Langzaam droog?

• Anna

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik voor het eerst bij iemand een nail art gemaakt met stripers.

Ik heb na het acryl opzetten alles mooi glad gevijlt, toen de striper erop en toen ik ze even later wilde lakken, was het nog niet helemaal droog…

Heb ik iets in de verkeerde volgorde gedaan of duurt het gewoon zo lang voordat die stripers droog zijn..?

Groetjes Anna

• yvon KvK

Klinkt allemaal prima wat je hebt gedaan, ik vind dat stripers juist lekker vlot drogen, mits je niet te dikke lijnen maakt. Misschien ligt het aan de striper?

groetjes yvon

• am

ik heb het ook gehad met bep. merken. Sommigen zijn heel wattiger en dan duurt het langer

• Anna

Het kan zijn dat ik te dikke lijnen heb gemaakt misschien..

Ik ga proberen de volgende keer dunnere lijnen te maken en dan hoop ik dat het snel droogt ;)

Bedankt! Groetjes Anna

• Anna

Morgen krijg ik een klant voor een nieuwe set..

Ze heeft ergens een plaatje gezien met witte “kronkeltjes”…

Ik ga dus gewoon tips plakken, over de hele nagel een laag clear ipv. french.

Daarna wil ik met een witte striper dus witte kronkeltjes gaan maken op de top waar normaal een french zit…

Het kwastje is erg mooi dun, maar best lang..

Ik heb eens gehoord dat iemand het deed met een houten prikkertje..

Heeft iemand aub tips hoe ik dit het beste/mooiste kan doen?

Alvast bedankt! Groetjes Anna

• Lokje

Er zijn bepaalde topcoats die je niet over lak heet kan doen. Meestal bevatten die een uv blokker. Maar ik had voor een week of wat terug ook problemen met de top coate qick dry van FN. misschien ligt het daar aan.

Je kunt nog proberen om het “zwevend” aan te brengen. Dus proberen om de nagel niet te raken maar dat er een laagje topcoate tussen de nagel en de kwast houden.

• Esther kvk

ik heb begrepen dat bijna alle stripers gaan vlekken als je er een laag top coat overheen doet.

waarom niet gewoon een laagje topgel?

je nailart zit ingeseald, gaat er 3 weken lang niet af(met alleen een lakje erover wel) en je hebt een mooie glans erover.

is toch veel makkelijker?

ik ben onderhand gestopt met al die glanslaagjes, uv laagjes en top coatjes…

weet je wat ik vond van die high shine en uv laagjes.

die trokken bij mij bij de acrylnagels, binnen de kortste keren lucht.

mey liang gebeld en die hadden er vaker over gehoord.

ik doe dus gewoon een laagje topgel erover en nooit problems, klanten kunnen 3 weken van hun mooie nailartje genieten.

Esther