Zullen we het leuk houden?

• Nin@

Het moet me van het hart dat ik het heel jammer vind dat er op dit forum regelmatig zo krampachtig gereageerd wordt op mensen die weinig tot geen opleiding hebben. Laat ze toch lekker. Ik persoonlijk heb er geen last van en ze prijzen zich toch wel uit de markt doordat later altijd wel een keer zal blijken dat ze een stuk opleiding tekort komen.

Tegenargument zal vast zijn dat ze de markt verpesten. Dat was ie toch al en dat zal zo blijven totdat het nagelvak volledig rijkserkend zal zijn.

En dat het nagelvak zo een slechte naam krijgt, dat hou je toch. Persoonlijk denk ik dat mond op mond reclame het beste werkt, en mensen die jouw nagels zien, zien dan ook vakwerk. Daar gaat het toch om? Iemand die maar wat ‘aanprutst’ zal in beginsel misschien best wat klanten trekken, maar uiteindelijk gaan de klanten naar een ander die er wél verstand van hebben.

Ik ben het beu om als ik een vraag heb het gevoel te hebben om me te verdedigen dat ik wél een opleiding heb gevolgd, maar ook niet alles weet. De opleidingen verschillen zoals jullie weten nogal, dus als jij meer geleerd hebt dan ik, fijn! Alleen maar goed, maar val mensen dan niet aan dat zij dat toevallig nou niet geleerd hebben. Zij hebben misschien weer iets anders geleerd. Kan toch?

Dit was de allerlaatste keer dat ik over dit onderwerp spreek, want ik begin het echt zat te worden en vind het echt jammer, want juist van elkaars ervaringen leer je zoveel! Je blijft leren in dit vak, toch?

Nin@

• yvon KvK

Helemaal mee eens :-)

Laten we eens lief zijn voor elkaar in 2006, en als je iets niet aanstaat, gewoon niet reageren, dan krijgen we ook niet meer die eeuwige discussies.

gr. Yvon

• Esther kvk

ik heb net ook even die lange topic gelezen.

Nina, ik snap dat het niet leuk is voor je om het zo allemaal te lezen en mee te maken. dit onderwerp blijft denk ik altijd wel, je komt er geen van allen uit zo.

ik heb ook wel eens bot gereageerd, maar ben ook van mening dat het maar weer eens gezelliger hier moet worden.

ook ik zal goed op mn woorden letten en geen antwoord geven op vragen/topics wat me niet aanstaat.

die topic hieronder is een onderwerp waar toch niemand met elkaar uitkomt. als straks de erkenning door is, hoop ik dat het een stuk rustiger is hierover.

ik ben dit hele gezeur ook onderhand zat, zit me telkens boos te maken als er weer iemand opduikt die zomaar denkt het nagelstylen te kunnen, maar je komt er niet onderuit, dit heb je in de kappersbranche bijv. ook.

ik vind het altijd alleen zo zielig voor de klanten die hieronder hebben geleden en nu dus nooit meer nagels durven te nemen door nare ervaringen en niet te vergeten onherstelbare schade aan nagels.(ik heb zo'n klant die haar nagelbed niet meer is zoals hij ooit was)

maargoed een beetje laat maar misschien goed voornemen, laten we het gezellig maken hier, zoals het eigenlijk altijd was! Esther kvk

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

Amen…….

• Yvonne

Misschien een tip: Als iemand lullig op je reageert, mail hem dan even prive, zo hou je het gescheiden van het forum. Heb ik net gehad op een ander forum. En in 1 mail zonder allerlei reacties van anderen, hebben we het uitgepraat en bleek het verkeerd geinterpretteerd te zijn door die andere persoon. Nu is het weer goed, zo houd je het ook leuk. En niemand heeft zin om geconfronteerd te worden met ruzies van anderen.