te dikke gelnagels???

  • nina

    Hoi,

    Heeft er iemand een truukje om te weten wanneer je gelnagels te dik gelegd hebt??

  • mirjam kvk

    Hoi Nin@,

    Geeft toch niets als ze te dik zijn ,die vijl je dan toch dunner?? (denk ik…)

    Ik heb zelf geen gel opl. gedaan hoor, maar ik denk dat het eindresultaat het zelfde uitelijk krijgt door te vijlen.

    Het kan zijn dat ik het mis heb hoor, misschien dat er iemand reageert die wel gel heeft gedaan..leer ik ook nog weer bij, hahaha…..

    Groetjes

    Mirjam

  • NailsByMarlies

    ik zet ze ook wel eens te dik op, of er zitten bobbels in hihihi.

    Ik werk met een vrij dikke bouwgel dus tja dan kom je er niet onderuit, en je moet toch het model vijlen en de stoepranden weghalen dus ach… vijlen daar ontkom je bijna niet aan.

    Een voordeel gel vijl je er een stuk sneller af als acryl :D

    Groetjes marlies

  • Anna

    Probeer ze zo dun mogelijk op te zetten, dan hoef je na het uitharden ook niet zo lang meer te vijlen..

  • Nin@

    Even voor de duidelijkheid, ik ben de andere nina hoor, die met het @ in d'r naam…hihi.

    Mijn probleem is juist dat ik ze heel dun zet. Is wel supermooi, maar wel gevaarlijker i.v.m. breken. Het navijlen is inderdaad bijna geen werk meer, maar ik moet er op toezien ze niet te dun te maken.

    En is het toch te dik, inderdaad, vijl erover en het zit weer mooi! Te dik ziet er niet uit en is ook veel te zwaar voor de nagel.

    Groetjes,

    Nin@

  • Esther kvk

    bij gel moet je goed op de bolling letten, anders kankken ze heel snel.

    als je ze dikker opzet, kan je vaak ook een mooie bolling erin vijlen.

    helemaal niet erg dus, te dik.

    hou er rekening mee dat de laag gel op de tip nett zo dik mag zijn als de tip zelf.

    dit geldt ook voor acryl natuurlijk.

    vanaf de zijkant gezien, kan je met gel een hele mooie goede bolling maken.

    Esther

  • Nin@

    Hoi Esther,

    Goeie tip, dat je gel net zo dik kan zijn als de tip. Maar dan exclusief bolling he? Ik vind het nog wel eens lastig hoor, die bolling. Ik ben nou eenmaal een strijker en een slechte bouwer….

    Tzal me nog wel eens lukken!!!

    Groet,

    Nin@

  • NailsByMarlies

    Ik leg meestal een'“kloddertje” waar de bolling moet komen en vijl de bolling erin zoals Eshter beschrijft, werkt prima en kijkt erg netjes van de zijkanten.

    Ik gel ook m'n eigen nagels en ben wat ze noemen een muggezifter hihi.

    Groetjes marlies

  • Nin@

    Heb ook wel eens zo'n kloddertje geprobeerd en krijg dan meestal luchtbelletjes….pfff, hahaha, valt nog niet altijd mee hoor, dat nagelen. Want ook ik ben een muggezifter, heb het graag perfect!

    Groetjes,

    Nin@

  • La Nail

    Nin@,

    Ook ik leg een kloddertje, maar als je een schepje (met penseel) op de bagel legt heb ik geen last van luchtbelletjes.

    Ina

    www.lanail.nl