kayline afzuiger kapot???

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

ik heb een tafel met deze afzuiger erin. nu deed ik de afgelopen twee jaar alleen gel en sinds december ook weer acryl alleen nu slaat het me op de keel en ogen de lucht.

hebben jullie dit wel eens gehad. Hebben jullie altijd een raampje open ofzo?

Gr silvia

• mirjam

ja wat stinkt dat spul he?

ik heb zelf ondertussen al 3 jaar geen geur en smaak meer, of dat door de vloeistof komt kan de kno arts niet zeggen…..

maar als je tijdens het acrylen de afzuig vrij laat van handdoek dan is de geur eerder weg….en mondkapje helpt ook best wel.

en nadat de klant weg is ff raampje open…

mirjam

• Helga

Hoi Silvia,,

Is het geen optie om dan een geurloze liquid aan te schaffen.

Ik weet dat Aurora ze verkoopt, en je ruikt dan echt helemaal niks.

Het hard gewoon zoals normaal uit, dus zonder lamp.

Het heet odor free.

Groetjes helga

ik gebruik geen handdoeken. gewoon de tafel met de spullen er op.

en een mondkapje is indedaad een optie.

heb je suggesties of gewoom langs de praxis.

• mirjam

haha, ja, je kan ze ook bij de doe het zelf handel halen ,maar ik neem ze meestal mee bij de groothandel waar ik mijn nagelspullen haal,ze zijn niet zo heel erg duur.

Mirjam

• Jessy

Eerlijk gezegd vind ik een afzuiging in de tafel (of armsteun) alleen goed voor het stof opzuigen maar niet voor de “stinklucht”. Ikzelf werk het meest met acryl en heb een speciale afzuiging laten maken voor de lucht. Het staat naast me op mijn nageltafel en er gaat een slang (net zoals een drogerslang) naar buiten. Heb speciaal een klein raampje eruit laten halen, een stuk hout met een gat erin voor de slang terug laten plaatsen. Werkt ideaal! Zo goed als geen acryllucht!

• yvon KvK

Hoi

Ik heb weer wat anders geleerd:

Een mondkapje gebruik je alleen als je vijlt, dus als er stof in de lucht dwarrelt, als je het mondkapje gebruikt tijdens het plaatsen dan adem je gewoon de lucht door het kapje in en die lucht blijft in het kapje hangen, dus slechter voor je gezondheid. Inderdaad, zorg voor voldoende ventilatie, dus probeer een klein raampje open te zetten, met de kachel aan anders krijgt je klant het koud.

groetjes Yvon

ja ik denk dat ik dat raamoje maar open ga zetten. ik zat er zelfs al aan te denken om te stoppen met acryl. Al mijn klanten op 2 na dragen gel omdat ik dat zelf ook heb en ze altijd zeggen : “ oh doe maar net als wat jij hebt, da's wel mooi”

maar dan beperkt ik me ook weer zo en die twee klanten zijn ook nog eens allebij vriendinnen dus die stappen zo over. misschien dat ik dat toch ga doen want de andere salon in het dorp doet alleen acryl en die in het dorp hiernaast ook.

Groetjes Silvia