Gel of Acryl?

• Kim

Wat is makkelijker? Wat is mooier?

• NailsByMarlies

beide is persoons gebonden, de een vind acryl fijner en mooier de ander gel.

ook ligt het een de klant haar/zijn nagels wat je gaat plaatsen, niet elke nagel is geschikt voor gel/acryl.

ik zou zeggen neem zelf eens een setje dan weet je het meteen, verkoopt ook een stuk handiger als je het zelf ooit ervaren hebt.

Groetjes marlies

• mirjam

HoiKim,

Je mag gewoon jij zeggen hoor, is beter voor mijn ego, hahaha

volgens mij leer je standaard acryl bij de opleiding, is al weer 5 jaar geleden voor mij, dus weet ik niet zeker, hihi.

en dan kan je zelf bepalen of je gel doet daarna

En om antwoord op je vraag te geven, eerlijk gezegt heb ik geen opleiding voor gel, dus ik zet ook geen complete set gel. wel doe ik er een laagje mee om nail art te sealen, en als men een nail art op eigen nagels wil raad ik dit ook vaak aan om er een laagje onder te doen, de nail art blijft dan langer zitten.

Ik vind zelf ,acryl makkelijker, maar dat komt omdat ik dus geen gel cursus gedaan heb….

misschien kan iemand anders jou daar raad in geven.

Groetjes Mirjam

• Esther kvk

wil je lekker uitgebreid kunnen aanbieden, dan is het beter om beiden te gaan doen.

maar dan moet je wel eerst een cursus gaan volgrn meid.

Esther

• mirjam

ja weet ik.daar heb je gelijk in.

als bruintje het weer wat kan trekken , dan ga ik ook alsnog gel erbij doen….

gewone nagels met gel oefen ik enorm op mezelf omdat acryl niet blijft zitten, iv,m, hormoontjes..(ben beetje vroeg in de overgang nl.)

maar ik ga niet eerder serieus op klanten oefenen eer ik de opleiding heb gedaan.

Ik doe het sindskort op de nagels van mijn vriendin om het wat beter onder de knie te krijgen,en daar had ik laatst nog een vraag over gesteld i.v.m lucht belletjes die na het gellen zomaar weer opborrelden, …weet je het nog??

ik zei toen'“een klantje”, ik wou slim overkomen, maar in werkelijk heid was het mijn vriendin….

sorry voor het jokken….hihi..

mirjam

• Esther kvk

ahhhhaaaaaaaaaaaa mirjam!!!!! foei hahahahaha.

ja hormonen spelen een enorme rol, ik merk dat ook vaak in de salon.

heb een paar oudere dames en daar durf ik te wedden dat die ook met de overgang bezig zijn, want die hebben alle 3 heel snel lucht terwijl ik het bij de rest echt nooit heb, met acryl niet en met gel niet.

Esther

• mirjam

Wat ik doe bij mezelf??

eerst de vrije top met acryl, niet vijlen, dan heel dun laagje gel, 2 min.lamp, niet afnemen, nog dun laagje gel,2 min lamp,afnemen ,dan licht vijlen met fijne vijl, en dan acryl erover.

snappie het nog??

misschien niet zoals het hoort, maar dit is tot nu toe het beste middel bij mijzelf, misschien een tip voor die 3 dames.

Het is wel veel werk hoor, maar jah…..je wilt toch mooie nagels he??

Groetjes Mirjam

• "More You"

Ik doe eerst de vrije rand met acryl, daarna in model vijlen, dan opvullen met roze gel en afwerken met een laagje clear gel, afnemen en een klein beetje bijvijlen, dan de topgel erover heen en klaar is Peet!

Groetjes, Peet

More You Wageningen

• Esther kvk

ik doe het zo….

top met acryl heel dun en licht glad vijlen.

dan 1 laag gel over alles, uitharden

dan bolling inbouwen en net over de rand van de acryltop heen, uitharden.

dan laatste laag gel erover helemaal en uitharden.

in model vijlen en klaar is Esther.

mooi resultaat met een goeie bolling erin.

Esther

• Diane

Waarom doen jullie de top met acryl en de rest met gel?

Heeft det een reden.

Gr Diane