Ongelukje-traumanagel?

• Feminine Nails

O dames,wat me nu is overkomen…

Ik ging gister booschappen doen, had mijn tas aan de boodschappenkar hangen en dacht éven snel dichtritsen die tas want het is druk. Ik gaf een ruk aan de rits zonder te kijken, bleef ik met met rechter wijsvinger ergens achter hangen. Je wilt niet weten wat voor pijn ik had.Ik viel bijna flauw van de pijn, heb ff bij een rek houwvast gezocht en vervolgens een pleister om mijn vinger gedaan. Resultaat, acryl nagel compleet eraf en een horizontale scheur in zone 2!!! Sorry maar ik moest dit ff kwijt. Heb gister een manicure klant gehad die ik niet de massage kon geven zoals ik die anders geef. Baal echt. Het doet zon pijn dat ik er niet aan durf te komen. Ik heb gisteravond een half uur in een sodabadje gezeten met mijn vinger. Daarna pleister erop. Durf niet naar de dokter, bang voor spuit.Denk dat het een traumanagel zal blijven. Echt een ramp. Wat adviseren jullie mij? gr.Marianne

• Esther kvk

je hoeft hier echt niet zo bang voor te zijn hoor.

ik heb dit ook pas geleden gehad.

geef de nagel even een week 2 weken rust, dus niks erop.

pleister zou ik alleen de eerste dagen doen en verder lekker olieen om de nagel en huid rondom lekker soepel te houden.

in principe (zo is het bij mij gegaan) groeit dit er gewoon weer uit.

maar het doet pijn…. ik weet het.

kon ineens weer het hele schelwoordenboek uit mn hoofd hahahaha.

nou succes ermee en ontzie hem maar lekker ff.

Esther

• Feminine Nails Kvk

dankje voor je reactie.ja die pijn is wel heftig.Gelukkig heb ik nu weekend en kan de vinger n beetje rusten…heb net weer een sodabadje gedaan en olie strax voor ik t bed in stap.Greetz Marianne

• Danielle, Bisjoe4joe

Heee Marianne!

Balen voor je joh! Ik heb dit nu al 2x gehad…. De 1e keer bleef ik met mijn nagel hangen in een zwembadrooster (Hoe ik dat voor elkaar kreeg mag Joost weten..) en de 2e keer aan de autodeur. Idd niets om je zorgen om te maken, hoeveel pijn het ook doet! Hij groeit gewoon netjes uit en daar zie je strakkies nix meer van! Wat mij altijd is geleerd is de nagel eerst een paar dagen spalken (sateprikker en pleister bijvoorbeeld) zodat ie niet kan bewegen want dat is zo pijnlijk! Daarna de nagel goed kort, laag eraf vijlen en een nieuwe tip erop! Klinkt heel bizar, maar zodra je de nieuwe tip hebt geplaatst is alle pijn over en kun je er weer alles mee! Mijn theorie is dat het nagelbed dan juist beter de kans krijgt om te herstellen omdat ie nu niet meer steeds beweegt enzo…

Suc6 ermee wijffie! XDaan

• Danielle, Bisjoe4joe

Hahaha Hee Marjan! We reageerden tegelijk gister! Kijk dan naar de tijd! Maar hoest nu? Nog auw?

Groetjes, Daan

• Feminine Nails

Ja, hier ben ik dan weeer, ik wil als het goed uitkomt vanavond toch een nagel erop zetten, Heb veel geolied en dat helpt echt.Ik schaam me diep met een pleister om mijn vinger.. Maar wel bedankt voor jullie reakties. Je hoort nog van me! doei ,greetz Marianne