor alle onderdelen certificaten gegeven maar kan ik hier ook wel iets mee, of kan ik weer helemaal opnieuw gaan beginnen en me weer scheel betalen? wie geeft me raad.

een teleurgesteld nagelstyliste?

Barbara

• Esther kvk

wat je zou kunnen doen is bij een wel geregistreerd goed opleidingsinstituut een opfris/perfectie cursus kunnen doen.

je hoeft dan niet een hele nieuwe opleiding te doen, maar kan dn aan de leraressen laten hoe jij nagels maakt en opzet en dan kunnen zij je sturen en trainen wanneer er iets niet gaat zoals zij gewend zijn.

is niet zo'n erge grote uitgave en kan je gewoon met je eigen spullen doen.

ga eens op zoek bij jou in de buurt en leg het verhaal eens uit.

waarschijnlijk voel jij je oook zekerder weer als je daar bent geweest.

succes!

Esther

• Helga

Hallo Barbara,

Met je certificaten kan je gewoon beginnen, want bijna iedereen heeft certificaten, ipv een diploma.

Voor zover ik weet is er hier geen echt vakdiploma voor te krijgen omdat nagelstyliste nog geen erkend beroep is!

Dus meid succes en begin gewoon!!!!!!!!!!

Groetjes Helga

• Nin@

Hoi Barbara,

Helga heeft gelijk, als nagelstyliste kan je nergens een officieel erkend diploma halen. Als jij het gevoel hebt dat je nog niet goed beslagen ten ijs kan komen zou ik inderdaad nog een opfriscursus doen of ergens een module halen. Denk je dat het wel goed zit, maar heb je het idee dat je er zonder diploma niet komt, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Groet,

Nin@

• barbara

hartstikke bedankt allemaal voor jullie reacties en het is niet zo dat ik me onzeker voel of zo en ik werk ook gewoon wel maar vind het gewoon jammer dat ik niet een erkend examen heb gedaan na al die moeite en kosten ik wil geen beunhaas worden haha. maar dan zie je maar dat je ook nog genept kan worden ook al staan ze ingeschreven ze had wel de papieren en gaf ook opleidingen in Polen maar alleen hier had ze er niks aan en dat had ze eerst even moeten nagaan voordat ze opleidingen ging geven hier. Maar dat weerhoud me niet van het nagellen want ik vind het een enig beroep en ga zeker door ik denk erover om toch nog vele cursussen te gaan volgen maar wil niet weer de hele cursus over doen.

groetjes barbara

• NailsByMarlies

Nou barbara als jij denkt dat het verder allemaal goed zit is dat perfect!!

Een erkend examen is er ook niet dus je zou dus voor niets examen geld gaan betalen, kan je beter een leuke workshop voor gaan volgen, waar je echt wijzer van word!!

Suc6 Marlies

• barbara

dank je wel marlies en dat ben ik zeker van plan om te gaan doen.De eerste die op de lijst staat is een workshop Nailart lijkt me erg leuk om te gaan.

• NailsByMarlies

Is zeker een aanrader en zijn ook vaak veel enthousiaste klantjes voor te vinden zeker als je een wat jonger publiek in je salonetje trekt. Alhoewel ik moet zeggen dat zo rond de feestdagen ook de “wat” oudere dames er zeker warm voor te krijgen zijn!! Een aanrader dus.

Groetjes marlies

• lidy

ik heb wel de opleiding gedaan maar geen examen als je nagels kunt zetten heb je geen diploma nodig

het is niet erkend er is bij mij nog nooit iemand geweest die naar een diploma gevraagd heeft

ik vind het een moment opname en als ze er net op zitten zijn ze bijna altijd mooi maar ze kijken niet hoe ze er naar 3 weken uitzien

Helga schreef:

>

> Hallo Barbara,

>

> Met je certificaten kan je gewoon beginnen, want bijna

> iedereen heeft certificaten, ipv een diploma.

> Voor zover ik weet is er hier geen echt vakdiploma voor te

> krijgen omdat nagelstyliste nog geen erkend beroep is!

>

> Dus meid succes en begin gewoon!!!!!!!!!!

>

> Groetjes Helga