stuk nagel eraf

• nina

Ik verstevig al een paar maanden mijn eigen nagels met gel. Gisteren zag ik opeens dat er een stuk gel van mijn nagel was. Mijn eigen nagel was een beetje beschadigd. Ik heb dit nog nooit voorgehad heb wel met mijn handen in javel gezeten.

Weet er iemand wat de oorzaak ervan is?

Alvast bedankt

• mirjam kvk

wat is javel?

• Swissie

Volgens mij een soort bleekwater

• mirjam kvk

Nou nin@ ,je maakt me nieuwschierig…..vertel……

• Leenepeen

Hihihi ff snel gegoogled:

Javel (natriumhypochloriet)

Status: publiek

——————————————————————————–

Doelgroep: onderzoekers, laboratoria, laboveiligheidspromotoren

Contactpersoon: Marianne Schoukens

——————————————————————————–

Samenstelling

5.25% actieve chloor

Geschikt voor

Ontsmetting van oppervlakken en apparatuur

Gebruikswijze

Wordt gebruikt in concentraties van 0.01 tot 1%. Bij sterk vervuilde oppervlakken kan gebruik gemaakt worden van een hogere concentratie.

Inwerkingstijd

1u tot overnacht

Microbieel werkingsspectrum

Breed werkingsspectrum, werkzaam op

Bacteriën

Schimmels

Virussen

Voorzorgsmaatregelen, toxiciteit

Zéér toxisch voor het watermilieu

Mogelijk mutageen

Schadelijk bij inademing, bij aanraking met de huid (brandwonden) en opname door de mond

Zeer corrosief en kan ernstige schade veroorzaken aan huid en ogen

Zeer toxisch in contact met ammoniumzouten

Houdbaarheid

Verdunde oplossing: 1 week

Opmerkingen

Gezien het feit dat natriumhypochloriet zéér toxisch is voor het watermilieu moet het gebruik ervan geminimaliseerd worden.

Lage concentraties (< 2% actieve chloor) van javel kunnen geloosd worden, oplossingen met een concentratie > 2% actieve chloor moeten afgevoerd worden als chemisch afval van categorie 5 (speciale afvalvloeistoffen).

De nodige voorzorgsmaatregelen bij het gebruik van javel moeten genomen worden (zie MSDS) zoals het dragen van handschoenen (neopreen, PVC) en beschermende kledij (labojas).

JAVEL MAG ENKEL GEBRUIKT WORDEN ALS ONTSMETTINGSMIDDEL EN NIET ALS REINIGINGSMIDDEL!!

Info

MSDS: http://www.sigmaaldrich.com/

ChemiekaartenÃ’

De activiteit van natriumhypochloriet kan als volgt uitgedrukt worden:

in gewichts-% actieve chloor (g actieve chloor per 100 g oplossing)

in volume-% actieve chloor (g actieve chloor per 100 ml oplossing)

in chlorometrische graden (1° chlorometrisch = 3.214 g actieve chloor per liter)

• Esther kvk

leentje, denk ook niet dat ze haar nagels heeft ontsmet met javel hoor haha

of bedoel je dat niet?

Esther

• natascha

Nou dat is me nog eens een aggressief middeltje zeg haha.

Nina, zou het kunnen dat je die nagel heel ongelukkig gestoten hebt?? Ik heb ook wel eens een hap uit mijn acryl terwijl mijn eigen nagel heel blijft, dan heb ik me denk ik onbewust gestoten.

Groetjes Natascha

• Leenepeen

Hoi Esther,

Nee, dat bedoelde ik ook niet, maar ze had met haar handen in de javel gezeten, en ik wist ook niet wat dat was, dus heb ff gegoogled, en toen zag ik wat het was, en omdat er nog meer meiden waren die niet wisten wat javel was, heb ik het hier maar ff neergezet!:-)

Groetjes,

Leentje

• Leenepeen

P.s. in ieder geval een straf goedje:-)

• NailsByMarlies

Ik ken het spul wel en idd een behoorlijk stevig goedje dat echt stinkt naar de chloor, of het je nagels los kan weken ??? geen idee, maar het zou best eens kunnen, maar als het een hap uit je vrije rand is denk ik eerder aan stoten, zeker als de rest is blijven zitten.

Groetjes Marlies