Het moet me van het hart dat ik het heel jammer vind dat er op dit forum regelmatig zo krampachtig gereageerd wordt op mensen die weinig tot geen opleiding hebben. Laat ze toch lekker. Ik persoonlijk heb er geen last van en ze prijzen zich toch wel uit de markt doordat later altijd wel een keer zal blijken dat ze een stuk opleiding tekort komen.
Tegenargument zal vast zijn dat ze de markt verpesten. Dat was ie toch al en dat zal zo blijven totdat het nagelvak volledig rijkserkend zal zijn.
En dat het nagelvak zo een slechte naam krijgt, dat hou je toch. Persoonlijk denk ik dat mond op mond reclame het beste werkt, en mensen die jouw nagels zien, zien dan ook vakwerk. Daar gaat het toch om? Iemand die maar wat ‘aanprutst’ zal in beginsel misschien best wat klanten trekken, maar uiteindelijk gaan de klanten naar een ander die er wél verstand van hebben.
Ik ben het beu om als ik een vraag heb het gevoel te hebben om me te verdedigen dat ik wél een opleiding heb gevolgd, maar ook niet alles weet. De opleidingen verschillen zoals jullie weten nogal, dus als jij meer geleerd hebt dan ik, fijn! Alleen maar goed, maar val mensen dan niet aan dat zij dat toevallig nou niet geleerd hebben. Zij hebben misschien weer iets anders geleerd. Kan toch?
Dit was de allerlaatste keer dat ik over dit onderwerp spreek, want ik begin het echt zat te worden en vind het echt jammer, want juist van elkaars ervaringen leer je zoveel! Je blijft leren in dit vak, toch?
Nin@