nou breekt mijn klomp !!!

• anoniem w.o.

Om de betrefte mensen geen schade te berokkenen ben ik nu ff anoniem…..

Ik heb kennis gemaakt met een vrouw die ook de opleiding volgt.

Nu heeft zij nog nooit nagels gehad ,en we hadden afgesproken dat ik ze bij haar zou zetten voor een collegaprijsje…

Ze is gisterenavond naar de curcus geweest en de lerares vond het niet goed dat ze bij mij haar nagels zou laten zetten….ik heb notabene hetzelfde merk en opleiding….nou ja zeg.

Haar argument was: je moet geen acryl nemen omdat je veel met je handen in het water zit……en omdat ze nog nooit nagels heeft gehad en nog geen ervaring heeft ,slikt ze dit als zoete koek…..

Ik heb dames in mijn studio die in de zorg zitten en ook kapsters, die blijven echt niet droog……en het gaat goed, ze hebben geen klachten!!!!

Wat vinden jullie hier nou van???

w.o. anoniem

• NailsByMarlies

grote flauwekul is het, ik heb 1 eigenaar van een kapsalon als klantje en die zit bijna de hele week met haar handen in de vochtigheid, nergens last van als je maar genoeg prept enz.

Zeker om dit als opleiding tegen je cursisten te zeggen… het slaat nergens op.

Want straks zegt zij weer als ze een drukke huisvrouw als klantje aan de deur krijgt dat ze geen nagels kan hebben…. slechte voorlichting dus, en gemiste omzet.

Groetjes Marlies

• Asja

Bij mij idem dito; Ik heb ook een kapster als klantje en die heeft echt nergens last van hoor. Heb ook twee klantjes die in de horeca werken en zelfs 1 klantje die 5 ochtenden in de week een uurtje zwemt!! Volgens mij ligt het er vooral aan hoe je die nagels behandelt. Ik denk dat die mevrouw, die cursus geeft, misschien wel slechte ervaringen heeft maar dat zal dan wel aan haar zelf liggen.

• ASF Nails

Nou kan me voorstellen dat daar je klomp van breekt hihihihii……..

Want dat maakt gewoon niets uit.

Het is wel zo dat iemand die veel in het water zit erg natte nagels heeft en je dan problemen kan krijgen omtrent lucht.

Dit heeft dan vooral te maken met en inrimpen en uitzetten v/d nagels.

gel is dan flexibel en acryl geeft helemaal niet mee.

Maar als jij voor een goede prep zorgt, (vocht ontrekken) dan is er niets aan de hand.

Misschien dat sommige iets eerder moeten komen voor de nabehandeling dan de standaard 4 weken.

Groetjes Ria

• w.o. anoniem

Ja, en dan nog, als ze wel bij mij nagels laat zetten en ze gaan eraf, dan is dat toch mijn probleem en niet de hare??

Ik kan hier heel boos om worden.

Waar bemoeit ze zich mee?

Ik wil alleen helpen, geen opleiding geven!!!

Ik ga lijm kopen en mijn klomp maken….. ik laat me weer te veel op de kast jagen, waar maak ik mij ook druk om….

annootjeniempje

• ASF Nails

hihihihi…………………

Met tiplijm moet het lukken hoor.

lijmt bijna alles dus ook je klomp hihihihihi……………….

• daantje

Hallo

Al ruim 15 jaar zit ik in het nagelvak,en het is toch echt zo dat als iemand veel in het water zit ,en voor de eerste keer nagels krijgt je beter kunt kiezen voor gel of fiber glass.

En als die gene ook voor de eerste keer nagels krijgt is gel of fiber iets flexibeler is en vaak iets prettiger is voor de klant omdat het niet zo pijnlijk is als ze zich vaak stoot. Het is toch niet zo vreemd als deze dame op les komt ,en graag nagel wil ,dat er dan tijdens de cursus over gesproken wordt?

Waar heb jij je opleiding gevolgd?

• blondie

hallo allen

ik ben in opleiding geweest bij Mey Liang in Soesterberg en zoals jullie weten is dat 1 van de beste in ndl.

en 1 van de 1e dingen wat we leren is dat je als allround het beste advies kunt geven aan je klanten, over welk materiaal je op de klant het beste kunt zetten door de nagels eerst te beoordelen ipv. klakkeloos maar acryl dr op te zetten.

ik vind het een gebrek dat je maar 1 ding kunt opzetten en ik weet dat acryl makkelijk en sneller werkt maar niet altijd het beste voor iedereen !

veel succes in ieder geval

gr een blonde allrounder ;)

• NailsByMarlies

ik zet btw gel en acryl hoor … dus ook all round ;-)

maar als acryl ook blijft zitten, en ze had voor ze bij mij klant werd ook al acryl zie ik het probleem niet… nu weer acryl te plaatsen op haar nagels.

zeker is gel flexibeler maar sommige mensen vinden gel niet fijn. en in dat geval is klant dan koning bij mij en krijgt ze acryl, mocht er dan eerder nabehandelt moeten worden en de klant vindt dat geen bezwaar… tja dan zie ik het probleem niet.

groetjes marlies

• w.o.anoniem

Als men zoveel met de handen in het water zit dan kan je het beste de eerste 24 tot 48 uur er na handschoenen aandoen met soppen, doe ik zelf ook.

Daarna gaat het echt goed hoor.

En de mevr. van de opleiding nam gewoon aan dat ik geen gel heb, zoals meerdere…..

Met eventueel een onderlaagje gel of helemaal gel kan je erg ver komen….

Maar ik kreeg meer het idee dat de lerares het haar gewoon simpelweg verbood…..

Het is dan aan mij om in de studio ter plekke te kijken wat we er op gaan maken…dacht ik..

Heb mijn opleiding gevolgd bij Nailworld in Roden (toen nog Marum) met Creative en E-Z Flow en ben een dag bij een opleidingscentrum bij ons in de provincie geweest om met Magnetic erbij te werken.(de geurloze u-v- acryl)