Hallo Dames,
Ik lees hier al een tijdje mee en iedere keer lees ik weer dat er geeisd wordt dat nagelstylistes die niet bij de kvk zijn ingeschreven ook niet meer bij de groothandels zouden mogen inkopen. Ook om lid te worden van het Nagelgilde is dit een vereiste. En nu komt mijn probleem en waarschijnlijk is dit ook een probleem voor vele anderen.
Ik heb een half jaar geleden de opleiding Nails by Lamplight bij Florence afgesloten en heb hiervoor mijn certificaten gehaald. Voor deze opleiding kun je geen examen doen dus het zal ook bij een certificaat blijven. Bij het Nagelgilde wordt geeist dat men een diploma heeft en minstens twee jaar bij de kvk ingeschreven staat.
Ik heb aan huis (niet in huis) een studio ingericht die aan alle eisen voldoet. Nu heb ik echter nog niet veel klanten en toen ik de kvk én de belastingdienst belde om te vragen hoe ik me in kon laten schrijven, kreeg ik van beiden te horen dat ik eerst maar eens een klantenbestand moest opbouwen en de verkregen extra inkomsten tot dan bij mijn inkomen moet optellen. Zoals het er nu uitziet zal ik mijn klantenbestand maar heel langzaam kunnen opbouwen en dus kom ik ook niet in aanmerking voor erkenning bij het Nagelgilde. Naar de beurzen zou ik ook niet kunnen omdat ik niet ingeschreven sta, en als het idd zo zou zijn dat alleen nog maar stylistes die ingeschreven staan bij de kvk kunnen inkopen bij de groothandel hoe moet dat dan met alle beginners?? Jullie ervaren stylistes zijn toch ook ooit begonnen met een klein klantenbestand en waarschijnlijk ook zonder kvk. Zou er geen rekening moeten worden gehouden met degenen die net klaar zijn met een opleiding?
Graag zou ik willen weten hoe jullie hierover denken.
Met hartelijke groeten Swissie