french

• Lisa

hoi,

Als ik french zet (gel) dan doe ik een laagje wit en daarover pink (inclusief bolling) nu heb ik van een collega gehoord dat je bovenop de pink nog een laag clear builder moet leggen.

Heb ik het nu heel de tijd fout gedaan? Hoe doen jullie het?

• Leenepeen.

Hoi Lisa,

Hoezo? Die pink is toch al een buildergel? Je gaat toch geen 2 lagen bouwgel zetten?

Ik doe het altijd zo: ik maak een witte french, dan bouw ik de nagel op met de buildergel, daarna vijl ik de nagels in model, en als laatste zet ik er een mooie sealer op!

• christinebynails

hi ,ik doe het zo ik zet blusch van IBD bouw hem op dan de frenche schuimblok erover en dan afwerken met clear,toppie gewoon de white blijft white en anders komt er een roze gloed over de frenche

iemand nog andere ideen

groetjes christine

• lisette

hoi nou ik doe al acryl en ben nou met cursus gel van ibd bezig en wij leren om eerst het roze optezette dan de witte smileline en dan nog een laagje clear eropik heb les van pepijn borrel bij the beauty company . ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Asja

Zo doe ik het ook ja. Eerst het roze en daarna pas de smile-line. Mijn ervaring is dat je de smile-line op die manier superstrak krijgt.

• www.nailsenzo.tk (silvia) kvk

je kan de clear wel er op zetten als je ziet dat je een deukje hebt ofzo of de pink niet helemaal aanluit op het wit maar ik heb dat nooit en gebruik alleen wit, roze en een sealer

Silvia

• Esther kvk

je zet eerst de smile lijn op en daarover heen een clear laagje. (dus alleen over de wit) dan opbouwen met pink.

waarom dat clear laagje over het wit… anders zie je een roze gloed over je wit (bloeden)

afwerken en een glans erover.

zo hoort ie in principe.

Esther

• nina

Wat is nu eigenlijk het juiste want ik hoor hier verschillende dingen?

• Asja

Nou, het is dus niet echt een kwestie van goed of fout. De ene opleiding leert je eerst de witte top te doen en dan pas het roze, en de andere opleiding precies andersom. Ik heb dus geleerd eerst het roze te doen, als al het roze erop zit kan je de smile-line extra strak krijgen door er met een frees (of handmatig met een vijl) de boogjes mooi te vijlen en als je daarna het witte er tegenaan doet, ontstaat er een hele mooie strakke smile-line. Dit is een beetje de “nieuwewetse” manier van een 2-kleuren nagel (french) maken.

• Susanne allround

Ik heb bij magnetic geleerd dat je eerst met de witte sculpting gel de french legt met draaiende bewegingen, penseel goed schoonmaken, dan de smile lijn trekken, uitharden, smile lijn na 15 sec nog eens natrekken en weer uitharden, dan een paplaagje met cleargel over de hele nagel, uitharden en dan met clear de rest van de nagel opbouwen en uitharden. Daarna alles mooi in model vijlen en dan kun je hem sealen met topgel of je polijst de nagels.