Collega die schijnbaar geen concurentie duldt!!

• Swissie

Sorry maar dit moet ik even kwijt, en wie weet leest degene om wie het gaat dit stukje wel mee. Bij ons in het dorp en omgeving zijn er nogal wat nagelstylistes die van thuis uit werken, ik ben er daar dus een van. Op deze manier is het natuurlijk niet zo heel makkelijk om aan klanten te komen maar het is in ieder geval niet onmogelijk. Zoals velen van jullie ook heb ik kaartjes in de supermarkten opgehangen. Ik heb er best veel moeite voor gedaan om leuke kaartjes te maken zodat ze ook opvallen. Het viel me op dat in twee supermarkten de kaartjes meteen weer weg waren. In het begin vond ik dat reuze spannend want ik dacht dat ze door geinteresseerden mee waren genomen. Nu hoorde ik vorige week een heel vervelend verhaal. In een van die supermarkten werkt een meisje dat ook een opleiding heeft gedaan tot nagelstyliste en ook zij hangt daar natuurlijk haar kaartjes op. Zij had al een aantal keren gezien dat iemand kaartjes mee nam maar ook zij kreeg daarop nooit een reactie. Ze besloot daar eens een beetje op te letten en wat bleek nou. Een van de andere nagelstylistes in het dorp gaat langs de supermarkten om daar de kaartjes van de anderen weg te halen.

Dames als je op deze manier aan je klanten moet zien te komen ben je toch wel héél triest bezig of niet dan. Dat meisje heeft haar er op aangesproken en toen kwam ze met allerlei smoesjes. Nu had ik van de week ook weer kaartjes in de super opgehangen en ze waren weer in no time verdwenen. Ik vind dit zo ontzettend kinderachtig. Ik zet alleen gel en als er iemand belt die acryl wil verwijs ik ze zelfs naar iemand anders in het dorp. Je kunt elkaar daar toch bij helpen.

Dit is wel een lang berichtje geworden, maar ik moest dit echt even kwijt en ik hoop dat ze mee leest en zich ook aangesproken voelt.

• yvon KvK

inderdaad, erg zielig :-(

• NailsByMarlies

ik heb ook op deze manier geprobeerd te adverteren en ook hier een bange styliste in de buurt die niet alleen de kaartjes met nummers erop verwijderd…. maar heel het info briefje met de nummers er nog aan.

• vivian

Misschien is kaartjes door de brievenbus bij mensen gooien een idee. heel kinderachtig allemaal dit.

succes ermee.

groetjes vivian

• Artistik

Triest hoor ik hang ook kaartjes in de supermarkt op maar tenzij ze zijn meegenomen door een klant dan hangen ze gewoon nog. Het zou mij niet eens in mijn hoofd opkomen om andere kaartjes weg te halen. Erg kinderachtig, maar je kunt er zo weinig aan doen dat is de pest.

Misschien een idee om in een zondagskrant oid (wat vrij weinig kost) te gaan adverteren? Ik weet dat het geld kost maar is misschien een oplossing.

Succes!!

• Swissie

Ik heb voor de kerst mooie flyers gemaakt en die bij de mensen in de brievenbus gegooid maar daar heb ik geen reacties op gehad. Over een advertentie zal ik nog eens nadenken. Ik heb nu iedere week zo'n 3 tot 4 klanten en dat vind ik al heel mooi. Ben bezig met een website en misschien dat daar nog wat meer klanten van komen. Het is alleen zo jammer dat er mensen zijn die dit soort dingen doen.

• lezer

Ik weet dat in vele supermarkten, de commerciele advertenties elke ochtend worden verwijderd.

Misschien is dat wel de reden bij jou supermarkt.

Eerlijk gezegd vind ik dit meer een roddel die de ronde doet dat dat er echt iemand adverties weghaald.

lijkt mij wel heel erg sterk ;)

Maak je niet druk en plaat gewoon een advertentie koste een paar euro vaak in de huis aan huis kranten

• Sabine

Mag ik je een tip geven? Ik adverteer op marktplaats, het kost je 6, maar daar eb ik de meeste klanten vandaan.

Echt dat werkt heel goed.

Jammer dat die concurrent dat bij je doet met die kaartjes.

Soms word het overigens ook door de supermarkt weggehaald als je er geen datum op hebt staan.

Je kunt in flatgebouwen ook flyers in de entreehallen hangen.

Groetjes Sabine

• NailsByMarlies

aangezien de supermarkt van een kennis van me is, weet ik zeker dat de eigenaar ze dus niet verwijderd. Dus idd erg jammer dat er mensen zijn die niet tegen eerlijke concurentie kunnen.

Groetjes Marlies

• Sabine kvk

Als je inderdaad toch zó aan je klantjes moet komen…dan heb ik ze liever helemaal niet! Belachelijk, ik zou het niet in m'n hoofd halen…inderdaad heel erg triest!

Groetjes Sabine