lakken

• Elly

Ik vraag mij af wat de beste manier is om nagels te lakken. Ik moet het nog leren en ik zie op de foto's van verschillende sites dat het bij de ene tegen de nagelriem komt en bij de andere niet en dat is ook zo bij de zijkanten. Ik ga een opleiding volgen maar die start pas in september. Ik probeer het lakken en stickertjes kleven nu al wel bij mezelf uit en ik krijg nu al leuke reacties en de vraag of ik het ook al bij iemand anders wil doen maar dan wil ik het wel op de juiste manier kunnen. Dus, is het ertegenaan of blijf je er een stukje vanaf want vooral bij donkere kleuren valt het op.

GRTZ Elly

• Beads by mail

Bij lakken is het absoluut niet nodig om tegen de nagelriemen aan te lakken.

Ik doop mij kwast in de lak en strijk het kwastje aan 1 zijde af aan het flesje nagellak.

Vervolgens plaats ik het kwastje ongeveer een halve centimeter boven de nagelriem en schruif 'm dan tot ongeveer 1 mm boven de nagelriem. Je duwt nu als het ware de lak iets naar voren.

Daarna kwast je naar de vrije top van de nagel.

Het mooiste resultaat krijg je als je het kwastje zo vlak mogelijk houdt en niet te veel druk uitoefent.

Voor de rest is het heeeeel veeeel oefenen.

Succes en veel plezier op de opleiding,

Veronique

• NailsByMarlies

idd heel veel oefenen en een vaste hand is lekker meegenomen hihi, ik ben er geen ster in.

Ook mijn schoonmoeder is soms slachtoffer voor het oefenen, ik heb er nog steeds niet echt handigheid in, de meeste mensen die ik hier krijg willen geen gelakte nagels maar als het moet tja … dan doe je het gewoon, en heb je gelukkig nog de correctiepennen :-)