niet besteld product

• Danielle

Hoi hoi

Stel:

Ik bestel bij Nagelgroothandel “het nageltje” een topgel merk X en krijg na een tijdje een vervangend product topgel merk Y, Deze heeft het nare bij effect dat mijn klant licht geven in de disco. Deze heb ik niet besteld en wil deze niet hebben en er dan ook niet voor betalen. I zoek contact met het “nageltje” en de medewerkster zegt dat ik dit retour mag doen aangezien ze toe geeft dat er eerst overleg had plaats moeten vinden om zomaar een ander product te geven.

Ik stuur dit retour op kosten van het bedrijf, hun fout hun kosten. Ik ga niet voor iets wat ik niet beteld heb en ook niet wil hebben betalen, toch!

Maar helaas zij nemen het product niet terug en het word weer retour naar mij gedaan.

Weer gebeld en het “nageltje”zegt hier ook niet voor te willen betalen.

Nu krijg ik uiteindelijk een nata om dus de verzendkosten en het product te betalen, terwijl de TPG post het inmiddels heeft vernietigd.

Wie vind dat wie in het recht staat…

reacties graag!!!

Bij voorbaat dank

• rishma

Hoi,

Je staat helemaal in je recht. Ik heb ook een paar klanten die bij hun vorige leverancier zoiets hebben meegemaakt. Ze hebben daarbij gedreigd dat ze juridische stappen zouden nemen, en hebben uiteindelijk alles tot aan de telefoonrekening toe vergoed gekregen. Dus gewoon door blijven gaan.

• Artistik

Waarschijnlijk kan je bij de wetswinkel ook informatie hierover krijgen en eventueel hulp, ik zou het daar eens bij proberen.

• Tatjana

wat raar zeg! maar zoals artistik al zegt:

je kunt het altijd proberen!

veel succes ermee.

gr tatjana

• natascha

Hoi Danielle,

Je hebt helemaal gelijk hoor! Je gaat zeker niet betalen voor iets wat je niet besteld hebt, alsmede de verzendkosten. Zal gewoon volhouden als ik jou was en voor juridische stappen hoef je naar mijn mening niet echt bang te zijn hoor. Ik heb ook bij een incassobureau gewerkt en mijn vriend doet dat nu nog steeds. Voor zo'n klein bedrag gaan ze echt geen dagvaarding de deur uit doen. Dan bedoel ik “het nageltje”, dat kost ze meer dan waarschijnlijk de hele hoofdsom hihi. Mocht het toch zover komen dat ze een incassobureau inschakelen kan je altijd even naar bureau van rechtshulp. Je zal het dan zeker wel winnen hoor.

Succes ermee!

Groetjes Natascha

p.s. heb je misschien nog andere vragen mail me maar, dan vraag ik advies aan mijn vriend

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

je kan drijgen met de consumentengids en zeggen dat je daar een artikel in gaat plaatsen dit help 100% zeker het is slechte publiciteit voor ze en dat weten ze.

het heeft mij al vaak geholpen maar wel als ik ech in mijn recht stond net als jou!

Succes ermee!

• Danielle

hoi hoi,

Zo ik kan weer slapen hoor, ha ha. Kan mezelf over dat soort dingen altijd heel naar maken.

Bedankt voor al jullie adviezen, al was het alleen maar om te horen dat ik wel gelijk had.

Natscha ook bedankt maar hoop dat het niet zo ver komt dat ik er nog meer over wil weten, snappie?

Groetjes Danielle