hoi
hebben jullie tips om een mooie french te lakken in natuurlijke kleuren? krijg morgen nl een klantje die dat graag wil maar vind het altijd zo'n gedoe….
judith
www.nailextension.nl
ik doe het bij gel altijd met lak.
ik zet 2 lagen op ver onder de normale smile lijn.
dan pak ik een penseel met remover en trek ik een mooie smile lijn.
gaat heel goed en dekt echt prima.
ik heb de french white nagellak van mey liang. in principe dekt deze al na 1 laag, maar doe het altijd 2 x voor de mooie witte line.
met acryl trek ik hem zelf.
Esther
ik doe eerst de nagel opbouwen met 3 lagen gel, dan in model vijlen, white blok en afnemen. dan de witte lak erover en smile lijn maken en dan als het droog is nog 1 laagje gel ook op de top om het af te sealen.
heb er nog nooit problemen mee gehad, blijft perfect zitten en vind het makkelijker als witte gel.
Esther
Esther,
Krijg je dan geen witte veeg, daar waar je met je penseel met remover overheen bent gegaan?
Of is echt alles in één keer weg?
En ik neem aan dat je de smilelijn direkt na het lakken trekt he? Dus vinger voor vinger? Anders lijkt het mij dat de lak draderig wordt?
(Wat een woord, draderig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
Op zich lijkt het mij wel wat, dan is je french wel héél strak!
Babsjjj
Hoi Esther,
Dat is best een goed idee.
Ik gebruik acryl in de studio en heb gel voor mezelf (en mijn vriendin om op te oefenen!!)omdat acryl op het moment niet blijft zitten bij mij i.v.m. hormonen……
Als ik french lak bij een klantje kan ik het dus sealen met gel zodat het langer blijft zitten….
top tippie. ha''k zelf ook kunnen bedenken natuurlijk …hahaha
Groetjes Mirjam
als ik een vinger lak, doe ik 2 lagen lak en gelijk met remover een smile lijn trekken.
omdat je m met het white block al redelijk glad hebt gemaakt krijg ik geen vegen. gewoon goed met remover schoonmaken.
zo doe ik dan een hand en daarna de andere en dan is de eerste al zo droog dat ik m gelijk kan gellen.
met acryl kan ik hele strakke lijnen trekken, maar met gel lukt dat gewoon nooit naar mijn zin.
iemand gaf mij deze tip ooit en ben hem gaan proberen. heb nu ook een heleboel kleuren lak, zodat iemand met gel ook gewoon een kleur french kan nemen.
ook combineer ik tegenwoordig veel acryl met gel.
dus ik trek de smile met bijv. glitter acryl. dat doe ik dan top voor top en dan afwerken met gel. maar dit is allemaal niets nieuws hoor, heel veel doen dit zo. daarom moet ik op zich wel lachen over de stukjes in de prof.
er werd vroeger altijd gezegd gel hort bij gel en acryl is alleen acryl. nu kan het allemaal samen. je kunt leuk experimenteren.
zo heb ik vorige keer bij een klant designnails gemaakt.
glass tip, witte 3 d bloemen en met de gel de hele nagel opgebouwd. normaal doe ik het gewoon helemaal met acryl, maar deze mevrouw heeft blijkbaar wat tegen acryl, dus het moest met gel afgewerkt worden. prima!
goed gelukt. maargoed ik dwaal af geloof ik van de echte topic hahaha.
hoe bedoel je enthousiast!
Esther
Ik heb in een salon gewerkt en ik heb het daar inderdaad zo geleerd…. Ieder uur een klant he, dus lekker snel! 3 lagen gel, polijsten, french lakken (gewoon in de lengte rommelig mag over de vrije top) en dan je penseel in de remover en hiermee je smile lijn mooi maken, en nogmaals n laagje gel voor de glans. Een tip: Polijst m goed en wacht ff tot de lak droog is, dan wordt ie strakker je lijntje!
Moet wel zeggen dat ik na jaren van lak nu vaker mn french met witte acryl maak. Lak kun je er toch afstoten…. En ik ben nu helemaal weg van de combi gel/acryl.
Groetjes, Daan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?