hier hebben jullie helemaal gelijk in

• sally

hoi hoi allemaal,

ik was net hier op het prikbord aan het lezen en toen zag ik een bericht van kim,

Ze wil geen cursus volgen omdat ze het zonde van het geld vind,

Ik heb ook een vriendin die geen zin heeft om een cursus te volgen en meent dat ze het zonder cusus allemaal wel even doet.

Ze is een maand of 3 geleden begonnen (nadat ze het idee van mij gepikt heeft, maarja dat is even niet ter sprake) heeft zich bij neckermann een starterset besteld en is begonnen, ze vroeg me of ze mijn nagels ook mocht maken, maar daar heb ik me vriendelijk voor bedankt want ik vond het echt niet mooi (en bovendien heb ik geen zin om mijn nagels te laten doen door iemand die geen cursus wil volgen en zelf maar wat aanmoddert, sorry dat ik misschien een beetje erg direct ben maar het was echt heel lelijk!:S)

Nu doet ze extreme, dat vind ze mooier en gel doet ze “erbij”.

Ik heb het resultaat hiervan nog niet gezien want ik heb even helemaal genoeg van haar.

Maar als ik eerlijk ben vind ik dit dus echt niet kunnen, iemand wat bij andere mensen zomaar wat aanmoddert omdat ie meent dat ie het zonder cusus wel ff kan, die cursussen zijn er niet voor niks en ik vind het dan ook niet normaal dat anderen een hoop geld voor een cusus moeten betalen en dat die mensen het wel even beter weten.

Ik heb zelf ook al een een nagel geprobeerd en dat was bij mezelf om te kijken of het me wel lag, vind het erg leuk om te doen maar ik wacht geduldig af met nagelen tot ik het geld bij elkaar heb voor een cursus en die heb gevolgd.

zo dit moest ik ff kwijt.

groetjes sally

• sally

ik was net op haar pofiel aan het kijken en ze durft er ook nog op te zetten dat ze nagelstyliste is!……………………… hier zeg ik maar helemaal niks meer op……….

• Anna

Heeft ze een website dan?

Ik vind het inderdaad ook erg belachelijk dat ze het denkt te kunnen zonder cursus….

• Sally

Toch kan je niet iedereen over een kam scheren. Er zijn toch echt wel mensen, die het ‘in hun vingers hebben’ en het na een jaartje oefenen op familie en kennissen toch echt in de praktijk netjes kunnen uitvoeren. Als je al een aantal jaren bij een ervaren nagelstyliste hebt gekeken hoe het wordt gedaan en je oefent thuis zelf met de goede spullen, is het toch wel mogelijk. Dit wou ik even kwijt.

Ik ben het wel met je eens, dat je goed werk moet afleveren, dus niet op klanten oefenen tegen betaling, daar heb je vrienden voor.

Groetjes van Sally.

• Anna

Ja precies.. ALS je dan zo wilt beginnen, ga dan op vrienden enz oefenen…

Maar ik vind het altijd nog beter als iemand gewoon een cursus volgt net als iedereen..

Maar heeft ze een eigen website of niet??

Groetjes Anna

• Sally

Sorry, voor de duidelijkheid, ik ben een andere Sally hoor!

Groetjes.

• mirjam

Beunerij…..dat blijft.

Hier kan men niets aan veranderen.

Ik denk dat het in elk beroep voor komt.

Kijk nou zelf eens bij de kappers branche, of klus branche, als je kan kiezen of je iemand voor half tarief of het volle tarief, dan gaat menigeen toch naar de goedkopere….mits deze natuurlijk goed werk aflevert….

Ik vind het ook niet leuk dat er zoveel mensen zijn die bij klussen, maar de economie maakt het er ook naar.

Het was 5 jaar geleden heel normaal dat je 150 tot 170,00 GULDEN neer telde voor een setje nagels….dat is nu gemiddeld omgerekend toch lager…100 tot 140,00 eurietjes….

Dat komt ook denk ik door de ‘klussers’, maar er is ook niet veel geld te besteden in Nederland….

En luxe artikelen zoals dit komt dan op een tweede plaats, en /of wordt bij andere goedkopere aanbieders gezocht.

Het is tegenwoordig ook geen schande meer (gelukkig maar)om naar de lidl of aldi te gaan….

Maaaaarrrr, als het goed is en dat certificeren wordt verbonden aan een diploma, dan wordt het voor de ‘klusser’ toch minder denk ik.

In het begin was dat bij schoonheidssalons ook denk ik, en dit is een relatief nieuwe branche die nog heel erg gaat groeien….

dus het ‘klussen’ zal in de loop der jaren wel afnemen..

Groetjes Mirjam.

• sally

nee ze heeft geen website, staat in haar msn profiel, staan ook geen foto's van nagels op.

groetjes sally

• Kim

Ik denk dus dat ik het in mij heb…. Ik oefen alleen op mijzelf en vrienden. Ik ben ermee begonnen omdat ik elke 4 weken veel geld moest neerleggen terwijl ik het nu kan opvullen wanneer ik wil. Mijn familie vind het erg leuk en zijn heel blij met hun mooie nagels. Ik vraag er nog geen geld voor. Als ik erin verder wil kan ik altijd nog een cursus doen….

• Esther kvk

en als je familie last heeft van schimmelinfecties of pseudomonas… ja ja speudomonas, wat is dat nou he, dan weet je ook hoe je dat moet oplossen?

en dan zijn dit nog maar een paar van de vele voorkomende nagelinfecties.

kim, eens val je vanzelf door de mand meid. beun ze.

Esther