twijfel

• gulay

Hai,

Ik zet nu al een jaar of 4 acrylnagels. Ik heb wel is gegoocheld met gel destijds bij mijn opleiding, maar vond het destijds maar niks. Vond het plakkerig en kon er naar mijn mening niks mee.

Maar ja toen begon ik net 1 week met alles. Nu 4 jaar later heb ik dus twijfels… Ik wil eigenlijk mijn klanten 2 keuzes geven. Een vriendin die beide zet, zegt dat ik gewoon gel etc aan moet schaffen en het moet proberen. Zij vindt als je acryl kan, kan je ook gel. Ik twijfel hier eerlijk gezegd een beetje aan..

Nu heb ik dus eigenlijk 3 vragen.

-Waar is meer vraag naar bij jullie gel of acryl?

-wat vinden jullie zelf prettiger werken?

-En zal ik haar raad opvolgen, of terug naar de opleiding? Die heb ik trouwens bij de Icos gedaan! (vond het iets minder, daarom twijfel ik ook een beetje)

• NailsByMarlies

Hoi Gulay,

Hier is meer vraag naar acryl, ik vind beide wel pretig werken, maar acryl is mijn favoriet je kan er net ietsje meer mee.

Ik denk dat als je acryl onder de knie hebt je gel heel simpel zal vinden, en denk dat je misschien met een korte uitleg al uit de voeten kan… een volledige cursus is misschien te “uitgebreid”, misschien dat je ergens een paar losse lessen (module) kan nemen ofzo ipv weken naar een cursus.

Sucses met de gel en laat je ervaringen ff horen, trouwens ik vind het ook maar plakkerig spul hoor :-)

Groetjes Marlies

• Rieneke (in opleiding)

Hoi hoi

Ik heb hier in het midden van het land meer vraag naar gel.

Ik ben van mening dat acryl toch wel even wat anders is dan gel, en dat je voor allebei wel de nodige school en praktijkervaring op moet doen.

Bij mij in de salon hebben de meeste klanten gel, en het heeft hier dan ook even geduurd, voordat ik eruit was, welk merk het beste bij mijn manier van werken past.

Bovendien is er in de loop der jaren waarschijnlijk zo veel verandert, dat het misschien toch verstandig is een opfrisser te volgen.

Ben benieuwd wat de andere meiden hiervan denken.

In ieder geval veel succes.

Groetjes Rieneke

• Artistik

Ik werk voornamelijk alleen met gel. Ik heb niet specifieke vragen naar gel of acryl, ik bekijk de nagels en bepaal aan de hand daarvan of er gel of acryl gezet wordt. Ik ben het met de andere dames eens dat als je acryl kan dan kan je zeker gel maar een opfris cursus is zeker aan te raden. Gel is toch wel een andere techniek als acryl. Succes met bedenken wat je gaat doen.

• natascha

Hoi Gulay,

Het is heel verschillend wat en waar je gel of acryl gebruikt. Ik zelf vind acryl heel prettig om mee te werken en gel niet zo. Ook ik heb zo'n 8 jaar geleden een allround opleiding gedaan en heb eigenlijk niets meer met gel gedaan. Nu heb ik een paar weken geleden nog eens gel geprobeerd te zetten maar dat was dus 10 x nix! Een opfriscursus zou dan ook bij mij geen overbodige luxe zijn haha. Wat de dames al eerder zeggen dat als je acryl kan is gel ook niet moeilijk, ben ik het dus ook niet helemaal mee eens. Maar misschien ben ik gewoon een muts! haha.

Succes met je keuze en anders met je opfriscursus

Groetjes Natascha

• gulay

Bedankt voor jullie reacties Meiden!. Ik denk dat ik het nog 1 keer zelf ga proberen! Ik had ook wel nog wat producten over, alleen is mn lamp gevallen en die kan ik dus niet meer gebruiken!

Ik vond dus ook altijd dat je met acryl meer kon beginnen,,maar ja voor sommige nagels is gel gewoon beter, dus vandaar dat ik erover na begon te denken!

Het liefst zou ik ook een opfriscursus willen doen, maar ik vond mijn opleiding (in almere) dus niet zo! En ik heb geen tijd om naar amsterdam te gaan! Nou ik ga maar even op marktplaats rondsnuffelen, mischien dat daar nog iets te koop opstaat!

Als ik de 1ste gelnagels heb gezet, zal ik het jullie laten weten! hahahaha of ze moeten mislukken…dan houd ik mijn blunder voor mezelf! (en ik zal mezelf maar als proefkonijn gebruiken denk ik)

• Margriet

Hallo

Het is maar net welke nagel je voor je hebt, is het een zachte of een harde of een normale. Zelf zet ik gel, acryl en fiber

Succes

• ASF Nails

Ik vind dat de klant niet hoort te bepalen wat zijn wilt.

Wij als deskundige moeten daar naar kijken.

Een nagel die heel broos is heeft het geen zin daar een heel hard materiaal op te gaan zetten maar kan je beter voor gel kiezen, daar hij ook flexibel is.

Als ik jou was zou ik ook ergens een opfris of in ieder geval een aangepaste cursus/workshop volgen.

Er zijn best veel verschillen in gel, 1 fase gel of een 3 fase gel.

er zijn toch een aantal kleine veranderingen die je moet hanteren.

Maar 1 a 2 lessen lijk mij ook wel voldoende.

Succes met je keuze

• "More You"

Wij doen zowel acryl als ook gel (al moet ik wel toegeven dat acryl mijn voorkeur heeft )… 75% klanten is acryl / 25% is gel…

Wat ik wel regelmatig doe is een combi: vrije rand opzetten met acryl / opvullen met gel! Supermooi resultaat!!! Nailart is hier niet zo groot aan behoefte jammer genoeg… Hooguit een paar stone's of stripe's… Saai volk hier he? ;-) (als m'n klanten dat maar niet lezen…:-( )

Groetjes, Peet

More You Wageningen

• Esther

ik doe beiden, nu onderhand is dat echt fifty-fifty aan het worden.

acryl had altijd qua verwerking mijn voorkeur, maar moet zeggen dat ik gel toch ook heel fijn vind.

ik vind het ook beter voor de klant als je beiden kan bieden.

ik heb klanten die nieuw bij mij zijn gekomen met gel, dan is het toch fijn als je dar mee door kan gaan.

ik ben dus zeker een voorstander van beiden.

Esther