gel nagels

• mirjam

Hallo,

Ik werk al 5 jaar met acryl, maar sindskort heb ik w.o. gel gekocht voor mij zelf.

dit gebruik ik niet bij klanten omdat ik het gewoon niet onder de knie heb, misschien over 5 jaar..haha.

Maar nu heb ik een vraagje, de gel zit prima op de nagel, maar op de tip laat hij steeds los, heel vreemd, er ontstaat steeds lucht bij de uiterste top.

Heb de tip wel transparant gevijlt, maar dit mag niet baten.

Ook afgenomen met scrubfresch ,maar het is nog niet je van het.

wie weet raad?

Groetjes Mirjam.

• Nin@

Hoi mirjam,

Heb je de gel goed over de vrije rand heen getrokken? Doe je dit niet, dan krijg je daar problemen mee doordat de gel krimpt bij het uitharden in de lamp. Het zou kunnen zijn dat je daarom luchtproblemen krijgt bij de vrije rand.

Groetjes,

Nin@

• ASF Nails

Hoi Mirjam,

Precies wat Nina al zegt, je moet de gel goed over de rand trekken.(afsealen)

door het krimpen trekt hij hem anders omhoog.

en laat hij precies daar los.

• mirjam

hoi nina en ASF, misschien is dat het wel, maar als ik acryl gebruik kan ik de nagel behoorlijk dun vijlen , en dat doe ik met gel ook.

Komt het daar misschien door?

Ik weet wel, gel hoef je niet te vijlen maar anders worden ze zo dik naar mijn mening.

Mirjam

• Nin@

Hoi Mirjam,

Tja, als ze te dun worden dan kan het sneller stuk gaan natuurlijk. Maaruh, ik vijl gel altijd hoor! Ook al zet ik het er nog zo mooi op, je moet toch de nagel weer mooi in model vijlen. En zeker bij de nagelriem anders heb je kans op lifting of lucht.

Ik vraag me af of het komt door het dun vijlen, ik denk echt dat het komt doordat je de gel niet ver genoeg over de rand trekt. Als je te dun zou vijlen heb je sneller kans dat het breekt of dat er stukjes vanaf vliegen, maar niet zozeer luchtrandjes.

Maar misschien zijn er meer ervarenener mensen dan ik die hier een mening over hebben?

Groetjes,

Nin@

• mirjam