opstarten eigen plekje

• Shirley

hoi,

Ik wil op korte termijn graag een plekje ergens huren, om zo toch fulltime met nagelen bezig te zijn. Ik ben pas een half jaar allround nagelstyliste en heb wel al wat klantjes gehad, maar doe er nog wel een half uur langer over dan een nagelstyliste in eern salon… ik neem aan dat je toch een keer de stap moet nemen en dat je dan vanzelf sneller wordt? Ik zit nog met nog ontzettend veel vragen… Bv, kan iemand mij vertellen, hoe dat in zijn werk gaat? Als ik op een plek bv bij een kapsalon ga zitten…. en nog helemaal geen klantenkring heb, hoe lang duurd het eer het een beetje loopt? Merk je dat je veel klantjes krijgt van de kapsalon? en als het loopt, op hoeveel klanten per dag moet je dan zo'n beetje rekenen gemiddeld? Misschien heeft iemand hier al ervaring mee en kan mij een beetje vertellen hoe dat is verlopen? Misschien dat ik handige tips of info kan krijgen via jullie… alvast bedankt! groetjes Shirley

• Nailgirl

Hoi Shirley,

Dit ligt aan erg veel factoren:

-Hoe tevreden zijn de klantjes die je daar krijgt(goed nieuws is mond op mond reclame = dus meer klantjes)

-Hoe zichtbaar is het dat jij in die kapsalon zit en word er reclame voor je gemaakt?

-Gemiddeld aantal klanten op 1 dag ligt aan jouwzelf, wat zijn je tijden, zo kan je alles inplannen, hoe sneller je bent hoe meer klantjes, maar zorg wel dat je werk netjes blijft(misschien een freescursus voor de snelheid)

Na ongeveer 100 behandelingen word je wat beter. Dus het blijft zoiezo oefenen, oefenen, oefenen.

Vaak betaal je een huurbedrag per dag of uur en zelf moet je dus gaan kijken aan de hand van je tijden of je het eruit haalt en nog een leuk bedrag voor jezelf overhoudt.

En natuurlijk moet je ook weten hoe het zit met de klantjes bij de kapper, is het daar druk enz?

Een hele hoop dus, hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb!

Groetjes

• Danique

Ik heb et ook gereageerd op een dergelijke vraag over een ruimte bij iemand anders. Ipv per dag of per uur huren, kun je een percentage afstaan van het ontvangen/behan deling van je klant. Dan hou je zeker geld over om andere inkopen in de trend van deklant te doen en kun je ook nog eens leuke reclames doen in een lokale krant oid.

Groetjes

• Shirley

Ok bedankt meiden voor de tips! Danique schreef:

>

> Ik heb et ook gereageerd op een dergelijke vraag over een

> ruimte bij iemand anders. Ipv per dag of per uur huren, kun

> je een percentage afstaan van het ontvangen/behan deling van

> je klant. Dan hou je zeker geld over om andere inkopen in de

> trend van deklant te doen en kun je ook nog eens leuke

> reclames doen in een lokale krant oid.

>

> Groetjes