reclame nagelstudio

• wendy

Beste meiden,

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie leuke tips! Het is fijn om te zien dat er hier geen concurrentie onderling is maar dat iedereen elkaar juist helpt en advies geeft.

Ik moet eerlijk bekennen, en ik voel me een klein beetje dom, dat het verhaal van de belasting en dergelijke mij nog een beetje duizelt. Ik wil mezelf gewoon heel graag inschrijven bij de gouden gids of dergelijke, want volgens mij krijg je op die manier ook vrij veel klanten binnen. Mensen gaan immers op internet zoeken of er een nagelstyliste in de buurt is, en vaak gebruiken ze dan toch het telefoonboek en dergelijke. Maar nu vraag ik me dus af of ik nou wel of niet daar kan adverteren zonder me nog in te schrijven bij de kvk? Wat ik begreep uit alles is dat dat dus niet kan, dat ik me dan wel moet inschrijven en dat ik dan geen belasting hoef te betalen. Klopt dat?

En Yvonne, leuk dat je het vraagt! Ik woon zelf in lelystad, dus net even te ver weg om voor elkaar reclame te maken. Erg jammer!

Sorry voor al die vragen,

Groetjes Wendy

• yvon KvK

Hallo Wendy

Dat het duizelt, dat begrijp ik, door de jaren heen leer ik ook iedere keer wat bij, echt alles snap ik ook nog niet hoor. Maar misschien dat iemand nog aanvulling heeft???

Volgens mij is adverteren in de gouden gids erg duur, telefoonboek is goedkoper, en ja daar heb je je kvk nr. voor nodig. Schrijf je nou in meid, echt het komt allemaal goed. En schrijf alles op wat er bij je binnen komt en maak aantekeningen van je uren, als de belasting om de hoek komt dan kun je aantonen dat je eigenlijk nog geen inkomsten hebt maar meer uitgaven (wat iedereen de eerste paar jaar heeft) en dan hoef je ook niets te betalen.

Een vriendin van mij (ook nagelstyliste) heeft 1 blz. als website en dat kost haar niets (Volgens mij heette die site weblog, maar dat weet ik niet zeker.) Voorlopig kun je het dan daar mee doen, je zelf overal bij alle zoekmachines opgeven is ook een goede tip.

En geduld is een schone zaak in dit vak, en inderdaad mond op mond reclame is de beste reclame.

succes :-)

Yvon

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

ik in het begin alleen mijn modellen vand e opleiding een stuk of 4 dus 1 in de week